//

Hoe hou jij je iPad schoon?

Hoe hou jij je iPad schoon? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb mijn iPad in de Applecover en constateer regelmatig dat er vlekken op de cover zitten. Om maar niet te spreken van de vette ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-09-10, 10:47
Johan61 Johan61 is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 18
Standaard Hoe hou jij je iPad schoon?

Ik heb mijn iPad in de Applecover en constateer regelmatig dat er vlekken op de cover zitten. Om maar niet te spreken van de vette vingers op het scherm van mijn iPad zelf.

Het scherm hou ik schoon dmv het doekje dat werd bijgeleverd bij mijn MacBook Pro (zwart microvezelachtig doekje). Dit leg ik opengevouwen op het scherm als ik klaar ben en reinig hiermee het scherm zodat ik altijd een schoon scherm heb als ik begin.

De cover wordt door aanraking van je vingers ook vies. Witte vlekken zijn het resultaat. Wat ik nu doe is met de cover over mijn jeans vrijven. Hierdoor lijkt het dat de stof van de cover weer in een richting komt te liggen.

Hebben jullie tips en tricks voor het schoonhouden van je iPad en cover? Deel ze dan met ons omdat ik van heel veel gebruikers hoor dat dit een van de mindere eigenschappen is van de iPad. Voor de rest overigens een pracht ding.

Alvast dank voor jullie reacties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-09-10, 10:53
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Mijn ipad zit in een zwart leren hoes met een open voorkant en een klep zodat hij kan staan en event. In de zon beter te lezen is en er zijn dus geen vette vingers te zien Het scherm maak ik schoon met een gewoon tissue. Niet moeilijk doen, het scherm kan best wel tegen een stootje zolang je maar niet met zand gaat vegen

Laatst gewijzigd door Ashcat; 05-09-10 om 10:56.
  #3  
Oud 05-09-10, 11:53
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Ik heb een screenprotector. Geen vette vingers meer en beter te lezen in de zon.
__________________
iMac 27" [2011] /  iPhone 4s [16GB, White] /  iPad 1 [32GB, Wi-Fi]
  #4  
Oud 05-09-10, 16:29
FredB FredB is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 7
Standaard

iPad schoonmaken; microvezeldoekje, goed poetsen en klaar. Eén keer in de maand een keer met microvezeldoekje en een heel klein beetje beeldschermreiniger (voor computers) om hem echt vet vrij te maken.

Apple hoesje schoonmaken (de originele rubberachtige); doekje met heetwater en een klein beetje afwas. Wel eerst iPad er uit halen.
__________________
iPad 64Gb Wi-Fi 3.2.2
  #5  
Oud 05-09-10, 17:21
Xtro Xtro is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 6
Standaard

Inderdaad een minpunt van de applecase... Je ziet er alles op.

Ik maak hem gewoon schoon met een doekje warm water..
  #6  
Oud 06-09-10, 10:51
chicago chicago is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

In mn ipad sleeve zit een vakje waarin ik mn pogo sketch en een microfiber doekje bewaar. iFactors Monster iClean

Af en toe doekje erover halen en is weer schoon. werkt prima
  #7  
Oud 07-09-10, 08:47
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chicago Bekijk bericht
In mn ipad sleeve zit een vakje waarin ik mn pogo sketch en een microfiber doekje bewaar. iFactors Monster iClean

Af en toe doekje erover halen en is weer schoon. werkt prima
Dat spul zal wel prima zijn, maar de prijs niet in ieder geval.
__________________
NWO 666
  #8  
Oud 07-09-10, 09:22
chicago chicago is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Klopt. belachelijk duur inderdaad voor een lapje textiel en een beetje schoonmaakwater. Omdat er op het label staat dat het voor iphones en ipads bedoeld is wordt er een ridicuul hoge prijs gehandhaafd. Het was een kadootje, maar anders had ik waarschijnlijk een andere oplossing gekozen om het scherm schoon te houden.
  #9  
Oud 09-09-10, 16:07
Serena Serena is offline
• iOS 11.0 beta
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 106
Standaard

Bij de Action krijg je microvezel 'sponsjes'. Lekker klein en ideaal om in je sleeve te bewaren. Een keer over het scherm wrijven en het blinkt weer als een spiegel.

__________________
iPhone 6 128GB - iPad mini 16GB Wi-Fi
  #10  
Oud 10-09-10, 07:48
Oswi Oswi is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 36
Standaard

iedere x als dat nodig is met een microvezeldoekje van de Action dat uiteraard alleen hiervoor is gereserveerd;
soms met wat glassex op een stukje keukenrol.
gaat prima allemaal en de vettige (oleodinges) laag is nog steeds niet aangetast.
__________________
iPad 64 Gb, 3G; Co Pilot Live HD en Pocket Informant HD; Ipod touch 32gb; HTC tytnII; Aldi PC; boeiend he?
  #11  
Oud 10-09-10, 11:21
Checkmate Checkmate is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oswi Bekijk bericht
iedere x als dat nodig is met een microvezeldoekje van de Action dat uiteraard alleen hiervoor is gereserveerd;
soms met wat glassex op een stukje keukenrol.
gaat prima allemaal en de vettige (oleodinges) laag is nog steeds niet aangetast.
Volgens mij moet dat ook gewoon kunnen met Glassex, ik denk dat dat spul speciaal voor ipad/iphones gewoon hetzelfde is. Alleen betaal je er 10 x meer voor.

