iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   abonnement + studieboeken pdf (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/65925-abonnement-studieboeken-pdf.html)

gregre 29-07-10 12:27

abonnement + studieboeken pdf
 
2 vragen:

Ik wil in mijn werk/studieboeken, nadat ik ze op pdf heb gezet, iets toevoegen. Als ik op de inhoudopgave pag 69 zie staan dan wil ik ook dat de cursor naar die pagina gaat. Als je sec pdf download in ibooks, kom je er niet. Fast PDF, voorzover ik dit gelezen heb, kun je dat ook niet krijgen. Heeft iemand een heel eenvoudig stappenplan voor een digibeet. Ik sjouw me een breuk aan mijn werkboeken en klappers en ook tijdens de les zou ik snel naar de betreffende pagina willen gaan. Let op de pagina indeling als je er een pdf hebt gemaakt komt dus never overeen met de inhoudsopgave voorin een werkboek. Help.

Vraag 2.
Ik wil een abonnement voor mijn ipad waarbij ik een ECHTE Prepaid mogelijkheid heb. Niets geen langzamer downloaden bij overschrijden van de bundel, ik wil echt dat de kraan dicht gaat als t op is. Dit ter bescherming van mijn portemonnee. Dus een echte prepaid kaart. Na 2 dagen zoeken denk ik niet dat dit bestaat. Weet iemand het kortst mogelijke abonnement in tijd, voor het scherpste maandbedrag. Al die opzegmogelijkheden houden in dat je er nog steeds 1 maand aan vastzit.
Ik wil niet failliet gaan aan mijn abonnement. Hoop dat iemand mij kan helpen.

macleentje 29-07-10 12:35

greg, mbt vraag 2:
prepaid vodafone z11 kaartje bestellen op de website (is voor bellen) dan
account aanmaken op de website (voor opwaarderen later als je sim niet meer in je telefoon past),
blox zorgeloos internet activeren (kun je per maand activeren, als het afloopt bepaal je zelf wanneer je het weer voor een maand activeert, 9,95 per maand- tm 31 juli 4,95-),
sim knippen (aanwijzingen hier op het forum te vinden)
en voila... 3G op je iPad.
Voor de rest heb je alleen Tmobile prepaid en dat is zeer onvoordelig!
Succes!

gregre 29-07-10 13:59

wow das een snel antwoord. Dat abonnement van T mobile is E 9,95 maar helemaal geen prepaid, maar vooruitbetaald en dus geen knip op je portemonnee. Ik ga je post printen en kijken wat r gebeurt, zit al 3 dagen ongelukkig met me ipad in me maag :(

macleentje 29-07-10 14:17

Komt weer zo'n vlotte;-)
Tmobile heeft wel een prepaid variant maar dan betaal je 2,50 standaard in de maand en dan nog eens 2,50 voor elke dag dat je hem activeert. Als je dus op 7 dagen iets doet zit je al aan 20,- en kun je dus nog beter een abo nemen en die dan tijdig opzeggen (kpn is nu "voordelig" overigens... abo's zijn tm aug de helft van de prijs) als je voelt aankomen dat het een te grote aanslag op je portemonnee is.

Moet hierdoor niet ongelukkig worden van je iPad hoor! De 3G verbinding is maar een klein onderdeel van het hele verhaal ;) Gewoon in de buurt van Wi-Fi blijven!

bamoah 29-07-10 14:43

voor echt prepaid probeer https://www.simyo.nl/selfcare/servlet/WebtoGo?uid=57948 als je tegoed op is dan is het op !!

gregre 29-07-10 18:56

Bamoah, dat is in 1 maand dan toch 31 dgn . 2,50 E is E 77,50, maar ja dan zit je niet aan een abonnement voor tig jaar vast.

Ik vind de briljantste oplossing toch de 1e post z11 kaartje. Optimale vrijheid, minimale kosten. Snap alleen dat kaart knippen niet, moet dat opzoeken.

De 2e post Macleentje over T mobile, 2,50 per dag is ook duur. Je gaat toch vaak elke dag het net op. Al deze constructies, weet je de provider haalt t toch uit de lengte of uit de breedte.

Vandaag de z11 besteld voor E 5,--, maar kijken waar ik blijf hangen als ik de sim card binnen heb. Ik vind het echt raar dat mensen bij bossen nu een apart abonnement afsluiten, je moet t maar kunnen betalen, onder controle houden. Ik woon op t strand: geen Wi-Fi aanwezig :)

macleentje 29-07-10 20:34

Hoi Gregre, de sim die je hebt besteld is een "normale" sim en die in de iPad gaat een microsim, verschil zit 'm in de maat. Omdat de chip zelf wel nog even groot is kun je deze zelf op maat knippen. Ik heb deze template gebruikt, http://www.buy-microsim.com/pub/How%...M%20-%20EN.pdf

Over het hoe en wat qua handelingen vind je hier meer https://forum.iculture.nl/f90/i...-internet.html (let er vooral op dat er twee apn instellingen mogelijk kunnen zijn en dat het nogal nauw luistert als de ene niet heeft gewerkt)

En als je er dan nog niet uitkomt, googlen, zoeken etc. heb ik ook 4 dagen vol moeten houden;-)) maar het draait nu.

Succes!

gregre 30-07-10 13:28

ik heb de link gelezen macleentje en ook gelezen wat mvdm schreef. is t niet handiger, zoals zij schrijft, om die data sim only te bestellen omdat ik toch alleen wil internetten.

dank voor je goede tips macleentje. ik denk dat zowel die sim only en data sim only card beiden van pas komen op t moment dat de volgende generatie ipad verkocht gaat worden.

o ja, arme vriend van mij heeft nu ook n ipad, die wacht mijn knutselwerk eerst af. hij is slimmer dan ik

macleentje 30-07-10 13:43

tuurlijk is alleen data sim beter/handiger, zeker als het een microsim is, maar zijn de kosten dan ook gelijk? en is het dan ook prepaid? (of per maand af te nemen?)

gregre 30-07-10 15:04

helaas heb je weer gelijk Macleentje. de kosten zijn niet gelijk. het is dan ook niet "echt" prepaid, r zit dus geen kurk op de fles, je kunt dus niet je schade beperken. stom, was anders te makkelijk geweest, niet.

ik heb toch voor E 4,95 van vodafone de datasimonly card gekocht zodat ik enigszins weet hoe dik t papier is wat ik moet hebben als ik t erop plak en dat ik enigszins weet hoe t eruit moet komen te zien. Als ik m gefabriceerd heb loop ik r mee naar de vodafoon winkel en kijk ik of ik hulp kan krijgen om m erin te zetten. zo nee, dan doe ik t zonder. vind t wel veilig als ik die andere chip als voorbeeld heb, kan ik me minder snel verknippen. uiteraard neem ik zelf verantwoordelijkheid hiervoor. blijft jammer dat deze markt dicht is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.