iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Navigatie op ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/67133-navigatie-op-ipad.html)

Momentum 05-08-10 19:59

Navigatie op ipad
 
Is dit mogelijk ? en zo ja met welke versie.

ik begrijp met wat googlen dat het alleen mogelijk is met een 3g versie?

wel raar omdat er zover ik begrijp en merk er toch een gps in de Wi-Fi versie zit.

TheMikerMC 05-08-10 20:02

nee, de GPS chip zit ALLEEN in de 3G uitvoering!

Momentum 05-08-10 20:09

ok hoe vind het ding mijn locatie nu dan?

TheMikerMC 05-08-10 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Momentum (Bericht 518231)
ok hoe vind het ding mijn locatie nu dan?

Via berekening van 3 GSM masten waar je bij aangemeld bent. Alleen is dat een stukje minder nauwkeurig dan een GPS positie.

Momentum 05-08-10 20:40

eh in de Wi-Fi zit geen gsm module... toch?


maar goed ik begrijp dat het alleen werkt als je een 3g versie hebt die vervolgens ook nog eens een abbo moet hebben van een telecom provider om een gps lock te krijgen?

klinkt als erg onhandig en geldklopperij...

MethosNL 05-08-10 20:47

Via Wi-Fi,


, maar als je 3g hebt, heb je geen abbo van een telecom provider nodig voor een fix :) (gaat wel stuk sneller als je verbinding hebt met gsm netwerk though)

TheMikerMC 05-08-10 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Momentum (Bericht 518269)
eh in de Wi-Fi zit geen gsm module... toch?


maar goed ik begrijp dat het alleen werkt als je een 3g versie hebt die vervolgens ook nog eens een abbo moet hebben van een telecom provider om een gps lock te krijgen?

klinkt als erg onhandig en geldklopperij...

hahaha zit iets in ja, ff niet bij stilgestaan :)
Maar nee, je hebt geen 3G nodig voor een GPS fix te krijgen, staat er los van!

Momentum 05-08-10 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheMikerMC (Bericht 518293)
hahaha zit iets in ja, ff niet bij stilgestaan :)
Maar nee, je hebt geen 3G nodig voor een GPS fix te krijgen, staat er los van!


ok dan blijft de hamvraag nog waarom m'n Wi-Fi pad wel weet waar ik met m'n ass zit.

en waarom navigatie geen fix krijgt.

TheMikerMC 05-08-10 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Momentum (Bericht 518306)
ok dan blijft de hamvraag nog waarom m'n Wi-Fi pad wel weet waar ik met m'n ass zit.

en waarom navigatie geen fix krijgt.

Ik bedoelde dus dat je geen 3G NETWERK nodig hebt voor een GPS fix, wel het 3G model! oeffff...tijd voor biertje denk ik, want dit gaat stroef! hahah

Ik denk dat het Wi-Fi model dat inderdaad alleen maar weet als je ook met Wi-Fi verbonden bent? anders zie ik geen mogelijkheid....

koosalbertsen 05-08-10 21:14

Klopt dit kan gewoon via de verbinding met Wi-Fi. Er is een bedrijf dat heeft vastgelegd waar routers zich bevinden. De iPad kan ook zijn locatie bepalen door het IP adres. Als je bij iPhoto een locatie toevoegd kun je ook je huidige locatie bepaln geloof ik...

Brian

Momentum 05-08-10 21:33

ok dus het is zo:

ipad Wi-Fi bepaald je positie via je externe ip adres. (fijn privacy)
ipad Wi-Fi 3g heeft een eigen GPS ingebouwd en kan met behulp van een 3g verbinding een nog sterkere locatie postitie vinden.

mooi is dat ook weer duidelijk

kan je nu aan je biertje hopen dat je dan extra helder wordt.

