iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Problemen batterij (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/66604-problemen-batterij.html)

tolgaliya 02-08-10 20:05

Problemen batterij
 
Sinds twee dagen een trotse eigenaar van een iPad 16 GB Wi-Fi. Ik heb de accu netjes leeg laten lopen, vervolgens de iPad opgeladen mbv de lader via het stopcontact. Na ruim een uur stond het percentage nog maar op 2 of 3%. Hier verder geen ergen in gehad en het toestel zo gelaten. Echter nadat ik na +- 3uur weer thuis kwam stond het percentage pas op 5%.

Hierna heb ik de iPad op een aantal andere stopcontacten aangesloten, maar kreeg in eerste instantie geen reactie. Op een gegeven moment begon het toestel weer met opladen. De volgende ochtend stond het percentage op 100%

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee gehad? Lijkt me toch niet dat dit de bedoeling is? Is het verstandig om de iPad terug te brengen?

Thanks!
Gr, T.

Dennis_dude 02-08-10 20:20

Volgens mij is het af te raden om je iPad volledig te ontladen.
Ik laad hem meestal op als de accu 20% aangeeft.
Ik zou dit ook proberen en kijken of hij dan wel normaal oplaad.

aaifone 02-08-10 20:27

Als ik het goed begrijp is de iPad in een paar uur maar een paar procentjes opgeladen. Dat is niet de bedoeling.

Gebruik je de meegeleverde lader of (per ongeluk) misschien een andere lader, bijvoorbeeld die van je iPod of iPhone. De bij de iPad geleverde lader is namelijk 10W (5V 2.1A) terwijl de andere laders (Apple/noname iPhone, iPod, universeel) maar 5W leveren (5V 1A). Als je die gebruikt gaat het laden heel langzaam.

Controleer de tekst op je lader voor de zekerheid: hier hoort bovenaan "10W USB Power Adapter" te staan, en helemaal onderin in vrijwel onleesbaar kleine lettertjes 5V 2,1A.

Als je de goede lader gebruikt dan functioneert de batterij van je iPad niet goed: terug naar de winkel!

Matthipad 02-08-10 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_dude (Bericht 512145)
Volgens mij is het af te raden om je iPad volledig te ontladen.

Als je de iPad niet volledig ontlaad blijf je op 'oude' stroom draaien. En da tis niet goed voor je iPad.

ghaghamashibaba 02-08-10 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Matthipad (Bericht 512403)
Als je de iPad niet volledig ontlaad blijf je op 'oude' stroom draaien. En da tis niet goed voor je iPad.

Klopt, ik het het voorgehad met men iPhone 3G S, je moet regelmatig tot 0% laten gaan om de batterij van nieuwe stroom te voor zien zo blijven de cellen in beweging

Monnieman 02-08-10 23:08

Zoals Apple zelf vermeld en het enige zinnige wat er over de baterijen van Apple te zeggen is:

Lithium-ion accus moeten juist "in beweging" blijven om zo goed mogelijk te presteren, dus kan je altijd opladen als je gebruikt hebt, en of dat nu bij 1%, 32% of 85% is is geen probleem.
Ook dus tussentijds van de lader af halen is dus ook prima.
Wel is het goed om regelmatig (minimaal 1x per maand) een full cycle, dus gebruiken tot hij uitgaat , en dan weer tot helemaal vol, +2 uur te doen.

francebramie 02-08-10 23:09

Ze zeggen minimaal 1 à 2 keer per maand volledig leeg, verder maakt het niet uit wanneer je hem oplaad. Maar daar is al een topic over.
Misschien een probleem met je stopcontact, aangezien hij het pas deed toen je van stopcontact veranderde!

Mikkey4 03-08-10 06:56

Vorige week heb ik de iPad opgeladen en toen had ik de iPad helemaal uit staan en na een uur gaf ie 3% aan pas na dat ik de iPad op standby had staan ging ie normaal laden en stond het na ruim vier uur op 100%.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:46.