iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   PDF files (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65913-pdf-files.html)

pretfred 29-07-10 10:08

PDF files
 
Ik wil de Ipad aanschaffen om mijn PDF files mee te nemen naar klanten, zodat ik niet hele stapels papier mee hoef te sjouwen.

Kan ieman dmijn vertellen of het mogelijjk is PDF files te synchoniseren met de iPad? Via welke app kan ik ze dan oproepen en showen?

Alvast bedankt voor de info!

macleentje 29-07-10 10:10

volgens mij doet hij het standaard al wel (iig vanuit de mail) maar er zijn apps waarmee je er interactief ook nog e.e.a. mee kan. Deze zijn allemaal al besproken in dit forum of uitgelicht op de homepage...

Chytin 29-07-10 10:19

Ik zet PDF files van gratis kranten zoals De Pers via iTunes naar iBooks. Heel simpel, kwestie van drag en drop en daarna synchroniseren. In iBooks, welke je gratis kunt downloaden, vind je dan een extra tab met PDF bestanden.

pretfred 29-07-10 10:34

Hoi Chytin,

Dank je voor je reactie. Dit is inderdaad het antwoord waar ik op zat te wachten. Nu weet ik zeker dat ik de iPad ga aanschaffen!

macleentje 29-07-10 10:38

Chytin, wat gebeurt er als je de pdf'jes download op de iPad zelf? Kun je ze dan ook in je iBooks zetten of gaat het dan via een andere app?

spiner 29-07-10 10:47

PDF's die je bvb per mail krijgt kunnen geopend worden in iBooks

macleentje 29-07-10 10:50

maar ik had er laatst 1 in de mail en toen ik daar op drukte ging hij gewoon netjes open maar kwam er vlgs mij geen app aan te pas (of gaat dat zo snel dat je dat niet ziet;-))

Macbook-jan 29-07-10 10:54

Is het ook mogelijk om een pdf die in safari geopend is op de Ipad op te slaan in Ibooks?

hawaiii 29-07-10 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbook-jan (Bericht 504002)
Is het ook mogelijk om een pdf die in safari geopend is op de Ipad op te slaan in Ibooks?

Is mij niet gelukt. Ik heb uiteindelijk de link van een PDF file dat geopend was in Safari in de app Downloads HD ingevoerd (soort download manager) en vanuit daar in ibooks geplaatst door op de knop open with aan te klikken. De PDF bestand wordt automatisch op de shelf PDF's geplaatst, zodat je de volgende keer gelijk vanuit Ibooks de PDF bestand kan openen.

colliehome 29-07-10 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbook-jan (Bericht 504002)
Is het ook mogelijk om een pdf die in safari geopend is op de Ipad op te slaan in Ibooks?

pdf op je ipad/iphone bewaren door met je vinger erop te blijven en dan kan je kiezen dacht ik. Of mailen naar jezelf en dan naar iBooks ?
Kan het zo snel niet vinden - een pdf - op safari

ok werkt dus hier
bv; http://www.just.fgov.be/img_justice/...ons/pdf/21.pdf

hawaiii 29-07-10 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 504037)
pdf op je ipad/iphone bewaren door met je vinger erop te blijven en dan kan je kiezen dacht ik. Of mailen naar jezelf en dan naar iBooks ?
Kan het zo snel niet vinden - een pdf - op safari

alleen mailen lukt mij, als ik me vinger er op blijf drukken gebeurt er niks.

colliehome 29-07-10 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hawaiii (Bericht 504045)
alleen mailen lukt mij, als ik me vinger er op blijf drukken gebeurt er niks.

op de iPhone ( iPad thuis) kan ik in Safari direct kiezen ( 4.0.1)

Chytin 29-07-10 12:03

Met Safari kan je PDF's lezen en jammer genoeg niet opslaan in iBooks of ergens anders. Daarom download ik kranten zoals De Pers en Spits op de PC en synchroniseer hem met iTunes naar iBooks. Op zich kan je met Safari best goed een PDF lezen, inzoomen en roteren werken ook gewoon.
Ik weet niet hoe het zit met anderen, maar bij mij crasht Safari als ik de PDF's van Spits en Metro probeer te lezen.
Hopelijk komt met iOS 4.x.x voor de iPad ook de optie, download/open in iBooks. Nu ben ik steeds afhankelijk van de PC.

Patrique 29-07-10 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 504037)
pdf op je ipad/iphone bewaren door met je vinger erop te blijven en dan kan je kiezen dacht ik. Of mailen naar jezelf en dan naar iBooks ?
Kan het zo snel niet vinden - een pdf - op safari

ok werkt dus hier
bv; http://www.just.fgov.be/img_justice/...ons/pdf/21.pdf

Als ik mijn vinger op de link blijf houden krijg ik alleen de opties: "Open", "Open in nieuwe pagina" en "Kopieer". Geen mogelijkheid om het te downloaden of naar ibooks te zetten. :confused:

Oh ja, bij mij vliegt Safari er ook uit als ik een PDF van Metro open. Je krijgt heel even beeld als de PDF binnen is en dan sluit Safari automatisch af.

colliehome 29-07-10 12:27

1 Bijlage(n)
dit krijg ik bij mij /

Patrique 29-07-10 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 504224)
dit krijg ik bij mij /

Dat is op een iphone met ios4 ! Zou daar het verschil niet inzitten?

colliehome 29-07-10 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrique (Bericht 504250)
Dat is op een iphone met ios4 ! Zou daar het verschil niet inzitten?

dat zei ik al. Denk idd dat het daar zit...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.