iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Vodafone maakt 3G op iPad onmogelijk? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/72116-vodafone-maakt-3g-op-ipad-onmogelijk.html)

ingeborg 17-09-10 11:46

Vodafone maakt 3G op iPad onmogelijk?
 
Volgens de klantenservice van Vodafone is het onmogelijk om met een duosim van een telefoonabonnement online te gaan. De provider zou kunnen zien dat je niet met telefoon maar iPad werkt. Dat zou nieuws zijn, en Vodafone zou daarmee de eerste zijn die dit technisch onmogelijk maakt.

Kan iemand bevestigen dat het nog steeds mogelijk is met Vodafone en een tweede sim te internetten via 3G?

Zo nee, ga ik heel hard proberen mijn net aangeschafte abo weer ongedaan te maken.

thanks!

glaantje 17-09-10 12:16

Ze kunnen het iig natuurlijk wel zien. Of ze het ook blokkeren weet ik niet.

copyfile 17-09-10 12:51

Heb het even geprobeerd en op dit moment werkt het nog gewoon bij mij. (Had dit abonnement wel voor de NL release dus misschien dat ze nieuwe mensen niet toelaten ? Maar het lijkt me ook een beetje vreemd dat dit niet meer zou mogen, je betaald toch gewoon, als je geen rare dingen doet (veel dataverkeer) is er toch niks aan de hand ?!

Xenn0X 17-09-10 13:05

hier werkt het ook nog, als ik al 200 mb per maand doe is het veel en zit nog op oude abbo vorm dus blok me maar dan krijgen ze gelijk de ontbind brief ook.
mag gewoon mobile internet gebruiken.

ingeborg 17-09-10 13:10

aha, das goed nieuws! Dan is dat dus gewoon wat de klantenservice moet zeggen zodat ze tegelijk met je telefoon abo een extra iPad abo kunnen verkopen.

thanks!

ballegooier 17-09-10 17:13

Let er wel op dat je met duo sim niet met 2 apparaten tegelijk op het netwerk kunt: het apparaat wat je ALS laatste aanzet, krijgt toegang tot het netwerk. Je iPhone is dus onbereikbaar als je je iPad aanzet en andersom als je je iPhone als laatste aanzette, kun je geen gebruik maken van mobiele data.

sondakika 28-11-10 15:38

Sinds een paar dagen kom ik het internet meer op met vodafone, wellicht hebben ze het geblokkeerd, heeft iemand anders hier ook last van?

macleentje 28-11-10 18:15

Ik heb sinds nl lancering prepaid sim en daar sluit ik dan een blox bij af, ik bel er verder niet mee. Ik heb twee keer gehad dat het per ongeluk werd afgesloten en dat is beide keren rechtgezet. De tweede keer moest ik doorgeven met welk toestel ik de problemen had en toen enigzins schoorvoetend laten weten dat het om een iPad ging. Werd netjes doorverwezen naar een collega die meer verstand van appleprodukten had. Het bleek achteraf om de apn instellingen te gaan. Die waren opeens niet goed meer. Had ik ook toen ik iOS ging updaten en ok geklikt had voor aanpassen aanbiedersinstellingen, stonden er weer andere apn gegevens. So far so good bij Vodafone dus.....

Edit:Zie nu pas dat het om oud draadje gaat, sondakika, het laatste kan msh bij jou van toepassing zijn?!

sondakika 28-11-10 18:17

Hoi,
Het lag idd aan ineens veranderde APN settings, ipv .nl heb ik .com gezet, hij doet het nu weer.
Bedankt voor je reactie.

Erwindows 14-12-10 13:59

Hallo,
ik heb een duo sim in mij ipad gezet, en deze werkt niet op 3g netwerken echter wel als er een hspa verbinding beschikbaar is. Aangezien ik aan de rand van de stad woon, krijg ik wel verbinding op het werk maar niet thuis.
Volgens de verkoper in de vodofoneshop en de medewerker van vodafone-helpdesk, kan je dus niet met een duo-sim werken op de ipad

ik heb gewoon een vodafone abb met internet bundel.
Heeft iemand nog meer deze ervaring ? en zo ja hoe opgelost ?

grtz

Heik71 27-12-10 20:12

Heb een Vodafone abb en een Nokia e72. Je kan je toestel zo instellen als Wi-Fi point met het prog joikuspot. Heb je ook geen dual sim nodig en geen 3g. Werkt wel goed

Daan. 27-12-10 20:18

Kan wel. maar ze willen het niet.
Ze willen liever dat je een duur ipad abbo koopt.,


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:39.