iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Waar hebben jullie de iPad gekocht? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/76626-waar-hebben-jullie-de-ipad-gekocht.html)

mvveelen 01-11-10 09:12

Waar hebben jullie de iPad gekocht?
 
Ik ben sinds (heel) kort om: ik wil ook wel graag een iPad.
Nu was een collega van mij afgelopen week in NY en deze zou er een paar meenemen. Op het laatste moment bedacht hij zich omdat er toch wel een risico aan vast zat: zou hij gepakt worden dan kreeg je de nodige extra kosten en een boete er overheen. Uiteindelijk heeft hij een 2e hands gekocht voor zichzelf en zit ik sindsdien rond te neuzen voor een iPad.

Natuurlijk kan ik voor 599 een 32GB Wi-Fi aanschaffen die nieuw is hier in NL, maar als het een stuk voordeliger kan dan is dat toch interessanter.

Ik heb eBay rondgestruind maar als ik dan ga rekenen met verzendkosten, belastingen, dan is het voordeel nog maar iets van 30 euro.

Ik vroeg me af of er mensen zijn die groter voordeel hebben weten te behalen door invoer vanuit het buitenland of dat ze iPads hebben laten meenemen uit het buitenland.

Als het namelijk om een paar tientjes gaat dan vind ik het niet de moeite en kan ik dus beter deze week een nieuwe hier in NL aanschaffen.

Dus: ervaringen, prijzen...ik hoor het graag :D !

jk89 01-11-10 11:17

Waarom moet het zo moeilijk?

Je weet dat een iPad aan de prijzige kant is. Als je gewoon hier in NL een iPad in de apple store koopt weet je dat je een goede krijgt met garantie.

Ik heb ook zitten twisten om 2e hands te kopen of goedkoper uit het buitenland. Maar als er wat mee gebeurt weet je dat je met je eigen hier gekocht in Nederland gewoon terug kan gaan naar de Apple store.

En zoveel scheelt het buitenland ook weer niet;)
Ik wist het wel als ik jou was.

WDS001 01-11-10 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jk89 (Bericht 594191)
Waarom moet het zo moeilijk?

Je weet dat een iPad aan de prijzige kant is. Als je gewoon hier in NL een iPad in de apple store koopt weet je dat je een goede krijgt met garantie.

Ik heb ook zitten twisten om 2e hands te kopen of goedkoper uit het buitenland. Maar als er wat mee gebeurt weet je dat je met je eigen hier gekocht in Nederland gewoon terug kan gaan naar de Apple store.

En zoveel scheelt het buitenland ook weer niet;)
Ik wist het wel als ik jou was.

Je weet toch dat je op een iPad wereldwijde garantie krijgt van Apple? Je kan dus met een iPad die je in het buitenland koopt hier terecht mochten er zich problemen voordoen.

mvveelen 01-11-10 14:56

Sja, als je er zelf eentje meeneemt uit Amerika is dat de voordeligste oplossing. De 32GB kun je nog net vrij invoeren, en dan ben je ong.... 599$ x 1.09 (Tax) kwijt voor een 32GB Wi-Fi. Maarja.....ik ga voorlopig nog niet die kant op :) Misschien in mei pas....

Yellowguy 01-11-10 19:51

Ik heb die van mij in New York gekocht. Amerika is een flink stuk goedkoper. Stand van de dollar is laag en Apple gebruikt gewoon de 1 op 1 conversie. De salestax wisselt per staat maar op mijn kassabon staat (voor de 16GB Wi-Fi) een totaal van $543,29 en uiteindelijk is er dus EUR 395,37 van mijn Visa afgeschreven. Scheelt dus over de EUR 100 met NL! Goedkoper krijg je het echt niet, dus als je er bent of iemand kan hem meenemen moet je het altijd doen. Onder de EUR 430 (kale prijs zonder salestax) is er gewoon vrije invoer dus de 32GB versie moet ook net kunnen.

mvveelen 01-11-10 19:53

Sja, dan wordt het wachten tot er iemand voor mij een iPad mee wil nemen, of anders zelf maar dat wordt dan pas volgend jaar mei op zijn vroegst. Nog Amerika-gangers hier :D ?

Yellowguy 01-11-10 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 594533)
Sja, dan wordt het wachten tot er iemand voor mij een iPad mee wil nemen, of anders zelf maar dat wordt dan pas volgend jaar mei op zijn vroegst. Nog Amerika-gangers hier :D ?

Als je nog nooit geweest bent....zelf gaan :d . Gadgets zijn leuk maar de reis is nog tien keer leuker!

mvveelen 01-11-10 20:04

Hahahaha, ik heb ooit wel een rondreis door Florida gemaakt (Miama, Orlando, Key West, enz) maar we gaan mei volgend jaar trouwen en het is nog niet helemaal beslist of we nu wel of niet onze huwelijksreis naar Amerika willen / kunnen maken.
Dat we snel gaan is wel zeker, maar volgend jaar mei .... ?

mvveelen 09-11-10 10:54

Solved. Die van mij wordt deze week nog meegenomen uit Florida. Hij is al aangeschaft, nu nog een paar daagjes geduld :)

markzijlstra 09-11-10 11:29

Ik heb mijnes gekocht in de Apple Store aan Regent Street, London. Voor 429 pond..

mvveelen 09-11-10 11:49

Dan was jij rond de EUR 498,- kwijt ?

Ik ben straks kwijt : USD 599,- daar komt dan in dit geval nog 6% tax bij en dan zit ik zo rond de EUR 457,-

Moet alleen tot maandag geduld hebben ;)

wessie17070 13-11-10 22:39

Ik heb hem vanochtend voor 699 gekocht bij Xando in Zwolle. De 64gb versie. Machtig apparaat!!

Damys4 14-11-10 09:09

Beide aangeschaft bij de officiële Mac-stores.....zou dit soort dingen nooit via Ebay of MP kopen..

rl88 14-11-10 10:51

Heb hem de eerste dag gewoon gehaald bij de iFactors in Breda. Vind ik makkelijker met garantie.

Super apparaat!! Je zult er heel veel plezier mee hebben!!

foto-ed 14-11-10 19:40

Ik heb werkelijk geen idee..... Heb hem gekregen van mijn vrouw! :-)

learjet 14-11-10 19:57

Heb net de 32gb Wi-Fi + 3g gekocht in de states. Scheelde zeker 130 eur vergeleken met hier EN daar komt nog eens een tax refund op.

efefes 15-11-10 04:15

Na lang aarzelen toch maar de 16GB Wi-Fi gekocht. In Hong Kong bij een officiele Apple reseller voor 3888 HK$ dus zeg maar zo'n 365 Euro. Wilde hem eerst over paar weken meenemen uit de US maar hij was hier toch goedkoper (geen salestax in HK)

Lennertxl 15-11-10 22:05

De mijne komt van iFactors in Rotterdam, heb em gekocht toen ie 10 dagen te koop was in Nederland.

rensiejjj 18-11-10 19:22

mijne komt uit Florida, afgelopen zomervakantie aangeschaft!

ibert 19-11-10 21:36

Begin mei 2010, 1 van de eerste gekocht in houston, omgerekend 375 euro voor 16gb Wi-Fi. Dollarkoers was extreem goed half jaar geleden.

Grt ibert


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:34.