iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   kras op scherm (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/69561-kras-op-scherm.html)

Hoppieee 23-08-10 15:07

kras op scherm
 
ik kijk net eens even goed naar me ipad zie ik ineens een kras op me scherm zitten die je ook kan voelen als je er met je nagel overheen gaat
heb een doekjes gepakt en even schoongemaakt en het is dus echt een kras op me scherm:(:(:(:(

hoe kan ik deze wegkrijgen:confused:

Bomans 23-08-10 15:17

Een kras wegkrijgen ...?

Je scherm vervangen.

WDS001 23-08-10 15:30

Ze zeggen dat je krassen kan wegkrijgen door met een banaan op je scherm te wrijven.. En er bestaan ook pasta's om krassen weg te krijgen.

Hoppieee 23-08-10 15:34

oh oke , iemand ervaring ermee en dat het ook is gelukt met bijv zn pasta ?

Bomans 23-08-10 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 541722)
Ze zeggen dat je krassen kan wegkrijgen door met een banaan op je scherm te wrijven ...

Lol, ik herinner mij dat topic nog.

Maar of het wat uithaalt, ik vrees ervoor.

WDS001 23-08-10 15:41

Dit topic kan je misschien ook helpen.

Hoppieee 23-08-10 16:23

niet echt overtuigende reacties :(

GoldRush 23-08-10 22:01

Ervis een speciale scratch removervdit word ook gebruikt voor micra ruiten bij cabriolet ruiten in de kunstof kappen

Het is vaak afhankelijk hoe diep de kras is
Het middel is te koop bij de betere benzine stations of bij een automatrialen zaak en het kan geen kwaad om het te doen ik heb het dikwijls op mijn scherm van diverse mobieltjes gedaan

macleentje 23-08-10 22:29

Wat ik me alleen afvraag is of je dan die vetwerende toplaag (oid) er niet ook vanaf poetst? Want wat is dan storender? Krasje of vlek op je scherm?

Janoost 23-08-10 23:59

Kras-remover tast de coating aan wat tot een lelijke vlek leidt.
Grote kansdat je het dus alleen maar erger maakt. Heb met m'n telefoon eens gedaanen toen maar de coating van het hele scherm verwijderd om de lelijke vlek weg te halen. Btw: als je de kras met je nagel voelt is hij goed diep en haal je hem alleen met grof geschut weg. Er staan wel filmpjes op YouTube met hoe dit te doen.

GoldRush 24-08-10 13:08

Zou het niet zo zijn dat er op eBay al een nieuw scherm te koop is netzoals voor de iphones anders ezven bellen met apple wie weet kunnen ze het repareren voor weinig

Vraagje hoe is de kras er opgekomen eigenlijk

Hoppieee 24-08-10 15:28

hoe die kras er op is gekomen ?

Geen idee !!!!
heb hem nog nergens mee naartoe genomen heb hem alleen nog maar thuis gebruikt en hij zit in die case van apple.
snap er helemaal niks van maar nu ik weet dat ie er zit erger ik me er telekns kapot aan als ik hem zie zitten

Hoppieee 26-08-10 17:29

iemand ervaring wat er gebeurt als ik een screenprotector op me ipad plakt dat je de kras dan niet meer ziet of een stuk minder ?

msunique 26-08-10 20:00

kras zul je blijven zien... met of zonder screen protector:)

het vervangen van een iphone scherm kan heel goedkoop zijn als je het zelf opent en via ebay een screen koopt (vaak niet meer dan 20 euro)
van een ipad weet ik niet, ook lijkt me het openen van een ipad wat moeilijker... moet je maar eens kijken

of je gaat eens langs een zaak die schermen vervangt, hoeft niet van apple zelf te zijn...

Hoppieee 26-08-10 20:40

oke , heb je een richtprijs wat dat ongeveer zal gaan kosten ?

GoldRush 27-08-10 07:17

Doe eens een searchwww op ebay


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.