iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad kopen op Schiphol (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/66434-ipad-kopen-op-schiphol.html)

awdehaan 01-08-10 19:51

iPad kopen op Schiphol
 
Binnenkort ga ik naar Tunesië op vakantie. Voor of na mijn vakantie wil ik de iPad kopen op Schiphol. Is het zo dat hierbij de tax-free regeling ook van toepassing is? En bij welke winkels na de douane is hij te koop?

FridgeNL 01-08-10 20:05

Gevonden op het www...
Citaat:

Hoe belastingvrij is 'Tax Free'?

Wie kent ze niet, de bekende gele tasjes van See Buy Fly? Tax free shoppen maakt het wachten tot het vliegtuig vertrekt de moeite waard. See Buy Fly adverteert er lustig op los en belooft kortingen tot wel 35%. Maar is het wel zo belastingvrij als ze ons doen geloven?

Veel reizigers denken voordelig uit te zijn door apparatuur in een tax free winkel te kopen. Maar wat blijkt? Als je naar Nederland reist vanuit een land buiten de EU, dan mag je bepaalde hoeveelheden van goederen als sigaretten en drank belastingvrij meenemen. Voor goederen zonder maximum hoeveelheid, zoals een digitale camera, gelden echter andere regels. Zo betaal je voor een artikel boven de 175 euro bij terugkomst in Nederland alsnog belasting en invoerrechten. Ook als je de camera op Schiphol hebt gekocht.

BTW en invoerrechten betalen binnen EU?

Nee, als een reiziger binnen de Europese Unie blijft, worden zijn aankopen volledig belast geleverd door de winkeliers. Binnen de Europese Unie is er vrij verkeer van goederen.

Ja, als een reiziger op een niet-Europese Unie vlucht een tax free camera heeft gekocht met een waarde van meer dan €175. De reiziger is dan rechten bij invoer verschuldigd bij aankomst op Schiphol. Hij zal dan dus aangifte van zijn aankoop moeten doen.

Controles op de grens van €175?

Nee, niet alle reizigers worden gecontroleerd. Gezien de grote aantallen passagiers die per dag via Schiphol het land binnenkomen, verricht de douane haar controles op basis van risicoanalyse en steekproeven.

Bron: www.trosradar.nl

crazywarning 01-08-10 20:06

Naar mijn wete is deze niet te koop achter de douane. De Ipad mag namelijk niet zomaar bij een willekeurige winkel verkocht worden. Aangezien er op schiphol maar 1 echte winkel zit waar electronica wordt verkocht kan ik toch met 99% zeker zeggen (tenzij er een nieuwe winkel is bijgekomen) dat deze niet verkocht wordt daar.

Ochiba 01-08-10 20:49

Heb er in Mei in die winkel toch echt 1 zien liggen, ze verkopen daar ook andere Apple spullen. Was en 16 G Wi-Fi.

crazywarning 01-08-10 21:17

Hmmm vreemd, dat zou dan zijn nog voordat hij hier officieel uit was. Ik sluit het niet uit maar lijkt me hoooogst onwaarschijnlijk. toen ik er in juli was, was er in elk geval geen spoor te bekennen van de iPad noch iPhone.

yocko 01-08-10 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 509733)
Gevonden op het www...

niet helemaal waar. invoer vrij tot 425 euro tegenwoordig..

jap74 02-08-10 09:26

Het is zelfs iets meer: EUR 430.

Herpi 02-08-10 11:14

Ipad schiphol
 
Nope, ze zijn NU niet te koop op Schiphol.
Volgens de verkoper zijn ze geen officiele iPad dealer.

Ook hebben ze maar een paar accesoires.

Het is me trouwens wel de vraag of hij goedkoper zou zijn.

Waarheen je vliegt is niet (meer) relevant.

Indien je buiten de EU woont en dat aantonen kan, is het natuurlijk mogelijk om in NL de BTW terug te vragen door de bon af te stempelen bij vertrek uit NL.
HUib

Herpi 02-08-10 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ochiba (Bericht 509780)
Heb er in Mei in die winkel toch echt 1 zien liggen, ze verkopen daar ook andere Apple spullen. Was en 16 G Wi-Fi.

Dat waren wat Amerikaanse modellen die voor een mega prijs te verkrijgen waren.

Huib

maartenn 02-08-10 11:45

Weet iemand of er nog goede sleeves te koop zijn op schiphol? Zoek nog een sleeve waarmee de IPad incl. Apple case in kan.

migros 02-08-10 15:40

Ik ben er 21 juli langsgelopen, hij stond er niet. Ik verwacht ook niet dat er ooit komt. De iphone 3gs stond er overigens wel.

Hou er wel rekening mee dat het geen enkele cent scheelt he, als je het dus op Schiphol koopt, heel vaak zijn ze nog duurder dan de gewone winkel.

MAW oplichters.

VeeDee 03-08-10 09:17

Ze verwachten de iPad pas in oktober te kunnen verkopen. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:02.