//

Dode pixel iPad 3G 32 GB, garantie MediaMarkt

Dode pixel iPad 3G 32 GB, garantie MediaMarkt discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds gisteren heb ik de iPad 3G (32 GB), en helaas heb ik een dode pixel ontdekt. Noem me een zeikert, maar mij valt het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-09-10, 19:25
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard Dode pixel iPad 3G 32 GB, garantie MediaMarkt

Sinds gisteren heb ik de iPad 3G (32 GB), en helaas heb ik een dode pixel ontdekt. Noem me een zeikert, maar mij valt het gewoon op.

Doet de MediaMarkt hier moeilijk over (want het is circa 25 a 30 km hiervandaan (Mediamarkt Breda))? Kan ik het beste nog wat dingen uitprinten, bijvoorbeeld deze pagina:

ConsuWijzer - Recht op een deugdelijk product

Gaat over de deugdelijkheid van een product en daar zeggen ze ook dat je moet opletten op de prijs en het soort product.

Als ik daarmee naar de MediaMarkt ga sta ik toch in me goed recht en kan een nieuwe iPad 3G 32 GB eisen (voor elk model lag er een rek vol (tientallen per rek))? Een product van 700 euro mag toch geen schermmankement hebben?

Ik heb wel eens gelezen dat Mediamarkt je doorstuurt naar Apple, maar dit helpt absoluut niet (Apple verwijst je terug naar mediamarkt, je doet zaken met de verkoper).

Waar moet ik verder aandenken als ik bij de MediaMarkt sta? Ik wil niet graag teruggestuurd worden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-09-10, 20:27
Lennertxl Lennertxl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Standaard

Gewoon proberen, over het algemeen zijn ze soepel bij MM. Soms echter hanteren ze weer strikt de regels van de fabrikant. Veel succes!
  #3  
Oud 28-09-10, 20:45
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Laten we het hopen.
  #4  
Oud 29-09-10, 00:03
Lennertxl Lennertxl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Standaard

Als het in Breda niet lukt, probeer het dan in een ander filiaal. Desnoods een beetje overdrijven dat ie af en toe uitvalt ofzo. Een verkoper van MM Rotterdam Alexandrium heeft ooit een keer gezegd dat bij een laptop bij 1 dode pixel wordt omgeruild, ook al de fabrikant een andere eis stelt. Hopelijk is dat de policy bij alle Media Markt filialen. Oha, je bent zeker geen zeikerd als er een dode pixel in je scherm zit.

Laatst gewijzigd door Lennertxl; 29-09-10 om 00:17.
  #5  
Oud 29-09-10, 14:05
Hans1908 Hans1908 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 19
Standaard

Wat je ook kan doen; verpak het product weer netjes, breng het terug naar de media markt met het verhaal dat je je geld terug wilt omdat het niet aan je verwachtingen voldoet. Nadat je je geld terug hebt kun je weer een ander model aanschaffen.

Hoef je ook niet in discussie te gaan.
  #6  
Oud 29-09-10, 14:12
dcl! dcl! is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 148
Standaard

Maar kan dat dan? Ze ruilen toch alleen als de verpakking niet geopend is??
  #7  
Oud 29-09-10, 14:34
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Alle MM hebben een 14 dagen niet goed geld terug garantie. Staat in de verkoop voorwaarden. Het apparaat mag niet defect zijn. Maar volgens mij valt een dode pixel ook niet onder een defect. Bovendien zat de dode pixel er al vanaf het begin. Ik zou gewoon eerlijk zijn.

Onder paragraaf 11: https://service.mediamarkt.nl/?a=tic...icketcatid=119
  #8  
Oud 29-09-10, 15:05
fgeer fgeer is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1908 Bekijk bericht
Wat je ook kan doen; verpak het product weer netjes, breng het terug naar de media markt met het verhaal dat je je geld terug wilt omdat het niet aan je verwachtingen voldoet. Nadat je je geld terug hebt kun je weer een ander model aanschaffen.