Matthipad 05-08-10 22:10

Laat anders eens een spelt vallen bij 'Kaarten'.(staat standaart op je iPad) Dan kun je zien hoe precies een Wi-Fi verbinding wel is.

ibert 05-08-10 22:43

Wi-Fi ipad maakt inderdaad gebruik van plaatabepaling aan de hand van ip adressen waarvan de locatie bekend is op internet.

3g ipad heeft ingebouwde gps.

Ik heb zelf Wi-Fi ipad en heb een externe bluetooth gps gekoppeld aan de ipad via BTstack app in cydia store. Dit werkt prima en signaalsterkte vannexterne gps is soms nog beter ook als ipad gps.

Groet

Oswi 05-08-10 22:48

GPS antenne op de 3G werkt veel beter dan die op mijn Tom.
Heb hier zelfs binnen vrijwel direct contact (zonder data abo).

ibert 05-08-10 22:50

Bedoel niet de tom, maar aparte bluetooth gps muis.

garth 05-08-10 23:09

ik heb een 16gb Wi-Fi ipad en heb daar Navigon op draaien... je moet hem wel jailbreaken, dan roqyBt downloaden en een gps muis hebben.... als je dan Fullforce download kan je navigon ook nog is op Ipad resolutie krijgen! ziet er zeer gelikt uit! heb alleen nog geen mega IPAD houder in me auto ;)

ajongebreur 05-08-10 23:48

Hoe komt het dat mijn losse gps wel gezien wordt door mijn iMac en niet door mijn Ipad (JB)? Ik heb een off.versie van navigon op mijn iPad maar krijg de gps niet aan de gang.Welke gps muis zou wel werken? BT stack zag hem wel, maar toen ik mijn navigatie startte werd Bluetooth niet gezien? Wat nu?

ajongebreur 06-08-10 17:27

Vandaag Bstack GPS gekocht voor 5$ by Cyndia en Navigon loopt nu als een tierelier met mijn Nokia BT gps. Het bleek dat ik de demo versie had van Bstack. Je toets het icoon van de app in op je ipad, wacht even,ipad ziet je gps, klik deze aan en druk daarna op de hometoets om eruit te gaan, ga naar Navigon en start de navigatie. Kind kan de was doen of te wel een vrouw van 64 kan het dus ook.

Peter_1 06-08-10 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ajongebreur (Bericht 519663)
Vandaag Bstack GPS gekocht voor 5$ by Cyndia en Navigon loopt nu als een tierelier met mijn Nokia BT gps. Het bleek dat ik de demo versie had van Bstack. Je toets het icoon van de app in op je ipad, wacht even,ipad ziet je gps, klik deze aan en druk daarna op de hometoets om eruit te gaan, ga naar Navigon en start de navigatie. Kind kan de was doen of te wel een vrouw van 64 kan het dus ook.

Heerlijk, gebruikers die zelf antwoord geven op hun vraag, en daarbij ook direct anderen daarmee behulpzaam zijn met die informatie. Top!

johndoe73 06-08-10 22:22

Locatiebepaling met Wi-Fi gaat trouwens niet op basis van het IP adres. Het werkt doordat bij het rondrijden van de Google Mao's auto's (en vergelijkbare diensten) van ieder Wi-Fi netwerk het SSID (netwerknaam) en het MAC adres van de hotspot wordt opgeslagen samen met de locatie. Dit SSID en Mac adres kunnen ze uitvragen zonder echt verbinding te maken met het netwerk.

Je iPad, iPod of iPhone geeft vervolgens aan welke Wi-Fi hotspots hij allemaal binnen zijn bereik heeft en op basis daarvan wordt een schatting gemaakt van je locatie. Maar goed; conclusie blijft dat je zonder GPS chip een locatie kunt bepalen maar dat deze lang niet zo nauwkeurig is. Met een GPS chip werkt het een stuk nauwkeuriger, maar die is alleen beschikbaar in de iPad 3G versie en werkt ook als er geen sim geplaatst is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.