//

iPad voor senioren?

iPad voor senioren? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn opa van 87 heeft besloten een computer cursus te gaan volgen, natuurlijk leuk dat hij zich nu nog gaat interesseren voor dat soort ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: De iPad is

niet geschikt voor senioren 2 3,70%
wel geschikt voor senioren 52 96,30%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-11-10, 11:38
Idsp Idsp is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard iPad voor senioren?

Hallo,

Mijn opa van 87 heeft besloten een computer cursus te gaan volgen, natuurlijk leuk dat hij zich nu nog gaat interesseren voor dat soort dingen!

Als het ik het een beetje inschat gaat het straks vooral op internetten, mailen en misschien een klein (kaart) spelletje.

Zelf gebruik ik al een paar jaar de iPhone en bewonder het apparaatje om hoe simpel de dingen zijn om te doen. Natuurlijk ben ik ook bekend met pc's die veel meer kunnen ( dan voor mijn opa nodig is) en daarmee waarschijnlijk al snel ingewikkeld worden als er iets niet helemaal goed gaat.

Mijn vraag is dan ook : Zijn hier mensen die ervaring hebben met senioren en iPad's? Is het, zoals ik denk, een betere oplossing dan een pc (/laptop)? En zijn er apps die jullie zouden aanbevelen voor deze man op leeftijd?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-10, 18:13
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Heb je het filmpje van meneer strubbe al gezien? Staat hier op de planet of even zoeken op YT, gouwe ouwe.... Het lijkt mij wanneer het startklaar gemaakt wordt de iPad een heel prima apparaat is.
  #3  
Oud 03-11-10, 18:20
dahar dahar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 33
Standaard

hahaha ja meneer strubbe is cool
  #4  
Oud 03-11-10, 18:26
Markhispania3 Markhispania3 is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 49
Standaard

Ik denk dat het prima moet gaan. Gewoon alle overbodige apps eraf halen, en alles instellen. Denk niet dat er veel mis kan gaan.
  #5  
Oud 03-11-10, 20:35
Lady lefty Lady lefty is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard Ipad

Werkt prima. Mijn moeder is 74 en had nog nooit iets gedaan met computers. Met de ipad kan ze prima uit de voeten. Is helemaal gek van spelletjes en ze begint al voorzichtig aan Facebook en Twitter. Maar ook Buienradar en de kranten zijn populair.
Ik doe voor haar het beheer. Dus updates etc.
Dus met een beetje hulp gaat dat met je opa best lukken.
  #6  
Oud 03-11-10, 20:49
Jo... Jo... is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 79
Standaard

Lijkt me perfect voor hem. De iPad is heel simpel te bedienen en je kunt niet zo veel fout doen.
  #7  
Oud 03-11-10, 21:03
Idsp Idsp is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Ik ben er ook bang voor dat als hij een laptop krijgt ik bij wijze van spreken elke dag daar naar toe kan gaan. Dat weinig fout doen spreekt mij dus wel heel erg aan!

Laatst gewijzigd door Idsp; 04-11-10 om 10:25.
  #8  
Oud 03-11-10, 23:12
herk0039 herk0039 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Ulvenhout
Berichten: 94
Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Idsp Bekijk bericht
Hallo,

Mijn opa van 87 heeft besloten een computer cursus te gaan volgen, natuurlijk leuk dat hij zich nu nog gaat interesseren voor dat soort dingen!

Als het ik het een beetje inschat gaat het straks vooral op internetten, mailen en misschien een klein (kaart) spelletje.

Zelf gebruik ik al een paar jaar de iPhone en bewonder het apparaatje om hoe simpel de dingen zijn om te doen. Natuurlijk ben ik ook bekend met pc's die veel meer kunnen ( dan voor mijn opa nodig is) en daarmee waarschijnlijk al snel ingewikkeld worden als er iets niet helemaal goed gaat.

Mijn vraag is dan ook : Zijn hier mensen die ervaring hebben met senioren en iPad's? Is het, zoals ik denk, een betere oplossing dan een pc (/laptop)? En zijn er apps die jullie zouden aanbevelen voor deze man op leeftijd?



Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zou hem zelf activeren/synchroniseren in Itunes, anders gaat het gegarandeerd mis...
By the way, Braintrainer is ook wel leuke app!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Idsp Bekijk bericht
Ik ben er ook bang voor dat als hij een laptop krijgt ik bij wijze van spreken elke dag naar toe gaan. Dat weinig fout doen spreekt mij dus wel heel erg aan!
  #9  
Oud 06-11-10, 14:07
Ashcat Ashcat is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 375
Standaard

Mijn kleinzoon van 2,5 kan met de iPad overweg (moet hij wel op de tafel laten liggen, en ik blijf erbij ) dus een man/vrouw van 70-80 kan beslist goed met de iPad werken, enkel dat synchroniseren zal problemen geven zonder hulp. Dat blijft een *&%$$%%$# programma
Laat je opa er maar een kopen en er lekker van genieten! Mensen die belangstelling hebben voor dit soort dingen hebben geen tijd om achter de geraniums weg te kwijnen! Prima opa dus!
  #10  
Oud 07-11-10, 15:41
leon3 leon3 is offline
• iOS 6.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 26
Standaard

mijn dochter is 2 jaar, die kan al met de iphone foto´s maken en met de ipad kan ze zelf talking larry, talking baby hippo, talking tom opstarten.

En als dat al niet genoeg is kan ze ook yourtube video´s kijken geheel zelfstandig.
Foto albums kijken en natuurlijk papa´s spelletjes opstarten.

Dus voor je opa is de ipad uitstekent als hij maar goed ingestelt is van af het begin.
  #11  
Oud 07-11-10, 15:52
@'s iphone @'s iphone is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 7
Standaard

Mijn schoonvader van 66 heeft er onlangs 1 gekocht en is lyrisch! Denkt nu zelfs over een iPhone!
  #12  
Oud 11-11-10, 12:53
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

Ik ben begonnen met de Apple (Iphone 3Gs) en nu heeft eigenlijk de hele fam al een apple product, mijn oma van 96 kan nog zelfs op mijn Iphone werken. dus zo simpel als wat, de instellingen etc moeten allemaal goed door jou of een andere fam lid zijn ingesteld, de confugriatie met de PC/Mac zou ik ook doen maar de rest laat hem er lekker mee spelen.
  #13  
Oud 11-11-10, 12:56
Idsp Idsp is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 12
Standaard

Bedankt voor alle reacties! Hij is binnen kort jarig dus we weten alvast een cadeau!
  #14  
Oud 11-11-10, 15:07
vanilla vanilla is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 158
Stuur een bericht via MSN naar vanilla
Standaard

M'n opa van dik in de 80 gebruikt de mijne ook wel eens en had al snel in de gaten hoe die moest internetten of het spelletje airhockey hehehe
  #15  
Oud 12-11-10, 23:48
mimaki mimaki is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1
Standaard

Mijn vader is 68 en is helemaal blij met zijn iPad.
Hij kijkt uitzending gemist, speelt patience, tv gids, buienrader, gebruikt de tomtom erop enz.
Hij had geen enkele computerervaring maar gebruikt de iPad zonder al te veel hulp.
Ik vind het leuk om te zien dat hij zo enthousiast is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad gekocht 4 dagen voor nieuwe iPad 2 Rubske iPad algemeen 18 20-03-11 11:07
België: 3G voor Ipad 2 CharlieCharlo Overige providers België 1 11-03-11 19:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.