//

iPad Wifi of iPad Wifi + 3G: wat vind jij, en waarom?

iPad Wifi of iPad Wifi + 3G: wat vind jij, en waarom? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Met 3g zouw ik doen, dan heb je ook gps, voor bijv. Grote tomtom...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08-10-10, 09:44
Dexstron Dexstron is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 38
Standaard

Met 3g zouw ik doen, dan heb je ook gps, voor bijv. Grote tomtom
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 08-10-10, 20:59
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damys4 Bekijk bericht
Ik heb 2 Ipads 1 Prive en 1 voor werk beide 3G versie's.
Voor on the road is de 3G versie zeker een aanrader vooral met het juiste (in mijn geval Vodafone Ipad 3G ABO) provider ideaal.
Zou zeker 1 kopen met 3G je hoeft niet gelijk een 3G ABO af te sluiten maar wel fijn dat de mogelijkheid er is.....
Inderdaad. En dan heb je ook direct GPS erin. Ik heb zelf ook de 3G versie en is toch wel fijn om te hebben. Niks geen gedoe met van je telefoon een Wi-Fi hotspot maken (waardoor je telefoon dus weer moeilijker het einde van de dag haalt). Werkt gewoon perfect.

En als je al een abonnement hebt voor je telefoon kan je gewoon duo (micro) sim aanvragen.
  #23  
Oud 09-10-10, 09:01
Jeff Ceuppens Jeff Ceuppens is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 33
Standaard

Ik koos voor een 3G van 32 giga, dat is voldoende van geheugen voor mijn gebruik, en aldus heb je toch de GPS, en dat is voornamelijk de reden dat ik voor een 3G type koos. Veel gebruiken buitenhuis doe ik niet, maar ik zou het toch niet willen missen, en de GPS is zeer nauwkeurig, dan spreek ik over meters. Ik zie zelfs het verschil op de kaart als ik vooraan of achteraan in het huis ben.
  #24  
Oud 09-10-10, 19:42
haroldv haroldv is offline
• iOS 10.0 beta
• 10.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 306
Standaard

Ter aanvulling: als je kpn interactief hebt, dan kun je ook gratis van kpn hotspots gebruik maken. Dat scheelt weer.
Zelf zou ik nooit zonder 3g kopen. Het fijne van ipad is juist dat hij altijd online is, waar dan ook. Dus liever 16gb met 3g als 32gb zonder 3g
__________________
Apple TV2 (4.2.1)
  #25  
Oud 09-10-10, 20:20
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Ik jailbreak mijn iPhone 4 bewust niet en wou toch Internet onderweg op de iPad. Heb dus voor een kleine 80 euro via Ebay een Huawei E585 MiFi gekocht. Ben daar zeer tevreden mee voor de kortevtijd dat ik deze nu heb.

Werkt dit net als deze : Review: MiFi 2352 mobiele hotspot onmisbaar voor de Wi-Fi iPad


dan is het wel een leuk app om te kopen
__________________
The nice thing about standards is that there are so many to choose from.
  #26  
Oud 09-10-10, 20:46
Pelle4495's schermafbeelding
Pelle4495 Pelle4495 is offline
• iOS 3.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Oranjewoud
Berichten: 133
Stuur een bericht via MSN naar Pelle4495
Standaard

Wi-Fi en 3G zeker weten. Ik gebruik remote desktop heel vaak als ik op reis ben en toch geen macbook wil meeslepen. Ik heb bij vodafone een dualsim aangevraagd en hem voorzichtig tot microsim omgeknipt en werkt uitstekend. Je moet jezelf afvragen of je overal internet belangrijk vind. Als dat niet zo is is af en toe tetherheren een optie maar als je vaak internet onderweg is de 3g versie ideaal.
__________________
iPhone? eerder MyPhone!
  #27  
Oud 10-10-10, 14:36
yuiop88 yuiop88 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga nog eens goed bij mezelf te raden waarvoor ik hem nou echt ga gebruiken. En als het even mee zit koop ik gewoon de 3G versie, kan in ieder geval nooit kwaad om te hebben.
  #28  
Oud 10-10-10, 20:06
Lennertxl Lennertxl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Standaard

Wat ook belagrijk is, is dat je goed weet hoeveel geheugen je wil. Ik heb de 16Gb en dat is genoeg voor veel applicaties een beetje muziek, wat foto's en een film. Wil je er meer, ga dan voor de 32 of 64Gb uitvoering.
  #29  
Oud 11-10-10, 17:10
MrMaikey MrMaikey is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 83
Standaard

