iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Gmail calender ook toevoegen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/71702-gmail-calender-toevoegen.html)

haroldv 12-09-10 22:41

Gmail calender ook toevoegen
 
Goedenavond,

Ik wil naast mijn agenda (outlook exchange) ook de agenda van mijn vrouw in kunnen zien (gmail agenda). Nu vind ik op internet dat dit erg simpel is, door het aanmaken van een extra agenda. Helaas knalt hij eruit, bij het opslaan van de instellingen en springt terug naar het hoofdscherm. Iemand een oplossing of een tip?

Oh ja. Kan het komen omdat hij ook al de gmail email-account van mijn gmailadres synchroniseert. Ik gebruik geen agenda van mijn gmail account

bokkie1978 13-09-10 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 559711)
Goedenavond,

Ik wil naast mijn agenda (outlook exchange) ook de agenda van mijn vrouw in kunnen zien (gmail agenda). Nu vind ik op internet dat dit erg simpel is, door het aanmaken van een extra agenda. Helaas knalt hij eruit, bij het opslaan van de instellingen en springt terug naar het hoofdscherm. Iemand een oplossing of een tip?

Oh ja. Kan het komen omdat hij ook al de gmail email-account van mijn gmailadres synchroniseert. Ik gebruik geen agenda van mijn gmail account

Ik heb naast mijn normale gamil account ook een aparte gmail age da geinstalleerd. Werkt perfect.
Misschien moet je maar eens kijken naar onderstaande link. Is wel in het engels. Ik heb het ook op deze manier gedaan en het werkt perfect.

How to Add Google Calendar to Your iPad

macfreaker 13-09-10 19:47

Ik heb deze toegevoegd met Pocket informant.

glaantje 14-09-10 09:36

Je kan zoveel Google agenda's (van meerdere accounts) toevoegen als je wil via de CalDav methode die hier precies beschreven is (goed lezen!!) Het handigst om vele agenda's toe te voegen is via de nieuwste versie van de iPhone Configuration Utility.
Nathan de Vries » Configuring Multiple CalDAV / Google Calendars on iPhone OS 3.0

jap74 14-09-10 10:31

Let op dat je in je gmail voorkeuren je taal op 'Engels' zet.

glaantje 14-09-10 12:07

Dat hoeft niet met mijn tip :)

haroldv 14-09-10 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 560654)
Je kan zoveel Google agenda's (van meerdere accounts) toevoegen als je wil via de CalDav methode die hier precies beschreven is (goed lezen!!) Het handigst om vele agenda's toe te voegen is via de nieuwste versie van de iPhone Configuration Utility.
Nathan de Vries » Configuring Multiple CalDAV / Google Calendars on iPhone OS 3.0

Da's mijn punt, bij mij knalt hij eruit nadat ik alles heb ingevuld, zonder foutmelding of wat dan ook

glaantje 14-09-10 20:40

Doe je het via de Configuration Utility? Ik heb nergens last van namelijk

haroldv 16-09-10 20:36

Nee, precies volgens de website caldav methode. Nadat alles is ingevuld druk je op verstuur en dan knalt hij terug naar het homescreen en is er niets gebeurd. Zojuist nogmaals geprobeerd, zonder geluk. Ik draai zelf via exchange, kan dat niet met een extra calender?

glaantje 16-09-10 22:12

Probeer het ff via de Configuration Utility dan! Ik weet niet of Exchange de boosdoener is.

dkrijthe 17-09-10 21:37

Je kunt indien je een jailbreak heb wel het programma Add exchange gebruiken.
Dan kun je een 2e exchange account instellen. Werkt perfect.

gr.

Donny

glaantje 18-09-10 00:16

Daar heb je geen jailbreak voor nodig, die functionaliteit zit standaard in ios4

haroldv 18-09-10 05:25

Dat heb ik draaien, ga ik proberen. ( ios 4 is er nog niet... )

EDIT
Via exchange werkt, bedankt voor de tip!
(geen domeinnaam invullen, anders knalt hij eruit en domein is niet nodig)



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:55.