iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad dock keyboard of wireless keyboard ? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/75753-ipad-dock-keyboard-wireless-keyboard.html)

ibert 21-10-10 10:06

Ipad dock keyboard of wireless keyboard ?
 
Ik twijfel of ik het apple dock keyboard aanschaf voor de ipad of de apple wireless versie van de imac. Beide zelfde prijs. Mijn ipad zit in een fliphoesje dus kan uit zichzelf schuin staan om te typen in landscape. Denk datie uit de hoes moet om te passen in dock keyboard connector.

Wireless geeft wat meer vrijheid maar kost wel weer bluetooth energie dus batterijduur.

Iemand ervaring met 1 van beide, of advies ?

Grtr ibert

Invadoria 22-10-10 09:08

Als ik van jou was zou ik voor het wireless keyboard gaan....Je kan de iPad dan in de 2 richtingen gebruiken. In het dock maar in 1 richting. Dat zou de hoofdreden zijn.

Ik zou de dock met keyboard ook enkel maar kopen als ik de iPad in 1 richting gebruik en steeds op dezelfde plek. Want als ik me niet vergis moet het dock onder stroom staan om te werken en heb je dus de adapter nodig. Bij wireless keyboard is dit niet maar dit verbruikt alweer batterijen.

Laat ons weten wat je keuze was en hoe het je bevalt ;-)

jk89 22-10-10 10:23

Ik twijfel ook tussen deze 2.

De keyboard Dock heeft geen stroom nodig om er mee te kunnen werken. Dit heeft geen reden dus om hem niet te nemen.

Misschien kunnen meer mensen hun ervaringen delen over deze 2 accessoires


Mvg

rick99 22-10-10 10:29

ik typ bluetooth wireless, batterijduur is te verwaarlozen. het typt heerlijk.
Daarnaast is mijn laadkabel 2 meter,dus dat is het probleem ook niet.

markzijlstra 22-10-10 16:17

De iPad gaat waarschijnlijk niet in de dock passen zolang je er een hoes om heen hebt. Ben je dus gehecht aan het gebruik van je hoes, lijkt mij de keuze duidelijk ;)

jeroenm 22-10-10 17:05

Heb de dock-keyboard nu een paar maanden en moet zeggen, werkt super! Elke dag gebruik ik hem in de dock en als ik op reis ga, stop ik hem gewoon in zijn hoesje. Best simpel.

jajabd 23-10-10 15:38

Hallo,

Ik heb nu het Apple Bluetooth keyboard in gebruik en dat werkt heerlijk.
Je kan de iPad in beide richtingen gebruiken en dat is heel makkelijk.
Wat ik al wel een aantal keren ben tegengekomen is dat als het Bluetooth toetsenbord is aangesloten de iPad spontaan dingen begint te doen ....
- pagina's worden zondermeer omgebladerd ...
- in de kalender vlieg je van de ene maand naar de andere en weer terug ...
- in Pages wordt willekeurige tekst geselecteerd en naar willekeurige plaatsen gesprongen
- kortom, zeer geheimzinnig ...
Iemand dit ook al meegemaakt?
En nee, ik raak geen enkele toets aan of er ligt niets op het toetsenbord of onze kat is niet in de buurt ...

Jajabd

area08.rst 23-10-10 20:07

wireless nemen
 
Sinds een half jaar werken wij intensief met de iPad.

Naast het feit dat met een wireless je de iPad portrait and landscape kunnen gebruiken is de kijkhoek met het dock-keyboard niet goed als je zit te werken.

Wireless in onze ogen de enige goede optie

S6 met je keuze

daveku 25-10-10 13:44

Ik had hetzelfde luxe probleem, ik ben voor een losse dock en los toetsenbord gegaan ziet er toch wat mooier uit. ;)

wouter1981 25-10-10 13:54

Ik zou gaan voor het bluetooth keyboard. Deze geeft je veel meer vrijheid en is ook met andere devices te gebruiken.
Denk zelf dat de batterij van je iPad niet echt sneller leeg gaat wanneer je een wireless keybaord gebruikt. Het keyboarddock wordt immers ook door de iPad gevoed.

iPadproducties 25-10-10 16:48

Zo te lezen is iedereen dezelfde mening toegedaan; ik ook. De vrijheid van wireless bevalt me erg goed.

Daan. 25-10-10 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jk89 (Bericht 589794)
De keyboard Dock heeft geen stroom nodig om er mee te kunnen werken. Dit heeft geen reden dus om hem niet te nemen.

Het keyboard Dock voedt zich natuurlijk via de iPad..
Heb zelf een wireless keyboardje voor m'n iPad, hangt ook vaak aan m'n pc.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:30.