iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Hoe .CBR op Comic App zetten? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/67387-cbr-op-comic-app-zetten.html)

mathijs666 07-08-10 16:29

Hoe .CBR op Comic App zetten?
 
Hallo,,

Ik gebruiken Comic van Comixology, maar hoe krijg je de .CBR op die App?
Ik heb de App op mijn iPad, maar als ik deze aan iTunes sluit staat Comic niet onderin bij programma's.
Andere Apps wel.
Kan iemand mij helpen?

Wat stripverhalen via die App lezen lijkt mij veel fijner.
Dan gaat ie van tekstballon naar tekstballon.

Ik heb Windows XP, maar dat moet er niks mee te maken hebben.
Ik heb nu die stripverhalen in iBooks.

Alvast bedankt.

Groetjes Mathijs.

kogel 07-08-10 21:30

Kan die app wel eigen CBR importeren. Ik geberuik comicbook en daarmee kan het wel. Gaat niet van plaatje naar plaatje maar werk verder erg prettig.

Ashcat 07-08-10 21:43

Comics in iBook op iPad ?
 
Hoe zit dat? Zijn de stripverhalen in iBook goed te lezen? Ik heb dat eigenlijk nog niet gedaan. Voordat ik een Suske en Wiske ga downloaden zou ik eerst willen weten of dat te doen in. Ik vind boeken lezen op de iPad (ik heb iBook en stanza) erg fijn.

kogel 07-08-10 22:01

Ik heb op internet diverse vergelijkende test van comicbook AppStore gelezen en toen comicbooklover gedownload. Die werk mooi en handig en je kan eigen CBR 's importeren . Dat is voor mij een must want ik heb niets aan al die Amerikaanse strips. Ik heb er nu alle asterixen op staan en nog een heleboel meer. Als CBR. Je zet ze erop via iTunes. Selecteer de app en dan sleep je in iTunes de CBR 's er op. Lezen gaat prima. Dwars houden en op dubbele grootte. Je moet dan alleen even naar beneden scrollen. De optie van marvell (plaatje voor plaatje) is echt gaaf maar die app kan geen eigen CBR 's importeren, dus ik zou zeggen comicbooklover proberen. Is geloof ik nog gratis ook, maar goed dat interesseert mij niet zo. Iemand mag gewoon betaald krijgen voor het werk dat hij doet.

Ashcat 07-08-10 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kogel (Bericht 521120)
De optie van marvell (plaatje voor plaatje) is echt gaaf maar die app kan geen eigen CBR 's importeren, dus ik zou zeggen comicbooklover proberen. Is geloof ik nog gratis ook, maar goed dat interesseert mij niet zo. Iemand mag gewoon betaald krijgen voor het werk dat hij doet.

Dank voor de tip, ik heb Comicbooklover meteen (gratis) gedownload. Ik kreeg wel een melding of ik wel boven de 17 was.... :) (Geen idee waarom???)
Morgen eens proberen met de Suskes en Wiskes of ik die te zien c.q erop krijg.
Asterix heb ik nog niet maar dat komt nog wel :) en die Marvell comics zijn niet echt mijn smaak! :p

Bibi2205 07-08-10 23:04

Ik gebruik ARCreader (gratis) voor .cbr's.. Erg tevreden van. Ik kan de iPad gewoon recht houden om te lezen, ik moet enkel rechts op het scherm tappen om naar de volgende pagina te gaan. Scrollen heb ik nog nooit moeten doen. :)

Strips toevoegen gaat hier ook via "Programmas" en dan onderin de lijst je .cbr's er naartoe slepen.

kogel 08-08-10 00:02

Recht ka bij cbl ook maar ik vind de pagina dan te klein

tommyboy01 10-08-10 18:26

ik gebruikte comiczeal echt een heel mooi programmatje. handig om te lezen. Maar na 1 keer comiczeal sync te gebruiken (om de cbr files op iphone te krijgen) wil windows het programma niet meer openen. Zelfs niet onder administrator. Moest iemand dit probleem kunnen oplossen graag een antwoord. Ga nu eens met comiclover proberen zoals jullie beschreven.

tommyboy01 10-08-10 18:43

hallo,
ik heb ook zonet comicbooklover gedownload maar het lukt me niet om de cbr files erop te zetten. zou u me even kunnen helpen aub?

Ashcat 10-08-10 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tommyboy01 (Bericht 525329)
hallo,
ik heb ook zonet comicbooklover gedownload maar het lukt me niet om de cbr files erop te zetten. zou u me even kunnen helpen aub?

Op de pc staan je stripboeken met het cbr extentie. Comicbookl. staat op je iPad en klik op het icoon. Dan open je in iTunes (!!!) bij de tab programma's Comicbookl. Dat staat helemaal onderaan. Daar sleep je de boeken naar toe.
Dan klik je op je IPAD in de startpagina van Comicbookl. op "transfer" en dan komen je boeken vanzelf op de iPad. :D Succes!

Invadoria 11-08-10 11:14

Gewoon vraagje.....waar hebben jullie die asterix, suske en wiske en andere NL strips vandaan? Grote interesse in ....

haroldv 11-08-10 11:40

Google is je vriend....

Invadoria 11-08-10 11:49

k inderdaad thx

Ashcat 11-08-10 11:51

Of zoeken in binsearch.info of yabsearch.com. Binnenhalen, uitpakken en veel leesplezier. :)

rolandbreedveld 11-08-10 18:34

cbr is rar formaat, cbz is zip formaat
cbr uitpakken, en zippen, daarna renamen naar cbz, simpel

jwnicolai 13-08-10 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rolandbreedveld (Bericht 526731)
cbr is rar formaat, cbz is zip formaat
cbr uitpakken, en zippen, daarna renamen naar cbz, simpel

Als je ARCreader gebruikt, (gratis) hoeft het omzetten niet. die kan meerdere formaten aan.

ajongebreur 03-09-10 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bibi2205 (Bericht 521176)
Ik gebruik ARCreader (gratis) voor .cbr's.. Erg tevreden van. Ik kan de iPad gewoon recht houden om te lezen, ik moet enkel rechts op het scherm tappen om naar de volgende pagina te gaan. Scrollen heb ik nog nooit moeten doen. :)
Strips toevoegen gaat hier ook via "Programmas" en dan onderin de lijst je .cbr's er naartoe slepen.

Toevoeging:
Klik eerst het prg(ARC) aan en klik op toevoegen en zoek op je pc naar de cbr bestanden. Koppel je ipad eventueel af van je pc/itunes.
Start ARC op je Ipad en klik op Library om ze in te lezen. Ik zag ze n.l. eerst heel niet staan. Fantastische appl.

Cyrus The Virus 03-09-10 16:57

ik gebruik cloudreaders, kan stripboeken met over Wi-Fi of met itunes op de ipad zetten, werkt perfekt.

Neefdave 03-09-10 23:28

Ik zet ze gewoon in ibooks. Even omzetten naar pdf 600x600 en zo heb ik al 35 donald ducks in mijn ibooks.

http://mozymac.com/uploads/2551372c08451a2.jpg

ajongebreur 04-09-10 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neefdave (Bericht 553011)
Ik zet ze gewoon in ibooks. Even omzetten naar pdf 600x600 en zo heb ik al 35 donald ducks in mijn ibooks.

http://mozymac.com/uploads/2551372c08451a2.jpg

Ik heb ze ook omgezet via calibre naar pfd, maar ik kreeg ze in zwart/wit ipv kleur.
Wat heb ik fout gedaan. In ARCreader staan ze wel in kleur.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.