//

Hoe ver laten jullie je batterij leeglopen?

Hoe ver laten jullie je batterij leeglopen? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn ipad gaat ongeveer 4 dgn mee met een volle accu, tot nu toe heb ik hem rond de 10% resterende batterij een nachtje aan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02-08-10, 08:56
chicago chicago is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Mijn ipad gaat ongeveer 4 dgn mee met een volle accu, tot nu toe heb ik hem rond de 10% resterende batterij een nachtje aan de lader gelegd. Maar bij het lezen van deze topic bedacht ik : moet je met de ipad uberhaupt nog erg rekening houden met het luier worden vd batterij?

Is het bijv. schadelijk als je hem niet 100% oplaad? soms moet je nou eenmaal eerder de deur uit.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-08-10, 10:29
PB2010 PB2010 is offline
• iOS 4.3.3
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 35
Standaard

Dit is wat Apple er zelf over zegt:

Citaat:
Use Your iPad Regularly
For proper reporting of the battery’s state of charge, be sure to go through at least one charge cycle per month (charging the battery to 100% and then completely running it down).
Apple - Batteries - iPad
  #23  
Oud 02-08-10, 10:29
LanWolf LanWolf is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chicago Bekijk bericht
Mijn ipad gaat ongeveer 4 dgn mee met een volle accu, tot nu toe heb ik hem rond de 10% resterende batterij een nachtje aan de lader gelegd. Maar bij het lezen van deze topic bedacht ik : moet je met de ipad uberhaupt nog erg rekening houden met het luier worden vd batterij?

Is het bijv. schadelijk als je hem niet 100% oplaad? soms moet je nou eenmaal eerder de deur uit.
Nope dat is zelfs goed, lithium-ion accus moeten juist "in beweging" blijven om zo goed mogelijk te presteren, dus kan je altijd opladen als je gebruikt hebt, en of dat nu bij 1%, 32% of 85% is is geen probleem.
Ook dus tussentijds van de lader af halen is dus ook prima.
Wel is het goed om regelmatig (minimaal 1x per maand) een full cycle, dus gebruiken tot hij uitgaat , en dan weer tot helemaal vol, +2 uur te doen. Want in de die laatse 2 uur laad hij schijnbaar toch nog een paar % bij.
(Heb ergens gelezen ooit dat dus bij 98% wordt gestopt met snelladen, maar dat de laatste % er in druppel lading bij gaan, maar dat dat niet wordt aangegeven door je laad icoontje)
  #24  
Oud 02-08-10, 10:45
webgangster webgangster is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Maarssen
Berichten: 43
Stuur een bericht via MSN naar webgangster
Standaard

Snelladen gaat inderdaad tot 98 procent. Moet je maar is je iPad eruit halen als hij op 100 procent staat, dan springd hij terug naar 98 procent. Als hij echt vol is dus 100 procent +2 uur zal hij gewoon 100 procent aangeven.
  #25  
Oud 02-08-10, 10:48
chicago chicago is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

dank voor de tips. De full cycle staat inmiddels met een maandelijks alarmpje in mn ipad agenda.
  #26  
Oud 02-08-10, 17:25
Monnieman Monnieman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 14
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LanWolf Bekijk bericht
Nope dat is zelfs goed, lithium-ion accus moeten juist "in beweging" blijven om zo goed mogelijk te presteren, dus kan je altijd opladen als je gebruikt hebt, en of dat nu bij 1%, 32% of 85% is is geen probleem.
Ook dus tussentijds van de lader af halen is dus ook prima.
Wel is het goed om regelmatig (minimaal 1x per maand) een full cycle, dus gebruiken tot hij uitgaat , en dan weer tot helemaal vol, +2 uur te doen. Want in de die laatse 2 uur laad hij schijnbaar toch nog een paar % bij.
(Heb ergens gelezen ooit dat dus bij 98% wordt gestopt met snelladen, maar dat de laatste % er in druppel lading bij gaan, maar dat dat niet wordt aangegeven door je laad icoontje)
Eindelijk iemand die iets zinvols over batterijen te melden heeft! (wilden dit al een paar dagen geleden opschrijven maar de zin er nog niet voor kunnen vinden) Bedankt!
  #27  
Oud 03-08-10, 22:06
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Het gaat hier over een iPad (zie forumgedeelte)
Oeps

Ik kan nog niet wennen aan de iPad topics
__________________

  #28  
Oud 04-08-10, 22:57
Kinsum Kinsum is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monnieman Bekijk bericht
Eindelijk iemand die iets zinvols over batterijen te melden heeft! (wilden dit al een paar dagen geleden opschrijven maar de zin er nog niet voor kunnen vinden) Bedankt!
Indd dank je voor de goede info!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3GS oplader kan leeglopen batterij nouwelijks bijhouden Wilster iPhone algemeen 7 13-07-10 10:05
Hoe lang gaat jullie batterij mee? maloutje191 Archief 3 25-03-10 21:31
Batterij laten vervangen? Melle123 iPhone algemeen 4 18-02-10 11:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:50.