//

iPad scherm (gele tint aan rechterzijde)

iPad scherm (gele tint aan rechterzijde) discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hebben meer mensen last van een 'gele tint' aan de rechterzijde van het iPad scherm? Het viel mij dit weekend ineens op dat het scherm ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-08-10, 11:48
El Bautista El Bautista is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Question iPad scherm (gele tint aan rechterzijde)

Hebben meer mensen last van een 'gele tint' aan de rechterzijde van het iPad scherm?

Het viel mij dit weekend ineens op dat het scherm (met de home button aan de onderkant) van links naar rechts van een koel blauw naar een geel warme tint gaat. Dit is met name te zien bij de (grijze) browserbalk van Safari, het (grijze) toetsenbord en het lezen van tekst op een witte achtergrond.

Op internet kom ik wel een aantal soortgelijke gevallen tegen op Amerikaanse fora (bijvoorbeeld hier en hier).

Vanmiddag ga ik met de iPad terug naar de APR waar ik hem op de dag van de lancering heb gekocht, ben benieuwd naar de reactie en oplossing.

Laatst gewijzigd door El Bautista; 05-08-10 om 12:52.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-08-10, 13:16
Matthipad's schermafbeelding
Matthipad Matthipad is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 166
Standaard

Ik heb het ook, maar niet zo opvallend. Bij mij is het enkel de onderste pixellijn, dus je moet er met je ogen heel dicht bij het scherm kijken.
__________________
iPad 32GB Wi-Fi iOS 4.2 GM
  #3  
Oud 05-08-10, 14:41
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Als je het goed wilt doen kun je even de afbeeldingen van de iPad Dead Pixel test downloaden en deze fullscreen in je foto app bekijken.

Matthipad, ik heb iets soortgelijks; als ik een volledig wit scherm heb dan is mijn onderste pixellijn subtiel blauwgrijzer dan de rest van het scherm.

Maar volgens mij heeft de topicstarter last van iets anders, namelijk een kleurverloop van links naar rechts over het hele scherm, vermoedelijk door onregelmatige achtergrondverlichting. Ik kan dat bij mijn iPad gelukkig niet ontdekken, ook niet nu ik er op let. Lijkt me dus toch echt een afwijking in de fabricage. Blijkbaar heeft Apple last van te grote toleranties in de productie.

Bij mijn iPhones viel me dat ook al op: mijn 3GS van juli 2009 heeft een helder wit scherm met een koele kleurtemperatuur en een zeer grote verticale kijkhoek. De nieuwere 3GS-en die ik daarna gebruikt heb -met productiedatums na november 2009- hadden een veel geliger scherm en een duidelijk slechtere verticale kijkhoek.
Er zijn destijds ook veel klachten geweest over gele schermen. Ik merkte zelf bij de kaarten app dat de straatnamen bij de nieuwere modellen slechter te lezen waren en de wegen minder scherp werden weergegeven. Vandaar dat ik altijd bij mijn oude toestel gebleven ben.
Nou kun je de mate van witheid van het scherm nog een kwestie van smaak noemen, maar kijkhoek niet. Ik vind het nogal twijfelachtig dat Apple in de loop der tijd overgaat op een minder type scherm.

Nou ja, ik ben een beetje off-topic aan het gaan geloof ik, dit verhaal terzijde.
  #4  
Oud 12-08-10, 17:09
aaifone aaifone is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Bautista Bekijk bericht
Vanmiddag ga ik met de iPad terug naar de APR waar ik hem op de dag van de lancering heb gekocht, ben benieuwd naar de reactie en oplossing.
El Bautista, hoe is het gegaan bij de APR? Ben benieuwd hoe dit is opgelost.
  #5  
Oud 17-08-10, 10:39
El Bautista El Bautista is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aaifone Bekijk bericht
El Bautista, hoe is het gegaan bij de APR? Ben benieuwd hoe dit is opgelost.
Nou de betreffende medewerker begreep wat ik bedoelde (i.c. hij zag de gele tint) maar gaf daarbij - zoals ik al verwacht had - meteen aan dat de afwijking 'binnen de norm' viel én dat het scherm niet bedoeld zou zijn voor professioneel gebruik. Een dergelijke reactie kwam ik al een aantal keren tegen op fora waar het over de gele tint op de iMac schermen ging.

Het irritante is dat nu ik het weet van de gele tint (werd me er pas na een week bewust van) ik het constant zie wat mijn gehele iPad-gebruikservaring (met name bij witte en/of grijze achtergronden) een stuk minder plezierig maakt.

Misschien dat ik binnenkort nog eens naar een andere APR ga, maar ik ben bang dat ik daar niets wijzer van wordt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad met gele vlek midego iPad algemeen 0 01-04-11 19:57
Gele schijn over iPhone 4 scherm backfire iPhone algemeen 9 14-01-11 15:50
Gele tint/gloed bij nieuwe Iphone 4 lennert007 iPhone algemeen 3 28-11-10 23:15
Tweede scherm aan Ipad. bassmanjunior iPad algemeen 0 19-08-10 14:02
Gele vlekken Iphone scherm met foto's! STASKO Muziek, foto & video 7 03-03-08 23:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.