iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ik mis de pijltjes toetsen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/67104-mis-de-pijltjes-toetsen.html)

aevries 05-08-10 16:30

Ik mis de pijltjes toetsen
 
Ik gebruik de ipad ook veel op het werk en dan mis ik toch wel de pijltjes toetsen op het toetsenboard. Is hier een goede oplossing voor?

macleentje 05-08-10 16:47

Ben niet verder gekomen dan mijn 10 geboden, vlgns mij ook zo bedoeld...

aevries 05-08-10 16:53

snap ik niet, ik hoop dat je me het vergeeft.

Met de pijltjes toetsen bedoel ik de toetsen die aan de rechterkant van het toetsenboard zitten

midego 05-08-10 17:30

En welk nut heeft dat als je kan pinchen ?

aevries 05-08-10 18:02

Simpel, als ik een zin type, en ik vergeet een woord of maak een typefout, dan kan ik met de pijltjestoets snel naar de desbetreffende letter. Een ander voorbeeld: ik maak wat aantekeningen en moet iets toevoegen, kan ik met het pijltje omhoog direct naar de zin gaan, return en door typen. Dit gaat sneller dan met de vingers, zijn soms te dik.

Ruben.cc 05-08-10 18:07

Ik kan me werkelijk geen situatie bedenken waarin je de cursor met pijltjes "toetsen" sneller kunt verplaatsen dan met je vingers.

Maar een oplossing zou zijn er een bluetooth toetsenbord aan te koppelen, de cursortoetsen daarop doen het prima al zijn deze niet aanwezig op het virtuele toetsenbord op de iPad. Mijns inzien schiet je wel een beetje het idee/doel van een iPad voorbij als je er een toetsenbord bij gaat gebruiken, maar het werkt wel.

aevries 05-08-10 18:18

Jammer dat het niet gaat. Als je de juiste programmatjes aanschaft, dan wel freeware, dan kun je meer met de ipad dan je in eerste instantie denkt. Ik maak vaak aantekeningen, specifek voor mij, via de mail naar mijn inbox en vervolgens naar de juiste taak cq afspraak slepen.

haroldv 05-08-10 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aevries (Bericht 518048)
Simpel, als ik een zin type, en ik vergeet een woord of maak een typefout, dan kan ik met de pijltjestoets snel naar de desbetreffende letter. Een ander voorbeeld: ik maak wat aantekeningen en moet iets toevoegen, kan ik met het pijltje omhoog direct naar de zin gaan, return en door typen. Dit gaat sneller dan met de vingers, zijn soms te dik.

Ik heb hetzelfde 'probleem', er bestaan via jailbreak ook ansere keyboard layouts, ik heb echter geen ervaring hiermee.

Sjeltur 05-08-10 20:35

Maar gewoon naar het betreffende woord heengaan...lang met je vinger indrukken totdat het vergrootglas, met cursor, verschijnt is toch ook redelijk snel...?
Kwestie van wennen.

Voor dat soort dingen gebruik ik, ook op mijn pc, nooit de pijltjestoetsen. Dan toch een muis....en dan is mijn vinger wel net zo snel.

mathijs666 05-08-10 22:32

Ik zou ze ook wel een willen.
Misschien ooit als ik mijn iPad jailbreak dat er dan iets voor is.
Of Apple heeft het bedacht, maar dat verwacht ik niet.

macleentje 06-08-10 08:53

wat ook nog wel eens handig is, is eerst de pagina vergroten/inzoomen en dan is je vinger niet meer te groot voor het linkje. Is in eerste instantie wel een beetje pielen en dus bewerkelijk maar het went snel en ik vind dat juist wel de charmes van de iPad, lekker met je vingers knoeien. Net een beetje als kip en patat, mag ook met je handen:-))

Merdera 06-08-10 10:15

Ik begrijp je vraag helemaal, ik mis ze ook, zo mis ik ook gewoon de rij met cijfers op het toetsenbord, (uiteraard kan je de cijfers wel oproepen, maar op de ipad is plek zat om ook die rij boven qwerty te laten zien)

Er zijn Cydia apps die andere toetsenborden (en mss ook wel de pijltjes) erop zetten, Heb hier alleen nog niet mee getest.

Ashcat 06-08-10 10:33

Ook mee eens, ik mis die pijltjes ook wel hoor maar ik wist dat die er niet opzaten. Na 2 weken ben ik er inmiddels wel aan gewend om het met mijn vingers te doen maar het blijft wel een beetje onhandig :) en om de iPad nou te jailbreaken daarvoor vind ik wat te ver gaan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:59.