//

iPad Wifi of iPad Wifi + 3G: wat vind jij, en waarom?

iPad Wifi of iPad Wifi + 3G: wat vind jij, en waarom? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben van plan om binnenkort een iPad aan te schaffen. Mijn budget is niet onbeperkt en dus ben ik aan het twijfel of ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-10, 19:28
yuiop88 yuiop88 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 5
Question iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom?

Ik ben van plan om binnenkort een iPad aan te schaffen. Mijn budget is niet onbeperkt en dus ben ik aan het twijfel of ik een iPad met of zonder 3G ga kopen.

Graag hoor ik van wat bestaande iPad gebruikers waarom ze wel of juist geen 3G versie hebben genomen. En voor de mensen zonder 3G: mis je het wel eens?
Voor de mensen met 3G: gebruik je het vaak?

Ik hoop dat sommige van jullie die ervaringen met mij willen delen, om me te helpen bij deze beslissing.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-10, 20:35
Damys4 Damys4 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Het Gooi
Berichten: 84
Standaard

Ik heb 2 Ipads 1 Prive en 1 voor werk beide 3G versie's.
Voor on the road is de 3G versie zeker een aanrader vooral met het juiste (in mijn geval Vodafone Ipad 3G ABO) provider ideaal.
Zou zeker 1 kopen met 3G je hoeft niet gelijk een 3G ABO af te sluiten maar wel fijn dat de mogelijkheid er is.....
__________________
Imac 3,2 Ghz 1TB, Iphone 3GS 32GB wit, Ipad 64GB 3G, Ipad 4 Retina 16GB Cellular (werk) Iphone 4 32GB. Apple TV 2 + Apple TV 3.
  #3  
Oud 06-10-10, 20:38
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Kan ook alleen Wi-Fi nemen en dan onderweg lekker met je iPhone tetheren. Hoef je ook geen extra abbo af te sluiten.....
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #4  
Oud 06-10-10, 20:39
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Je budget zegt het al.....alleen Wi-Fi.

Ik heb sinds april een iPad Wi-Fi en ik heb 3G nog geen enkele keer gemist. Ik heb dan wel een iPhone, waar ik onderweg gewoon mijn mail op kan bekijken. Op steeds meer plekken komen hotspots en op vakantie maak je ook geen gebruik van 3G.

Maar goed, jij wet het beste wanneer jij wilt internetten. Voor mij geldt: onderweg: iPhone -> thuis iPad.

Dus als je een krap budget hebt, kun je het geld beter in je zak houden.
  #5  
Oud 06-10-10, 22:10
Daan. Daan. is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

ik heb expres voor de 3G versie gekozen.
Reden, als je er een simkaart in wilt stoppen kan het altijd nog, EN de 3G kan ik eventueel makkelijker doorverkopen.

ik heb een prepaidkaart in mijn ipad zitten, dus ik heb geen duur abbo erbij.
De keren dat ik buiten huis ben kan ik dus lekker internetten. Zonder internet heb je vrij weinig aan de ipad, maar zo denk ik ook over mn iphone.
Ik zou zeker voor de 3G gaan, zo kan je er altijd een kaartje insteken als je dat wilt, en als je het niet wilt, doe je het niet..

Om met je iPhone te tetheren moet je je iPad jailbreaken OF je iPhone jailbreaken.
Tetheren via bluetooth heeft mn voorkeur, maar nieuwe ipads kunnen nogniet worden gejailbreak.
Daarom heb ik nu een simkaart, als de ipad wel gejailbreakd kan worden ga ik het waarschijnlijk wel via mn iphone doen.
  #6  
Oud 06-10-10, 22:14
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Ik jailbreak mijn iPhone 4 bewust niet en wou toch Internet onderweg op de iPad. Heb dus voor een kleine 80 euro via Ebay een Huawei E585 MiFi gekocht. Ben daar zeer tevreden mee voor de kortevtijd dat ik deze nu heb.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #7  
Oud 06-10-10, 22:15
Daan. Daan. is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

Dan zou je dus je iPad kunnen jailbreaken.
Voor een MiFi heb je alsnog een simkaart nodig, waarom die simkaart dan niet in je iPad?!
  #8  
Oud 06-10-10, 22:20
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daan. Bekijk bericht
ik heb expres voor de 3G versie gekozen.
Reden, als je er een simkaart in wilt stoppen kan het altijd nog, EN de 3G kan ik eventueel makkelijker doorverkopen.
Precies, juist om die reden heb ik ook voor een 3G gekozen...
En het ligt verder helemaal aan jezelf, wil je ergens kunnen internetten op je iPad als je niet thuis of buiten Wi-Fi bereik bent dan kies je een 3G.

En de mensen die een Wi-Fi hebben, missen het 3G misschien niet, omdat ze het ook nooit gehad hebben...

Persoonlijk zou ik wel voor de 3G en juist omdat die makkelijker door te verkopen is met het oog op de misschien wel nieuwe iPad
__________________
iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Black | iPhone 4 32GB | Apple TV 2G | MacBook Pro 17" 2x 2,93 Ghz 4GB DDR3 | iPod Nano 2G 8GB Black
  #9  
Oud 07-10-10, 00:09
LioApplefan LioApplefan is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 40
Standaard

Belangrijkste vraag is natuurlijk, waar wil je de Ipad voor gebruiken? Ik gebruik alleen privé dus; Wi-Fi Ipad + Iphone is meer dan genoeg. Ben echt een internetverslaafde, maar heb met genoemde combi 3G nog geen moment gemist. Daar komt bij dat de dataabbo's echt belachelijk duur zijn in Nederland.