Hoef je ook niet in discussie te gaan.
Hoho, zo werkt het niet. De MM controleert wel het product. Ze houden precies bij welke klanten goederen terugbrengen. Mochten ze de dode pixel niet zien, wat zeer waarschijnlijk is, en later weer wel, dan kom je op een zwarte lijst te staan. Kom je dan later weer eens terug om een product terug te geven of te ruilen, dan kan je het vergeten. Je staat immers op hun zwarte lijst. Dus deze trucjes houden niet lang stand.
  #9  
Oud 29-09-10, 17:04
Lennertxl Lennertxl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fgeer Bekijk bericht
Hoho, zo werkt het niet. De MM controleert wel het product. Ze houden precies bij welke klanten goederen terugbrengen. Mochten ze de dode pixel niet zien, wat zeer waarschijnlijk is, en later weer wel, dan kom je op een zwarte lijst te staan. Kom je dan later weer eens terug om een product terug te geven of te ruilen, dan kan je het vergeten. Je staat immers op hun zwarte lijst. Dus deze trucjes houden niet lang stand.
Volgens mij doen ze dat bijhouden van een zwarte lijst niet bij 'Mijn' MM, de manier waarop ze apparaten terugnemen is zo relaxed, zonder al te veel vragen en altijd geld terug als je niet wil omruilen. Maar het kan ook wel van het filiaal afhangen.
  #10  
Oud 29-09-10, 20:42
mister x mister x is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 107
Standaard

Die zwarte lijst bestaat geloof ik ook niet bij mij mediamarkt, als ik iets terug breng hoef ik namelijk nooit mijn naam op te geven hoor! Alleen een kopie van de kassabon en dat was het... Tenzij ze met de beveiligingscamera een foto maken van mijn gezicht, maar dat denk ik toch niet
__________________
Photograph my mind!
  #11  
Oud 29-09-10, 22:04
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Ben vandaag dus terug geweest en had het dus ook gewoon weer netjes verpakt. Ben terug gegaan naar de MediaMarkt en bonnetje meegenomen en alles weer netjes ingepakt. Ben toen bij de "MediaMarkt service" ofzo binnen gelopen. Deed mijn verhaal aan de mevrouw aan de balie (dode pixel) en ze belde gelijk naar boven. Iemand anders kwam even kijken (bij dure producten moet zoiets natuurlijk worden gecontroleerd) en die persoon had ook al gelijk een nieuwe iPad 32 GB 3G meegenomen.

Volgens mij vervangen ze trouwens officieel het product niet bij 1 dode pixel, want ik hoorde de medewerker tegen haar collega nog zeggen "Noteer maar als een DOA" (DOA = Death on Arrival (Dood bij Aankomst)). Maar goed, eind goed al goed. Ik heb een nieuwe meegekregen en hierbij zijn me geen dode pixels opgevallen. Top service dus.

Had gisteren Apple zelf trouwens ook gebeld maar zij doen pas vanaf 3 dode pixels zelf een vervanging regelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mister x Bekijk bericht
Die zwarte lijst bestaat geloof ik ook niet bij mij mediamarkt, als ik iets terug breng hoef ik namelijk nooit mijn naam op te geven hoor! Alleen een kopie van de kassabon en dat was het... Tenzij ze met de beveiligingscamera een foto maken van mijn gezicht, maar dat denk ik toch niet
Haha, ja inderdaad.
  #12  
Oud 30-09-10, 00:01
Lennertxl Lennertxl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Standaard

Geweldig Simon, is een goeie afloop.
  #13  
Oud 09-10-10, 21:12
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

Voor meer mensen met dit probleem(ook met iPhone of computer): ga naar DEZE site op het desbetreffende apparaat en hoop voor het beste. Dit werkt alleen voor apparaten met stuck pixels. Niet met dead pixels.
__________________
iPhone? eerder MyPhone!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad 'dode pixel'? MikeMuppetshow iPad algemeen 28 03-09-10 20:21
Ipad dode pixel topic bstruik iPad algemeen 17 21-08-10 16:38
Dode Pixel B-ruil iPad algemeen 4 04-08-10 19:34
Dode pixel RamonPouw iPhone algemeen 35 25-04-10 16:50
Dode pixel?? S¡mon iPhone algemeen 2 21-04-10 22:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:10.