Is het fijn om zo'n screenprotector te kopen. Ik geloof namelijk best dat het beschermend is maar mij lijkt het bedienen van de ipad dan een beetje stroef worden? Kan iemand dat bevestigen?
  #12  
Oud 10-09-10, 15:05
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Lekker hoog huishoudbeurs-gehalte hier

Het mooie van de iPad is dat hij zo makkelijk in het gebruik is, dat niemand de gebruiksaanwijzing leest. Deze is als e-book te verkrijgen in de (US) iBookstore. Hierin kun je lezen:

"To clean iPad, unplug all cables and turn off iPad (press and hold the Sleep/ Wake button, and then slide the onscreen slider). Then use a soft, slightly damp, lint-free cloth.
Avoid getting moisture in openings. Don’t use window cleaners, household cleaners, aerosol sprays, solvents, alcohol, ammonia, or abrasives to clean iPad.
iPad has an oleophobic coating on the screen; simply wipe the iPad screen with a soft, lint-free cloth to remove oil left by your hands. The ability of this coating to repel oil will diminish over time with normal usage, and rubbing the screen with an abrasive material will further diminish its effect and may scratch your screen."

Volgende punt: Wat is lint-free cloth...Volgens mij zijn dit pluis vrije schoonmaakdoekjes> kun je gewoon bij de supermarkt kopen. Geen 'gele-doekjes', maar die ernaast liggen.

Keukenrol of tissue is niet aan te raden. Hierin zitten hele kleine vezels die zorgen voor hele kleine krasjes. Na verloop van tijd heb je heel veel kleine krasjes.

Ik gebruik zelf het doekje dat bij mijn Macbook kwam. Bij iPhone zat een kleinere versie en die doet het ook goed. Wil je ook zo'n doekje, maar heb je geen MacBook...Bij de fotowinkel kun je doekjes krijgen om je lenzen schoon te maken. Die zijn hetzelfde.

Laatst gewijzigd door jap74; 10-09-10 om 15:13.
  #13  
Oud 10-09-10, 16:01
Dijkie1337 Dijkie1337 is offline
• iOS 4.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar Dijkie1337
Standaard

Ik doe mijn iPad 's avonds gewoon in de afwasmachine.
  #14  
Oud 10-09-10, 16:19
chicago chicago is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dijkie1337 Bekijk bericht
Ik doe mijn iPad 's avonds gewoon in de afwasmachine.
wordt je touch screen daar niet dof van
  #15  
Oud 10-09-10, 16:22
Dijkie1337 Dijkie1337 is offline
• iOS 4.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Utrecht
Berichten: 29
Stuur een bericht via MSN naar Dijkie1337
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chicago Bekijk bericht
wordt je touch screen daar niet dof van
Nee joh! Beetje antikal erbij...
  #16  
Oud 11-09-10, 17:28
TheQuillss TheQuillss is offline
• iOS 7.0.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Standaard

ik heb zo'n licht groene microvezeldoek van de Sorbo. Perfect schoon te houden ermee
__________________
bartnotermans.com
  #17  
Oud 12-09-10, 05:03
Qwix Qwix is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 5
Standaard

Keukenpapier met water. Ik heb een screenprotector van ZAGG ter bescherming en er gebeurt verder niks met mijn scherm.
  #18  
Oud 12-09-10, 15:05
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

heb bodyguardz erop... merk weinig van vetvlekken op het scherm... en hij zit ook in mijn Macally Bookstand, deze is zwart en wordt niet snel vies
__________________
iPad 16GB Wi-Fi - 4.2.1 - Jailbroken
iPhone 4 16GB - 4.1 - Jailbroken
  #19  
Oud 13-09-10, 19:57
buferoe buferoe is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1
Standaard

hallo,

ik zie hier dat er mensen zijn die glassex gebruiken om hun Ipad scherm mee schoon te maken, lijkt mij niet zo'n goed idee.
In glassex zit namelijk HF (waterstoffluoride) en dat goedje etst erg goed, in de concentratie waar ik ermee werk is het behoorlijk (erg) gevaarlijk zelfs.
Gewoon een microvezel doekje van goede kwaliteit doet wonderen.

groeten,

Werner
__________________
"Integrity is being good even if no one is watching"
Spyderco's company motto
  #20  
Oud 13-09-10, 20:13
JohnMcClane JohnMcClane is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 49
Standaard

Geen vloeistoffen of tissues gebruiken, gewoon een brillendoekje halen bij de opticien.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad -> schoon beginnen met beetje oud.. Haagze sf2 iTunes 3 25-04-11 10:53
Hoe bewaar jij je iphone?? OrangeY iPhone algemeen 30 26-10-10 02:12
iPhone: Un-jailbreaken: hoe krijg je je toestel weer schoon? cloverfield Jailbreak 4 25-02-09 21:21
Beeldscherm schoon maken/houden! Hoe? Prashand iPhone algemeen 11 16-03-08 14:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.