iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   ipad synchronisatie (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/73541-ipad-synchronisatie.html)

Guest-20230203093953 30-09-10 22:41

ipad synchronisatie
 
Is het mogelijk om een Ipad te synchroniseren op 2 computers ? of is dan de inhoud gewist

ProMac 30-09-10 22:43

Je bedoeld eerst je iPad syncen met een Comp. En dan een andere Comp. syncen met je iPad?

Guest-20230203093953 30-09-10 23:16

ipad synchronisatie
 
Dat bedoel ik inderdaad, ik heb mijn Ipad nu gesynchroniseerd met mijn laptop en wil hem ook synchroniseren met mijn desktop. met een 2e itunes account.
Het mooiste zou zijn om 2 verschillende accounts te gebruiken, zodat mijn vrouw een account gebruikt met haar indeling en ik een account beheer met mijn favorieten en dit op 1 Ipad.

ProMac 30-09-10 23:49

Voor zover ik weet kun je de iPad alleen syncen met een pc/laptop en niet andersom. Het is dan dus ook niet mogelijk om bijv. je iPad te syncen met je laptop en daarna je pc te syncen met je iPad... Zodat je de apps van je iPad op je pc krijgt.

Maar ik weet het niet helemaal zeker dus... (correct me if i'm wrong)

Guest-20230203093953 01-10-10 07:45

Dank voor je uitleg, ik zal het niet proberen, ik denk dat ik dan alles wis

ProMac 01-10-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred s (Bericht 574337)
Dank voor je uitleg, ik zal het niet proberen, ik denk dat ik dan alles wis

Dat denk ik ook... :)

psijtsma 02-10-10 09:42

Je kunt dit voorkomen door bijvoorbeeld mobileme te gebruiken. Je sync alleen met je pc en muziek en de overige zaken gaan via mobileme zoals agenda, adressen etc naar je pc/laptop/ipad en iphone

haroldv 02-10-10 09:57

geldt dit dan ook voor je apps?
Voor alleen mail en contact kun je beter gmail gebruiken, dan EUR 100,-- per jaar voor hetzelfde te betalen, niet?

eLBee 02-10-10 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 575279)
geldt dit dan ook voor je apps?
Voor alleen mail en contact kun je beter gmail gebruiken, dan EUR 100,-- per jaar voor hetzelfde te betalen, niet?

Een MobileMe Abbo kan je al voor rond de €50,00 op eBay kopen, that's how I do it. :)
Maar Apps kan je er niet mee synchroniseren (correct me if I'm wrong).

haroldv 02-10-10 16:24

Wat is dan nog het voordeel van mobileme tov google (gmail exchange, calendar en contacts)?

jap74 04-10-10 12:29

Als je meerdere OSX en IOS devices hebt, kun je deze ook helemaal syncen met de MM account. Ik gebruik het nu een half jaar en het is echt fantastisch. Als je een PC hebt, denk ik dat je er minder aan hebt en zou ik gaan voor de gratis Google alternatieven en bijvoorbeeld Dropbox.

Volgens mij kun je, als beide computers op hetzelfde Wi-Fi netwerk zitten, in iTunes gebuik maken van Homesharring (kijk maar eens op de Apple site). Hiermee kun je je hele iTunes bibliotheek op meerdere computers zetten (moeten beide computers wel ingelogd zijn met hetzelfe Apple account).

Volgens mij kun je je iPad syncen met beide computers als die gebruik maken van dezelfde Apple ID. Je moet alleen wel de settings goed instellen. Dus handmatig muziek, films en apps erop zetten. Anders zal je iPad continu worden legggetrokken en opnieuw worden gevuld door de computer waar deze het laatste op is aangesloten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.