iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Waarvoor gebruik jij de iPad? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/68987-waarvoor-gebruik-jij-de-ipad.html)

seagull 19-08-10 00:07

Waarvoor gebruik jij de iPad?
 
De fervente gadgetfreaks hebben al enige maanden de iPad. Anderen hebben massaal de iPad bij de introduktie in de Benelux gekocht. Ik ken de ervaringen van de eerste categorie, maar ook die van de 2e categorie. Heb nu een iPad 3G 32 GB, maar voorheen ook al kennisgemaakt met de iPad Wi-Fi varierend van 16 t/m 64 GB.
Gebruik de iPad tegenwoordig meer dan mijn macbook pro. Wat is er dan zo bijzonder aan?
Voor mij is het een ebook-reader, een game console en een nieuwsinformant. Ik ben er minstens net zo mee bezig als met mijn desktop-mac.
Hoe komt dat dan? Makkelijk mee te nemen, handzaam i.p.v een stapel boeken, leuk als game console. Gewoon een apparaat om naar eigen behoefte in te richten incl. jailbreak om toch een stukje openheid te behouden.
Het is net voor de doeleinden, die ik gebruik een prettiger apparaat dan b.v. de iPhone. Ja, ik kan er dus niet mee bellen of een foto maken, maar misschien komt dat dan wel weer met een volgende generatie van de iPad.
Ook andere gebruikersmogelijkheden zijn niet aan mijn aandacht ontsnapt. Tekstverwerking, databasegebruik, schetsen, presentaties maken, films bekijken, enz. zijn zonder problemen ook te gebruiken.

Hebben jullie soortgelijke ervaringen of andere bijzondere ervaringen met de iPad laat het weten. Zo kunnen we leren van onze ervaringen.
Het mag duidelijk zijn, dat ik het een geweldig apparaat vind.

Ashcat 19-08-10 10:32

Vakantie
 
De iPad 32/3G is nu 4 weken in mijn bezit en aangezien ik vakantie heb ben ik er 4 weken zowat de hele dag mee bezig. Mijn pc staat uit en de laptop staat ergens in een hoekje. Volgende week zal het wel weer anders worden :O
Waar ik hem voor gekocht heb voldoet hij compleet aan mijn verwachtingen.
Ik lees en lees en lees.... Ebooks natuurlijk :p en kijk s avonds op het terras naar een filmpje. Overdag snel even we rule en we farm spelen en wat surfen.
Ik heb wat spelletjes voor mijn kleinkinderen erop staan en die zijn er ook dol op. Zo mogen hem niet vasthouden maar netjes op tafel laten liggen met de stoel aangeschoven zodat hij niet kan vallen.
Verder had ik nog wat bezoek hier en als ik een winkel had gehad, kon ik er zo 3 verkopen. Inmiddels hebben deze mensen er ook een gekocht.
Na 4 weken ben ik nog even blij met de iPad. Natuurlijk heeft hij ook wat nadelen, flashpaginas zijn niet te zien, ik mis de pijlentoetsen op het toetsenbord om snel even naar de juiste plek in een tekst te gaan en in de zon is het een beetje moeilijk kijken (maar ik zit toch meestal onder de parasol).
Ik ben een tevreden gebruiker :d

psvpas 19-08-10 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ashcat (Bericht 536898)
De iPad 32/3G is nu 4 weken in mijn bezit en aangezien ik vakantie heb ben ik er 4 weken zowat de hele dag mee bezig. Mijn pc staat uit en de laptop staat ergens in een hoekje. Volgende week zal het wel weer anders worden :O
Waar ik hem voor gekocht heb voldoet hij compleet aan mijn verwachtingen.
Ik lees en lees en lees.... Ebooks natuurlijk :p en kijk s avonds op het terras naar een filmpje. Overdag snel even we rule en we farm spelen en wat surfen.
Ik heb wat spelletjes voor mijn kleinkinderen erop staan en die zijn er ook dol op. Zo mogen hem niet vasthouden maar netjes op tafel laten liggen met de stoel aangeschoven zodat hij niet kan vallen.
Verder had ik nog wat bezoek hier en als ik een winkel had gehad, kon ik er zo 3 verkopen. Inmiddels hebben deze mensen er ook een gekocht.
Na 4 weken ben ik nog even blij met de iPad. Natuurlijk heeft hij ook wat nadelen, flashpaginas zijn niet te zien, ik mis de pijlentoetsen op het toetsenbord om snel even naar de juiste plek in een tekst te gaan en in de zon is het een beetje moeilijk kijken (maar ik zit toch meestal onder de parasol).
Ik ben een tevreden gebruiker :d

Overweeg een jailbreak? niet moeiijk te doen en dan kanje flashpagina's openen.(op filmpjes ,die het meest gebruikt worden, na.)

Ashcat 19-08-10 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psvpas (Bericht 537023)
Overweeg een jailbreak? niet moeiijk te doen en dan kanje flashpagina's openen.(op filmpjes ,die het meest gebruikt worden, na.)

Nee, aan jailbreaken wil ik niet beginnen daarvoor heb ik te weinig verstand van de techniek en zo. De problemen met updaten, programma's e.d. zijn voor mij een obstakel. Ik wacht wel tot er iets/app voor komt en zo niet dan kan ik hier ook wel mee leven hoor :D en ik heb nog altijd de pc en de laptop voor het geval dat het beslst nodig is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:03.