iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad internettoegang via je 3G GSM (tethering) (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/67103-ipad-internettoegang-via-3g-gsm-tethering.html)

gert5142 05-08-10 16:25

iPad internettoegang via je 3G GSM (tethering)
 
Hallo,

Ik ben hier al een tijdje op aan hett zoeken maar vind geen eenduidig antwoord. Is het mogelijk om met je iPad (zonder 3G functie) via bluetooth te connecteren naar je GSM (in mijn geval Nokia E52) dat een data abonement heeft en op die manier met je iPad via je mobiele GSM provider op internet te geraken? De technische term hiervoor is "tethering via bluetooth". Hoop dat de vraag duidelijk is.

Als dat mogelijk is dan weet ik dat ik geen iPad met 3G functie moet kopen. Want anders heb ik nog eens een aparte micro SIM card nodig en een apart abonnement.

Ik vind wat info over de combinatie met een iPhone maar mensen zeggen er tegenstrijdige dingen over.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd en kan bevestigen dat dit werkt?

Weet je ook of het in Belgie ook werkt?

Thanks!

azt33 05-08-10 16:36

Volgens mij moet je je iPad jailbreaken, een programma installeren en dan is het mogelijk. Af-fabriek is dit niet mogelijk met de iPad. Maar er zijn voldoende topics hierover, probeer anders even te zoeken.

mister x 05-08-10 16:43

Ik heb een htc desire met froyo erop en ik kan gewoon tetheren met m'n iPad (32gb 3G) werkt top

iScorpio 05-08-10 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mister x (Bericht 517891)
Ik heb een htc desire met froyo erop en ik kan gewoon tetheren met m'n iPad (32gb 3G) werkt top

Doe je dat via Bluetooth?

Voor de topic starter: Standaard kan je niet tetheren tussen je iPhone en de iPad.

mister x 05-08-10 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 517899)
Doe je dat via Bluetooth?

Nee dat is niet nodig omdat je met Android froyo gewoon je telefoon kan instellen tot wireless hotspot. Dus hij pakt je 3G verbinding en maakt er gewoon een Wi-Fi signaal van.

gert5142 05-08-10 16:53

Weet iemand of dit bvb met een Nokia E52 (Symbian S60) ook gaat? Bestaat er ook zo'n tool voor om hetzelfde te doen? (je GSM genruiken als WAP via 3G)

ajongebreur 05-08-10 17:39

Er zijn al veel draadjes over thetering. Kijk eens bij MiFi en sim en div.
Dit is een rommelige site aan het worden als iedereen een zgn. nieuw onderwerp begint.

staal571 05-08-10 22:05

Misschien met het programma pdanet, er zijn div. versie's van ik heb hem voor de Iphone

ibert 05-08-10 22:48

Kijk eens op

June Fabrics PDA Technology Group

Hier vind je de verschillende versies van pdanet, voor palm, android, bb, iphone

Dan nog ipad jailbreaken en ibluever installeren via cydia.

Werkt bij mij prima met ipad Wi-Fi en blackberry via bluetooth

FSF 11-08-10 23:05

Ik heb PDANet op mijn iPhone4. Het werkt perfect i.c.m. mijn MacBook. Alleen mijn iPad (Jailbreak) kan mijn iPhone (Wi-Fi) niet vinden. Moet ik op mijn iPad nog iets installeren?

haroldv 11-08-10 23:37

Met nokia kan het zeker, er is een symbian progje dat van je nokia een Wi-Fi accespoint maakt. Ff bij ovi zoeken, weet de naam niet meer van het progje.

Edit: google is je vriend: joikuspot moet je hebben, gratis. Betaalde versie is met beveiligingssleutel.

FSF 15-08-10 17:18

Niemand een oplossing......:O

hummel 15-08-10 18:22

ge moet pdatnet op uwe ipad hebben natuurlijk....

Goldwing45 15-08-10 20:42

Ik heb net mijn Nokia e 71 als Wi-Fi accesspoint ingesteld en kon zo met mijn iPad internetten. Ik heb hiervoor in de ovi shop van Nokia joikuspot gedownload en op mijn Nokia geinstalleerd.

FSF 15-08-10 20:47

O.k.....leuk dat het met een Nokia wel lukt maar zijn er ook mensen die het gelukt is met een iPhone4 en een iPad? Over die combinatie ging mijn vraag.

dragonflyer 16-08-10 08:41

Ik heb op mijn N97 ook Nokia joikuspot geïnstalleerd.
Ben nu wel blij dat ik die €100.- extra niet heb uitgegeven.
Die paar keer dat ik mijn iPad buitenshuis gebruik kan nu met mijn N97.

De volgende telefoon wordt na aanschaf van mijn iPad zeker een iPhone.

Cyrus The Virus 16-08-10 17:27

Ik heb opium 3GS MyWi geïnstalleerd en gebruik nu mijn iPhone als Wi-Fi hotspot met de zendkracht op 30% vind mijn batterij het niet eens zo erg, na een half uurtje gebruik nog geen 10% batterij verbruikt

JBZ 16-08-10 18:01

Eigenlijk raar dat het wel kan/ mag met een HTC HD2 (optie Wi-Fi router aan zetten) via T- Mobile en niet via een iPhone (middels tethering zonder JB)...

der_roedie 17-08-10 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gert5142 (Bericht 517911)
Weet iemand of dit bvb met een Nokia E52 (Symbian S60) ook gaat? Bestaat er ook zo'n tool voor om hetzelfde te doen? (je GSM genruiken als WAP via 3G)

Voor nokia kun je gebruik maken joikuspot, kost €9 in de ovi store maar ik had van de week 50% korting. Werkt goed ook kun je je connectie beveiligen met wep.

Goldwing45 17-08-10 21:50

De free versie doet het ook goed hoor. Het verschil schijnt inderdaad de sleutelbeveiliging te zijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:13.