//

ipad voor mensen met motorische handicap

ipad voor mensen met motorische handicap discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zou graag willen weten hoe de ipad kan worden aangepast voor mensen die niet meer de volledige controle over hun handspieren hebben (als gevolg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-09-10, 15:59
olof olof is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard ipad voor mensen met motorische handicap

Ik zou graag willen weten hoe de ipad kan worden aangepast voor mensen die niet meer de volledige controle over hun handspieren hebben (als gevolg van onder meer ALS Amyotrofische laterale sclerose - Wikipedia). Het apparaat zelf is prachtig, ook als bv spraakcomputer, maar het typen is voor hen moeilijk, omdat de controle over de vingers minder is en afneemt. Hoe kan de gevoeligheid van het toetsenbord zo worden ingesteld dat de ipad ook voor hen blijft werken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-09-10, 10:30
SirOcco31 SirOcco31 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 46
Standaard

Ik denk dat dit er eentje is voor de helpdesk van Apple zelf, aangezien het echt af hangt van de handicap om te bepalen welke aanpassingen er moeten gebeuren.

Misschien kan een bluetooth keybord een oplossing bieden?
  #3  
Oud 13-09-10, 21:24
olof olof is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Dank je wel - ik zal wat duidelijker zijn. De handicap bestaat eruit dat een deel van de spieren van de handen niet meer functioneert, waardoor typen sowieso lastig wordt. onder meer omdat de vingers niet meer erg nauwkeurig zijn. de toetsen op het scherm zijn te klein, maar vooral, ze zijn te gevoelig. een tragere reactie op aanraken zou al goed werken.
ik zal ook d helpdesk bellen
  #4  
Oud 14-09-10, 11:23
SirOcco31 SirOcco31 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 46
Standaard

Een trucje dat misschien kan helpen: als je een "g" wil typen, en je vergist je, bv je hebt je vinger op de "h", verschuif gewoon je vinger naar de "g" en laat los, en er staat een "g". Dus zet je vinger ergens willekeurig op het toetsenbord, en verschuif hem dan naar de letter die je wil, en laat dan los. Dit is misschien een oplossing bij een verminderde oog-hand coordinatie?
Reageren

Labels
handicap, ipad, typen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mensen met een iPhone en iPad fllex Koopinformatie Nederland 5 03-09-10 00:13
Voor de mensen met humor :) King1987 Chat en geruchten 14 11-12-08 20:28
Tip voor mensen met een case McNessie iPhone algemeen 4 30-10-08 20:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.