Ikzelf heb 2 Iphones (ga niet uitleggen waarom lolz) en een Ipad Wi-Fi. Waarom? Omdat ik mijn Iphones dus heb ALS ik mail zou moeten checken maar daar bekommer ik mij toch pas vaak om als ik thuis ben en daar heb ik Wi-Fi.. Ik ben niet iemand die constant al mijn mail bij wil houden want dat is gewoon niet nodig behalve als je wellicht een bedrijf hebt of weet ik veel. In het centrum is op veel plekken Wi-Fi en waar ik ook ben bij familie overal is er wel Wi-Fi.. Genoeg apps en mogelijkheden erop om mij zonder internet te vermaken met de Ipad. Rustig surfen doe ik wel gewoon thuis of ergens waar Wi-Fi aanwezig is.. Je kunt luxe namelijk ook overdrijven..

Maaaaaaar moet ook toegeven dat ik geen zin had om nog meer maandelijkse kosten op mijn hals te halen..ook al kan het prepaid, als ik eenmaal internet op dat ding heb wil ik geen limiet erop.. Voor sommige is 100 euro extra geen probleem en voor sommige wel.. Soms moet je ook ergens de lijn trekken..

Genoeg redenen om wel 3G te nemen maar in mijn geval niet voldoende, het is maar net waarvoor je hem koopt..

Heb dan wel weer voor de 64GB gekozen zodat ik voor de rest geen zorgen hoef te maken. Wil flink wat games erop (en sommige zijn toch flink groot) en muziek en enkele filmbestanden.. Dus beetje geheugen kon in mijn geval geen kwaad.

Laatst gewijzigd door MrMaikey; 11-10-10 om 17:12. Reden: toevoeging vergeten, keuze was EDIT of DUBBELPOST
  #30  
Oud 17-10-10, 13:46
Colpaert's schermafbeelding
Colpaert Colpaert is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: België, Gavere
Berichten: 427
Standaard

Voor mij enkel Wi-Fi hoor. Feit is dat ik altijd mijn iPhone 4 bij de hand heb en dmv MyWi gewoonweg mijn internet van mijn iPhone 4 naar mijn iPad kan thetheren. Dus helemaal geen nood aan 3G voor de iPad. De snelheid die mijn iPhone 4 naar mijn iPad stuurt volstaat helemaal om zonder veel problemen met mijn iPad te surfen. Dus in mijn ogen een verloren kost die 3G, ander voordeel is dat je geen 2de data-abo nodig hebt om met je iPad te kunnen surfen waar je maar wil.
__________________
iPhone 2G 16Gb, iPhone 3G 16Gb Wit, iPhone 4 16Gb Zwart, iPhone 4S 16Gb Zwart, iPhone 5 16Gb Wit, iPad 16Gb Wi-Fi, iPad 2 32Gb Wi-Fi, iPad Mini 16Gb zwart
  #31  
Oud 18-10-10, 14:40
yuiop88 yuiop88 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Standaard

Inmiddels een iPad aangeschaft. Het is toch gewoon de Wi-Fi only versie geworden. Budget heeft voorrang gekregen. Maar wat een ongelofelijk mooi apparaat!
  #32  
Oud 01-11-10, 21:00
Yellowguy Yellowguy is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb alleen Wi-Fi en dat is voor mij prima. Ik woon dan wel in het centrum van Amsterdam en heb een internet abo van XS4ALL waar dus gratis KPN hotspots bij zit. Ik kan dus op zo ongeveer elke straathoek wel gratis internetten, hetzij via KPN, hetzij via een café/restaurant o.i.d. Voor mij voegt 3G dus niets toe, kost alleen maar een hele hoop extra.
  #33  
Oud 04-11-10, 20:01
Bertje's schermafbeelding
Bertje Bertje is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 154
Standaard