3G mss met de Ipad 2e Gen, maar nu zeker nog niet.
__________________
Iphone 4 16GB - Ipad 32GB
  #10  
Oud 07-10-10, 00:22
Daan. Daan. is offline
• iOS 5.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 52
Standaard

Maar buiten kan je niet internetten.
ALS je het zou kunnen, zou je het dan doen?
Je kan nu niet even je ipad meenemen en ergens internetten.
ik begrijp niet dat sommige mensen dat niet missen.
  #11  
Oud 07-10-10, 01:55
dahar dahar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 33
Standaard

als je een gejailbreakte iphone hebt zou ik voor de Wi-Fi only gaan.
heb je dat niet dan zou ik voor een 3G model gaan, een 3g model heeft ook gps aan boord.
  #12  
Oud 07-10-10, 06:55
rick99 rick99 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 17
Standaard

Ik heb alleen een Wi-Fi, daar heb ik spijt van. Omdat je als je via je iphone wil interneten je toch meer handelingen moet doen, even snel je mail checken of senkl iets opzoeken, het is zo makkelijk.
Ik ga binnenkort een 3g erbij aanschaffen.
Je heb geen abbo nodig,een prepaid is voldoende.
__________________
iPad 16gb Wi-Fi. iPhone 3GS iPhone 4. iPad 32gb
  #13  
Oud 07-10-10, 07:52
LioApplefan LioApplefan is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 40
Standaard

Helemaal mee eens, het moet een combinatie zijn van een gejailbreakte Iphone met Ipad Wi-Fi (wat ik ook heb). Als je ook een beetje aan je budget moet of wilt denken, dan scheelt deze combi zo in de kosten. Ik heb de iPad in het buitenland gebruikt in diverse hotels, waar je (data)gelimiteerde internettoegang moest kopen, je wilt niet weten hoe snel je MB's "verbrand" met de Ipad.

Kortom, dat (kan/wordt) een hele dure worden.
  #14  
Oud 07-10-10, 08:54
Lennertxl Lennertxl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Standaard

Ik heb de 16Gb 3G aangeschaft en gebruik em voornamelijk voor internetten thuis en onderweg. Heb een T-Mobile prepaid sim kaart en ben voor 10 euro een maand online met een max. van 200mb.Voor mij voldoende.
  #15  
Oud 07-10-10, 12:26
SirOcco31 SirOcco31 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 46
Standaard

Ik heb de 3G gekocht, want ik gebruik hem om te navigeren op de boot. Alleen de 3G heeft GPS.
  #16  
Oud 07-10-10, 12:53
-wtf- -wtf- is offline
• iOS 6.1.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Capelle Aan Den IJssel
Berichten: 13
Standaard

Ik heb ook een ipad met 3g gekocht samen met een pre paid kaartje van t-mobile makelijk voor onderweg en op een 3g zit ook nog gps mischien voor in de toekomst handig
  #17  
Oud 07-10-10, 13:15
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Kortom...kijk wat je budget toelaat. Als je veel te besteden hebt zou ik voor de 64Gb Wi-Fi+3G gaan. Dan heb je alles wat mogelijk is. Heb/wil je minder te besteden, voldoet een 16GB Wi-Fi prima! Je kunt dan altijd je iPhone gebruiken als je onderweg iets op het www moet doen.

Ik zie dat jij ook een iPhone 4 hebt. Naar mijn mening is 3G op zowel iPhone als iPad dubbelop. Je gebruikt ze nooit tegelijk.
  #18  
Oud 07-10-10, 23:14
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Ik zie dat jij ook een iPhone 4 hebt. Naar mijn mening is 3G op zowel iPhone als iPad dubbelop. Je gebruikt ze nooit tegelijk.
Euhh jah... Maar als je het gemak hebt van 3G op een iPad of iPhone zou ik wel kiezen voor de iPad... Op een iPhone is iets opzoeken op internet toch wat meer priegelwerk dan op een iPad
  #19  
Oud 08-10-10, 06:43
GoldRush GoldRush is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Scheveningen
Berichten: 75
Standaard

Je geeft zelf aan budget, uiteindelijk betaal je voor een 3G 100€ meer dus denk niet dat dat het probleem is. Ikzelf heb er 2 en ben erg blij met mijn 3G zeker op vakantie kwam dit heel goed van pas

Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker een 3G nemen en anders nog even doorsparen
__________________
Geen iPhone wel iPod - iPod touch - en een iPad 32 g Wi-Fi de nieuwe 32g met 3g net binnen
  #20  
Oud 08-10-10, 08:16
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

Het is eigenlijk meer de vraag waar je de iPad voor gaat gebruiken.
Ik reis veel en gebruik hem dan als laptop vervanger, dan is 3G wel handig omdat je permanent online bent en onder meer mail mogelijk blijft.
Reageren

Labels
ipad, vraag, Wi-Fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat mis jij nog aan je iPad? atonba iPad algemeen 54 20-03-11 22:12
Welke progamma's wil jij zien op de iPad en waarom? StefV iPad algemeen 13 10-08-10 21:17
Wat is sneller: Ipad Wi-Fi of 3G? John23 iPad algemeen 13 14-07-10 11:19
Wat vind jij de leukste app? Michael Chat en geruchten 0 22-09-07 08:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.