iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Mappen in Video (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/67037-mappen-video.html)

Viper88x8 05-08-10 11:19

Mappen in Video
 
Is het mogelijk om in de video map verschillende mappen te maken met bijv iTunes of een app in cydia?

Ik kon deze functie namelijk niet in mijn iTunes vinden.

jap74 05-08-10 11:38

Ik begrijp niet wat je ermee wilt doen. de Video App maakt nu onderscheid in tv-series, films, muziekvideo's en podcasts. Volgens mij kun je ook nog op genre selecteren, maar verder kun je in de video app geen mappen aanmaken. Welke mappen structuur had je in gedachten?

Viper88x8 05-08-10 12:09

Klopt, maar ik zou bijv onder series weer mappen willen met daarin de verschillende series en daarin weer de seizoenen. Het wordt nu een beetje onoverzichtelijk namelijk.

jap74 05-08-10 12:36

Volgens mij is dit een kwestie van je iTunes bibliotheek op je Mac goed op orde brengen (via rechtermuis, opties, video). Ik heb al mijn tv series geordend op seizoen en afleveringnummer. Ook een cover erbij gezet. Als ik ze op mijn iPad zet, verschijnen ze per seizoen in het tv-programma tabje. Ik selecteer het seizoen en dan verschijnen daaronder de afleveringen (per nummer).

ibert 05-08-10 22:54

Playlists maken in itunes voor je video bestanden per categorie

Viper88x8 06-08-10 10:17

Ik heb het nu per video ingedeeld als seizoen en aflevering met plaatjes, ziet er nu een stuk beter uit... Bedankt

francebramie 06-08-10 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 517280)
Volgens mij is dit een kwestie van je iTunes bibliotheek op je Mac goed op orde brengen (via rechtermuis, opties, video). Ik heb al mijn tv series geordend op seizoen en afleveringnummer. Ook een cover erbij gezet. Als ik ze op mijn iPad zet, verschijnen ze per seizoen in het tv-programma tabje. Ik selecteer het seizoen en dan verschijnen daaronder de afleveringen (per nummer).

Zo heb ik het ook! Erg overzichtelijk! Ziet er allemaal heel mooi uit op de iPad.

macleentje 06-08-10 17:03

msh een beetje domme vraag maar als ik een playlist aanmaak dan krijg ik een muziekicoontje bij de lijst, hij zet er dan wel netjes filmpjes (eigen videos) in maar kun je het icoontje veranderen?

Rechtermuisknop, opties, video's kan ik bij mij niet terugvinden (msh moet ik iets, in mijn nog bijna standaard iTunes, bij voorkeuren veranderen?) Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

jap74 06-08-10 17:35

Selecteer een aflevering en probeer eens CMD-I

Dan is het de derde tab ' video'

Het 5e tabje is 'opties'. Daarin kun je aangeven of het filmpje een Muziekfilm, Film of TV-programma is. Als je daar de juiste selectie bij maakt, worden ze in je bibliotheek in iTunes en op iPad als zodanig onderverdeeld.

macleentje 06-08-10 18:09

tnx! so far so good, ga nu mijn iPad er even bij pakken, kijken wat ie doet als hij gaat synchroniseren. Klopt het overigens dat ik in de bibliotheek niet zo maar zie dat hij in die lijst zit? M.a.w. ik moet via CMD+I altijd even checken of het filmpje ergens is ondergebracht.... Jippie weer wat wijzer in iTunes!

macleentje 06-08-10 18:16

Helaas, dat was nog even een brug te ver, eerst maar even wat eten en dan straks verder pielen;-))

jap74 06-08-10 18:23

Op de Apple Site staan overigens hele goede tips voor iTunes. Kun je ook op je iPad kijken.

Voor nu:

in iTunes: cmd-, (komma)
Dan zie je je voorkeuren. Onder algemeen kun je bij 'Toon' aanvinken wat er in je bibliotheek getoond moet worden. Selecteer wat je wilt en ze verschijnen in de linkerbalk van iTunes

Smakelijk

macleentje 06-08-10 18:49

Super! en ja, de tips (en de help en andere onderdelen van de gebruikte software) blader ik ook al heel vaak door, ik ben nog niet zo lang geleden geswitcht en nu met gelijk 2 nieuwe apparaten zoek ik me nog regelmatig kleurendoof...;-)) Ik vind het een heerlijke uitdaging en kom gelukkig vaak al zelf een heel eind maar zo af en toe is dan een lifje via dit forum een prettige afwisseling. Bedankt voor de moeite!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:05.