Ik heb nu een iphone 3gs met vodafone onbeperkt internet. Kan ik nu nog een simkaart aanvragen en deze in mijn ipad duwen zodat ik daar ook op kan internetten? Of moet ik serieus een abbo (als ik bij vodafone aanvraag) voor 20 euro afsluiten (maar 500mb :S) en dit terwijl een web bel sms abonnement kan aanschaffen voor 15 euro. Raar volk dat vodafone!
  #34  
Oud 05-11-10, 10:31
joostlenders joostlenders is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Breda
Berichten: 71
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertje Bekijk bericht
Ik heb nu een iphone 3gs met vodafone onbeperkt internet. Kan ik nu nog een simkaart aanvragen en deze in mijn ipad duwen zodat ik daar ook op kan internetten? Of moet ik serieus een abbo (als ik bij vodafone aanvraag) voor 20 euro afsluiten (maar 500mb :S) en dit terwijl een web bel sms abonnement kan aanschaffen voor 15 euro. Raar volk dat vodafone!
Ik weet niet of ik dit mag zeggen (of misschien is heeft het al vaker op dit forum gestaan) maar kan je bij Vodafone geen duo-sim aanvragen? 2 simkaarten voor 1 nummer?
Bij T-mobile kan dit en kan je dus 1 simkaart voor je iPhone gebruiken en 1 voor je iPad. Enig nadeel is dat als je wilt internetten op je iPad dat je iPhone even op vliegtuigmodus moet zetten. (deze tip komt van 'n collega )
  #35  
Oud 05-11-10, 17:58
Santiago's schermafbeelding
Santiago Santiago is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Amersfoort
Berichten: 51
Standaard

Iedereen heeft er een andere mening over, het is ook afhankelijk van je eigen situatie. Ik zelf heb onderweg geen internet nodig op een iPad, als ik even snel iets op moet zoeken heb ik mijn iPhone tot mijn beschikking. De iPad gaat dan ook bijna nooit het huis uit, dus is 3G totaal overbodig.
  #36  
Oud 05-11-10, 18:09
z-nyx's schermafbeelding
z-nyx z-nyx is offline
• iOS 9.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Santiago Bekijk bericht
Iedereen heeft er een andere mening over, het is ook afhankelijk van je eigen situatie. Ik zelf heb onderweg geen internet nodig op een iPad, als ik even snel iets op moet zoeken heb ik mijn iPhone tot mijn beschikking. De iPad gaat dan ook bijna nooit het huis uit, dus is 3G totaal overbodig.

Mee eens !
  #37  
Oud 06-11-10, 11:58
arjanvr arjanvr is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 9
Standaard

Heb net een iPad in de US gekocht. Mijn iPhone heb ik geconfigureerd tot router met PdaNet zodat deze mijn internetverbinding doorgeeft aan mijn iPad. Lekker handig als ik niet in bereik ben van Wi-Fi. Verwacht geen supersnelle verbinding, maar prima voor email, nieuws en zelfs navigeren via 'kaarten'!

Slim of niet
  #38  
Oud 07-11-10, 15:57
@'s iphone @'s iphone is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Volgens mij kan dit draadje wel dicht. De argumenten over en weer blijven hetzelfde. Heb je teveel geld dan doe je de 3G 64 Gb, heb je weinig geld en al een telefoon met abonement, dan ga je tetheren. Simpel toch!
  #39  
Oud 11-11-10, 12:43
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Staan op het punt om ook een ipad aan te schaffen. Wij kopen de goedkoopste versie. Bij ons gaat hij in huis gebruikt worden. Beetje lezen, internetten, mailtje checken. Onderweg gebruiken we hem niet. Word puur voor hier op de tafel, en dat iedereen hem kan gebruiken om ff wat op internet te doen / mailen / lezen.
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #40  
Oud 11-11-10, 13:26
jajabd jajabd is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 22
Standaard

Hallo,

Zoals al vaker in dit topic aangehaald: het is maar net waarvoor je je iPad wil gaan gebruiken.
Persoonlijk heb ik de 64G+3G omdat mijn iPad een echt werkpaard is.
Wi-Fi volstaat meestal maar op veel plaatsen heb je geen Wi-Fi en in mijn geval is bestandstoegang via dropbox of iDisk onontbeerlijk.

Jajabd
Reageren

Labels
ipad, vraag, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat mis jij nog aan je iPad? atonba iPad algemeen 54 20-03-11 23:12
Welke progamma's wil jij zien op de iPad en waarom? StefV iPad algemeen 13 10-08-10 22:17
Wat is sneller: Ipad Wi-Fi of 3G? John23 iPad algemeen 13 14-07-10 12:19
Wat vind jij de leukste app? Michael Chat en geruchten 0 22-09-07 09:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:08.