iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Adobe DRM op iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65612-adobe-drm-op-ipad.html)

Rwelc 26-07-10 23:54

Adobe DRM op iPad?
 
Het is mij niet duidelijk of ik een digitaal boek met Adobe DRM kan lezen op mijn iPad. En als het kan is het dan via kindle of de app van Apple. Hoor graag!

Sjeltur 27-07-10 00:02

Je kunt nog steeds geen boek met DRM lezen op je iPad...... Jammer genoeg :(

Monnieman 27-07-10 00:22

Uit een algemeen mailtje dat bol.com rond stuurt naar klanten die ernaar vragen:

"Het door u aangeschafte digitale boek kunt u helaas niet lezen op een Apple iPad. Dit is het gevolg van de Digital Rights Management beveiliging die zich op het Adobe ePub bestand staat. Wegens de kopieërbeveiliging in de Adobe software is het momenteel niet mogelijk om digitale boeken op een iPad, iPhone of iPod Touch te downloaden. Bol.com verwacht echter dat er op korte termijn Adobe software verschijnt waarmee onze digitale boeken ook op een iPad, iPhone of iPod te lezen zijn. Helaas kunnen wij u hiervoor geen definitieve termijn geven. ''

Ben benieuwt of dit er echt gaat komen, een goede relatie hebben Adobe en Apple namelijk niet...

Rwelc 27-07-10 01:07

Dus...... Oplossing is of wachten tot apple en Adobe vrienden zijn of het in ibooks staat.
Alternatieven?

missy 27-07-10 12:55

Tja mischien via dit Libris Onze eBooks in EPUB formaat nu ook voor de iPhone en iPad! proberen of anders de beveiliging eraf halen zodat je het wel op je ipad kan lezen.

M.V.G. Missy

Rwelc 29-07-10 08:18

nope
 
die werkt ok niet goed.
zie onderaan berocht wat ze over ipad zeggen...
er zit helaas niets anders op dan geduld te hebben...

Rwelc 31-07-10 23:31

Kindle
 
Misschien een heel domme vraag. Maar als ik kindle app download.. Kan ik dan wel adobe drm boeken lezen op iPad. Of zit de beveiliging op ander Nivo?

johndoe73 01-08-10 11:25

Ik had ook een ePub boek met DRM en heb gewoon de beveiliging verwijderd met hulp van de links in https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-hardware/65876-boeken.html

Volgens mij is het een prima vorm van "fair use" als je de DRM stript van een ebook dat je legaal hebt gekocht om het te kunnen lezen op het apparaat wat jij wilt. Boek is nu prima te lezen in iBooks.

Wanneer leren uitgevers nu eens dat al die beveiliging de betalende klanten alleen maar beperkt/frustreert en dat je mensen juist naar "illegale" downloads stuurt omdat die gewoon werken. Net zoals met legale DVD's waar je eerst verplicht naar allerlei meldingen over kopiëren moet kijken waar je bij een download van het internet geen last van hebt. Ze straffen/beperken alleen hun betalende klanten :-(

Graf Zum Kotzen 01-08-10 18:00

Txtr
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rwelc (Bericht 508643)
Misschien een heel domme vraag. Maar als ik kindle app download.. Kan ik dan wel adobe drm boeken lezen op iPad. Of zit de beveiliging op ander Nivo?

Er is wel een oplossing om Adobe drm e-books op de iPad te lezen. Er is een programma txtr die in de App store te downloaden is. Het is wel een iPhone app maar werkt ok op de iPad. Indien je dit programma op je iPad installeert kan je vervolgens je je Adobe drm gegevens opgegeven en vervolgens de e-books op je iPad downloaden in txtr en vervolgens te lezen. Het is niet ideaal maar bruikbaar. Ps dit is identiek aan de libris methode!

Ik heb dit programma gebruikt om de e-books van de bibliotheek Utrecht te downloaden en te lezen.

Succes!

Rwelc 01-08-10 20:41

Dank je. Krijg ik dan wel schermgroote iPad of is het iPhone?

ajongebreur 11-12-10 16:07

DRM beveiligde eboeken die je b.v. gekocht hebt via Bol.com en ingelezen hebt naar Adobe kunnen gewoon legaal gelezen worden op de Ipad.
Elders op het forum staat dit ook al. Download Bluefire reader de app.store,syncen via itunes. kijk even op youtube voor een heel duidelijk filmpje of zoek op deze site.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.