iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Synchronisatie samen met iphone (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/75786-synchronisatie-samen-iphone.html)

arcovandermeij 21-10-10 15:05

Synchronisatie samen met iphone
 
Heb een ipad aangeschaft maar gebruik ook al een iphone.
Ik wil hem koppelen met itunes maar heb begrepen dat alle aankopen van iphone dan ook worden overgezet.

Moet ik voor de ipad een nieuw account aanmaken of gewoon aansluiten op itunes en dan na synchronisatie app die voor iphone zijn verwijderen uit de ipad. ik ben alleen zo bang dat ik dan ook mijn apps van iphone kwijt ben. en bij instalatie van apps voor ipad deze ook op iphone worden gezet.

wie kan me hier wat duidelijkheid in geven.

dahar 21-10-10 15:15

voor je ipad hetzelfde account gebruiken als op je iphone.
je kan dan in itunes selecteren welke apps je wilt installeren.
itunes geeft aan voor welke apparaat de app is gemaakt.
alleen iphone en itouch, of alleen ipad of alle idevices.
succes

arcovandermeij 21-10-10 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dahar (Bericht 589437)
voor je ipad hetzelfde account gebruiken als op je iphone.
je kan dan in itunes selecteren welke apps je wilt installeren.
itunes geeft aan voor welke apparaat de app is gemaakt.
alleen iphone en itouch, of alleen ipad of alle idevices.
succes

dank je wel

WAZIG 26-10-10 00:04

Je kan een tweede bibliotheek aanmaken. Als je itunes opstart moet je de shift toets ingedrukt houden (shift toets indrukken en vasthouden en dan itunes opstarten). Je krijgt dan de keuze om een tweede bibliotheek op te maken.

jap74 26-10-10 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WAZIG (Bericht 591358)
Je kan een tweede bibliotheek aanmaken. Als je itunes opstart moet je de shift toets ingedrukt houden (shift toets indrukken en vasthouden en dan itunes opstarten). Je krijgt dan de keuze om een tweede bibliotheek op te maken.


Het mooie van iTunes is dus net dat je al de devices op één account kan beheren. Al je iPhone Apps kun je ook op je iPad draaien. Je kunt, na het aansluiten van je iPad of iPhone je device in de linker kolom selecteren. Op het scherm verschijnt dan je iPad of iPhone. Je kunt dan per item (apps, muziek, film ed) selecteren wat je automatisch wilt syncen. Maak een backup van je adresboek en agenda en speel vervolgens eens met al die instellingen. Je zal niets kwijtraken zolang het op je Mac/PC staat.

WAZIG 26-10-10 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jap74 (Bericht 591447)
Het mooie van iTunes is dus net dat je al de devices op één account kan beheren. Al je iPhone Apps kun je ook op je iPad draaien. Je kunt, na het aansluiten van je iPad of iPhone je device in de linker kolom selecteren. Op het scherm verschijnt dan je iPad of iPhone. Je kunt dan per item (apps, muziek, film ed) selecteren wat je automatisch wilt syncen. Maak een backup van je adresboek en agenda en speel vervolgens eens met al die instellingen. Je zal niets kwijtraken zolang het op je Mac/PC staat.

Je houdt ook maar een account. Je hebt onder die ene account dan twee bibliotheken. Ik heb naast een ipad ook een ipod touch. Ik hoef niet alle touch apps op mijn ipad te hebben. Dan is het dus ideaal dat je twee bibliotheken hebt.

jap74 26-10-10 14:49

Ik begrijp het nut daar niet helemaal van. Je kunt al je voorkeuren toch per device instellen? Dus welke Apps je op je iPad wilt en welke niet. Het is een kwestie van even alle opties langslopen. Ik heb zo twee iPods, een iPad en twee iPhones aan een bibliotheek gekoppeld. Op mijn iPad komen bepaalde apps, muziek, boeken en tv series. Op mijn iPhone wat Apps en muziek en op mijn iPod Classic mijn hele muziekbibliotheek.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.