iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   ipad verloren in de trein (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/72891-ipad-verloren-de-trein.html)

Vincent82 24-09-10 14:57

ipad verloren in de trein
 
Hoi

Mijn partner is mijn ipad verloren op de trein. Deze is beveiligd met een pincode maar ik vroeg mij af of het niet mogelijk is om via apple dit door te geven opdat zij alles definitief kunnen blokeren. (serienummer heb ik)

Bedankt voor een spoedig antwoord

Vincent

Delvenaartje 24-09-10 15:32

Hoe krijgt hij/zij dát dan voor elkaar? Uit de broekzak gevallen? :eek:

Nee, ik zou gewoon ff naar de servicedesk van Apple NL bellen, kijken wat ze voor je kunnen doen :)

borgqueenx 24-09-10 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Delvenaartje (Bericht 568934)
Hoe krijgt hij/zij dát dan voor elkaar? Uit de broekzak gevallen? :eek:

Nee, ik zou gewoon ff naar de servicedesk van Apple NL bellen, kijken wat ze voor je kunnen doen :)

shit happens, mn vader vroeg zich pas af hoe het mogelijk was om verkeerde brandstof te tanken, hoe dom je dan kon zijn, tot het hem zelf pas overkwam.

Delvenaartje 24-09-10 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 568993)
shit happens, mn vader vroeg zich pas af hoe het mogelijk was om verkeerde brandstof te tanken, hoe dom je dan kon zijn, tot het hem zelf pas overkwam.

Ja.. maar de iPad lijkt me nou wel een apparaat wat zo groot is dat je 't wel voelt als je 'm verliest.. maargoed, zoals jij zegt, shit happens.. :rolleyes:

sukk1e 24-09-10 16:55

Je kan een IMEI block aanvragen als je de provider of Apple belt.

paulT 24-09-10 16:59

Kijk eens op marktplaats >> te koop ipad.

eLBee 24-09-10 17:09

Als hij/zij een MobileMe accout heeft kan je de iPad met de App "Find my iPhone" traceren (maar dat wist je waarschijnlijk al).

borgqueenx 24-09-10 17:20

cerebro is super prgramma om iphone te traceren. maarja ik heb prive beta:)

hummel 24-09-10 22:57

ik denk niet dat m die verloren is, maar eerder vergeten. kan altijd gebeuren

ButcherJF 25-09-10 07:26

De meeste (alle?) tips hier werken denk ik alleen voor de 3G-versie. Om wat voor versie gaat het eigenlijk?
Doe in ieder geval aangifte van verlies bij de (spoorweg-)politie/NS.

Vincent82 02-10-10 16:37

sorry voor de late reactie

ik heb gebeld naar apple en daar zeiden ze mij dat ze niets konden doen; ze kunnen enkel mijn ipad op een lijst van gestolen items zetten en indien er iemand belt naar apple om hulp zullen ze zeggen: sorry deze is gestolen

eigenlijk is dit ongeloofelijk: het moet toch perfect mogelijk zijn dat apple mijn ipad vanop afstand blokkeert vanzodra deze contact maakt met internet?

tevens is het onmogelijk om mijn serviceplan te switchen van ipad; ze kunnen enkel een terugbetaling doen als ik mijn bewijs van betaling doorstuur. dat bewijs heb ik natuurlijk niet (betaald met speciale bonnen van de werkgever)

ik had een ipad 64g 3G; mijn partner heeft mij een nieuwe gekocht maar het is toch niet hetzelfde: de doos ligt hier maar ik heb de moed niet om hem op te doen

Vincent82 02-10-10 16:40

nog het volgende: ipad werd wel degelijk gestolen; bij het van trein wisselen in gent heeft er iemand in zijn rugzak gezeten (rits rugzak was open)

Sˇmon 02-10-10 20:28

Dat is dus weer heel iets anders dan 'verloren' zoals je eerst zegt.
Apple mag zichzelf niet zomaar toegang verschaffen tot een apparaat. En je krijgt toch een bonnetje als je het bijvoorbeeld bij de MediaMarkt koopt...

En anders gewoon even nieuwe simkaart aanvragen en in je nieuwe iPad stoppen. Zelfs al zouden ze je iPad kunnen opsporen, ze kunnen het niet zomaar terugnemen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.