iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Vertel me eens... (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/75490-vertel-eens.html)

Roald 18-10-10 16:26

Vertel me eens...
 
... of de iPad een goede investering is voor gebruik in en rond huis? Ik houd ontzettend van gadgets, dus twijfel al een tijdje om de iPad aan te schaffen. Maar is het zijn geld waard? Ik vraag niet om cijfers en statistieken, maar om gebruikservaring. Gebruik je hem echt váák en waarvoor precies? Doe een poging me te overtuigen en ik acht de kans behoorlijk dat ik zwicht. :O

Cyrus The Virus 18-10-10 16:31

Lol, nou hier gaan we dan;
1) iPad is 1 klik en hij staat aan,
2) multifunctioneel, zo kun je gamen, surfen op het www, mail checken of boek lezen.
3) verschillende nieuws apps om newsfeeds mee te lezen
4) gewoon makkelijl en licht aparaat wat je snel pakt om snel even iets te doen.
5) indien je iPhone en iPad gejailbreakt dan kun je met het Wi-Fi model overal terecht en toch online zijn ;)

Sjeltur 18-10-10 16:48

Gebruik ik hem veel......uh..... mijn vriendin vroeg me laatst wat er aan me was verandert......ik had geen tijd om naar haar te luisteren, want ik was mijn iPad vergeten mee naar beneden te nemen...

iPad opgehaald..... en volgens mijn criendin was er niets verandert... ik was weer compleet....!

Overdreven natuurlijk; maar het is en blijft een zeer handig apparaat... die je er lekker snel bij kunt pakken....

rick99 18-10-10 16:58

Gebruik hem veel voor klanten, sessies met rdp of vlc, mail, etc. Heb er inmiddels 2, 3G is wel een aanrader.

ajongebreur 18-10-10 17:38

Ipv op de iphone ',s morgens tijdens de koffie, snel het nieuws checken, nu de ipad. Hij ligt naast me op de bank . Speel inmiddels bridge erop en besef dat ik misschien wel een heel simpel telefoontje ga kopen ipv de nieuwe Iphone4. Bellen is alles wat ik nog doe met de iphone sinds de komst van de Ipad. Heb wel aan verkeerde zuinigheid gedaan door geen 3G te nemen. Later wel via een externe app. met een los simkaartje. Maar was toen hetzelfde zoniet meer kwijt als ik direct een 3G had genomen.

Markhispania3 18-10-10 18:35

Stelde me een aantal maandjes terug dezelfde vraag, want wat kan een iPad nu wat een netbook (die ik ook al bezit) niet kan?


Eigenlijk heb ik nog steeds geen anwoord op deze vraag. Wel kan ik je vertellen dat ik iedere dag minimaal 3 uur op mijn iPad zit, en mijn netbook zich onder een dikke laag stof bevindt. De fantastische batterijduur, geen opstarttijd, de heerlijke touchbediening, enzovoort enzovoort......

Kortom, ik kan me niet voorstellen dat je spijt gaat krijgen van de aanschaf van een iPad.

Chromosone 18-10-10 19:05

De iPad is ideaal !
Ik heb een hele dure macbook pro liggen die ik voor school gebruik ... maar sinds ik mijn iPad heb raak ik hem thuis niet meer aan :D
De iPad ligt lekker in de hand en je kan er lekker mee op de bank hangen :D

Kinsum 19-10-10 11:25

Dat wel, mijn MacBook en iMac gebruik ik nu niet meer thuis! Vervanger nooit maar voor alles in en om huis zeker!

Mail,www,etc etc

nebilem 19-10-10 14:33

Zal ik je wat zeggen. Je hebt er geen moer aan.

Jazzamataz 19-10-10 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 588192)
Zal ik je wat zeggen. Je hebt er geen moer aan.

Lekker beargumenteert ook!

kimvb 19-10-10 16:04

ik moet eerlijk zeggen ik heb hem in de usa gekocht en dacht er veel aan te hebben en eerlijk gezegd doe ik er niks meer mee .
daarin tegen is het vrouwke er dan wel meer geinteressert in in de ipad .
ik vind er zelf nie zo veel aan .

haroldv 19-10-10 18:25

Ik zou er ook niet aan beginnen, kost minstens 6uur per dag....

ProMac 19-10-10 18:31

Tis inderdaad minder goed voor je sociale leven :P tenminste... buiten hyves, twitter en facebook om dan :D

Maar voor de rest achja... ik gebruik hem minstens 2 a 3 uur per dag

jk89 19-10-10 20:41

Hij heeft mijn laptop vervangen die ik voor school gebruik. Deze ga ik ook verkopen. Ik heb een desktop pc waar ik muziek op heb met iTunes om men iPad mee te synchroniseren.

Ik ga er mee naar bed en sta er mee op. Ik doe mijn schoolwerk erop en het trekt ook best wel veel bekijks op school;) iedereen wil er ook even mee werken.

Kortom. Hij is bij mij niet meer weg te denken!

WAZIG 26-10-10 00:12

Heb je er al een aangeschaft?

Invadoria 26-10-10 09:12

Moest je nog niet overtuigd zijn ....video erop is ook een aanrader! Geen warme laptop meer in bed maar gewoon de iPad. Geluid en grootte van scherm voldoen perfect!
;-)

Bomans 26-10-10 09:26

Ik zou wachten op de volgende generatie ...

Eens je de retina van de iPhone 4 gewend bent wil je niets anders meer.

semmie 26-10-10 19:39

Nu 2 dagen in bezit en wil hem eigenlijk al niet meer kwijt
Als je het geld hebt zou ik het wel weten
Maar dat is makkelijk gezegd
Ik weet wel dat je er geen spijt van krijgt want het is prachtig!

mvveelen 27-10-10 10:33

Ik heb een iPhone4 en een fraaie laptop (XPS16) met toeters en bellen dus zag de toegevoegde waarde van een iPad niet.

Nu is een collega van mij in the Big Apple en ben ik toch wel overstag.....kijken of hij er eentje voor mij mee kan nemen want het scheelt toch wel aanzienlijk.

Ik twijfel alleen tussen 16Gb en 32Gb. De 16Gb is volgens mij zo vol als je wat films en muziek erop knalt.....3G is niet nodig wat mij betreft.

Ach, stof tot nadenken en binnenkort waarschijnlijk toch ook een iPad bezitter erbij :)

Jij succes met je keuze !

JustHiim 27-10-10 11:28

Heerlijk apparaat, heb hem nu nog geen week en had niet verwacht dat ik er zoveel mee zou doen. Lekker op de bank internetten zonder laptop op je schoot of achter je pc te zitten. En ik ben niet zo goed in het opruimen van mijn exchange box, en met de ipad zit ik lekker rustig op de bank mn mail en agenda bij te werken en op te schonen, werkt prima!
Accu gaat echt enorm lang mee, zelfs bij intensief gebruik, je moet echt je best doen om hem in 1 dag leeg te krijgen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.