iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad opladen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/73348-ipad-opladen.html)

CV-G 28-09-10 23:14

iPad opladen
 
Ik heb sinds 3 weken een iPad en ben er heel gelukkig mee. Een zaak verbaast mij: als ik verbinding maak met mijn laptop gaat dat op zich goed, maar hij laadt niet op. Ook in de auto laadt hij niet op (ik gebruik de lader die ik ook voor de iPhone gebruik). Alleen wanneer ik hem rechtsreeks aansluit op het electriciteitsnet laadt hij wel, maar heel langzaam, het duurt uuren voor hij 100% vol is. Is dit normaal?

ProMac 28-09-10 23:53

Dat het met de normale bijgeleverde adapter uren duurt is niet normaal, maar wat je wel moet weten is dat de iPad niet op elke USB poort oplaad omdat die gewoon een hoger voltage nodig heeft om te laden... niet elk USB poort ondersteunt dit.

Cyrus The Virus 29-09-10 01:06

Oplaadtijd met bijgeleverde adapter is 4 uur alles wat langer duurt is niet goed

eLBee 29-09-10 15:50

De adapter van je iPhone levert 5W, die van je iPad 10W ik neem aan dat je de juiste gebruikt?
Als ik mijn iPad oplaad van 20% -> 100% duurt dit 3-4 uur.

voermanb 29-09-10 17:28

Tooltje Icharger downloaden van de MSI site.

Tooltje herkent de iPad en verhoogt het voltage wat afgegeven wordt naar de USB poort hierdoor word je iPad wel opgeladen. Ik heb het draaien en het werkt perfect.

ProMac 29-09-10 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voermanb (Bericht 573133)
Tooltje Icharger downloaden van de MSI site.

Tooltje herkent de iPad en verhoogt het voltage wat afgegeven wordt naar de USB poort hierdoor word je iPad wel opgeladen. Ik heb het draaien en het werkt perfect.

Moet je daar niet perse een MSI moederbord voor hebben?

voermanb 29-09-10 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ProMac (Bericht 573258)
Moet je daar niet perse een MSI moederbord voor hebben?

Zover ik weet heb ik geen msi moederbord. Maar tooltje werkt wel bij mij. Kwestie van trial en error. Het is Eem klein tooltje werkt het wel mooi meegenomen werkt het niet dan moet je idd een msi moederbord hebben.

Sjeltur 29-09-10 20:54

Bij mij geeft de iPad aan dat hij niet aan het opladen is; maar na een nacht aan de front USB poort, van mijn computer, hangen - gaat hij wel van 40 naar 100%...
Dan moet hij wel op de lockscreen staan.

S¡mon 29-09-10 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 573323)
Bij mij geeft de iPad aan dat hij niet aan het opladen is; maar na een nacht aan de front USB poort, van mijn computer, hangen - gaat hij wel van 40 naar 100%...
Dan moet hij wel op de lockscreen staan.

Als het scherm aanstaat laadt het vaak niet op nee. Opladen van 0% tot 100% duurt met de officiele lader 4-5 uur als ik me niet vergis.

USB geeft te weinig energie om op te laden als het scherm aanstaat. Als het uitstaat gaat het dan dus wel, maar heel langzaam.

Brash 30-09-10 09:17

er is een tool van Asus , Gigabyt en MSI
Met die van Asus hebben ze op meerdere moederborden kunnen draaien


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:35.