iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Trage backups geanalyseerd (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/76151-trage-backups-geanalyseerd.html)

stringray 26-10-10 02:29

Trage backups geanalyseerd
 
Hoi,

Misschien interessant: mijn analyse van een trage iPad backup.

Leon Zandman’s Blog » Blog Archive » The iPad Backup that took a long time…

Conclusie: Vooral Wired en NU.nl apps vertragen de boel!

Markhispania3 27-10-10 07:25

Vreemd dat nu.nl zo groot is, was dit versie 1.2?

stringray 27-10-10 14:56

Yep, versie 1.2 (build 1557).

Misschien dat alle artikelen gecached worden op de iPad en dat deze cache nooit geleegd wordt? Overigens is de Nu.nl app niet offline te gebruiken, dus daar worden die gecache-de zaken niet voor gebruikt...

Het zou ook nog de cache van de ingebouwde browser van de Nu.nl app kunnen zijn.

haroldv 27-10-10 20:17

Zonder nu.nl gaat hij sneller inderdaad, nu nog maar 10,5 uur ipv de 14...

stringray 27-10-10 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door haroldv (Bericht 592354)
Zonder nu.nl gaat hij sneller inderdaad, nu nog maar 10,5 uur ipv de 14...

Heb je nog meer magazine en krantenapps?

haroldv 27-10-10 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stringray (Bericht 592379)
Heb je nog meer magazine en krantenapps?

Ja, maar zelfs na een reset, duurt het lang. Maar goed, synchroniseren werkt wel, dan maar geen backup, dat heb ik opgegeven.
Ik heb ook via de achterdeur gekeken waar hij bleef hangen, maar daar was geen beginnen aan, ik heb geen tijd om die paar uren dat je vrij hebt, uren achter een pc te gaan zitten. (wel achter de ipad....;-))

stringray 27-10-10 23:22

Je hoeft tijdens het backuppen niet achter een PC te gaan zitten. Maar je kunt wel al die tijd je iPad niet gebruiken :-)

Ik heb mijn analyse zelf gedaan (met eigen software), maar ik ontdekte dat iemand ook al een soortgelijk stukje software heeft geschreven. Het is wel gemaakt in .NET, dus het draait alleen onder Windows. Maar daarmee kun je je backup directory scannen en zien welke apps problemen veroorzaken.

Het is op zich een kleine moeite om even een flink aantal apps eraf te gooien. Via iTunes sync je die apps er zo weer bij op (als je ze tenminste ook al in iTunes hebt staan.

Markhispania3 29-10-10 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stringray (Bericht 592462)
Je hoeft tijdens het backuppen niet achter een PC te gaan zitten. Maar je kunt wel al die tijd je iPad niet gebruiken :-)

Ik heb mijn analyse zelf gedaan (met eigen software), maar ik ontdekte dat iemand ook al een soortgelijk stukje software heeft geschreven. Het is wel gemaakt in .NET, dus het draait alleen onder Windows. Maar daarmee kun je je backup directory scannen en zien welke apps problemen veroorzaken.

Het is op zich een kleine moeite om even een flink aantal apps eraf te gooien. Via iTunes sync je die apps er zo weer bij op (als je ze tenminste ook al in iTunes hebt staan.

Haha ik was al bang dat ik zelf moest gaan tellen :d

Die nu.nl app was bij mij ook overduidelijk de grootste (2292). Op nummer 2 staat de gamer.nl app (514), ook een magazine app van sanoma.

Mijn langste backup duurde overigens maar 1.5 uur.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:17.