iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad 2 ook retour - nummer 3 op komst ... (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/77006-ipad-2-retour-nummer-3-op-komst.html)

jajabd 05-11-10 16:30

Ipad 2 ook retour - nummer 3 op komst ...
 
Hallo,

Mijn eerste iPad werkte gedurende 3 min. en 15 sec. en daarna resette hij zich automatisch ...
Niet mee te werken dus, en na een weekje kreeg ik een nieuwe iPad.

Vandaag die ook moeten binnenbrengen :mad:
Programma's worden automatisch opgestart, hij verstuurt zomaar mailtjes, andere programma's weigeren op te starten, de kalender wordt zomaar aangepast, het rekenmachientje rekent zich gek, in Pages genereert hij automatisch (onleesbare) teksten- en dat allemaal volautomatisch zonder dat iemand aan de iPad komt.
In de Apple winkel zijn ze allemaal komen kijken naar deze "volautomatische Ipad", een uniek exemplaar dus ...
Ze zijn het nog nooit tegengekomen in die mate.

Iemand dit ook al meegemaakt?

En ja, ik heb een restore gedaan, Wi-Fi afgezet, bluetooth afgezet, SIM-kaart eruitgehaald. De hele mikmak dus.

Ook is er een stuk van m'n MobileMe kalender verdwenen op de iPad terwijl dat stuk perfect staat op de desktop en op de iPhone.
Ook het uitschakelen na X minuten werkt niet meer.
Kortom, een hoop problemen.
Ook nummer 2 is dus retour en derde keer goede keer zeker?

En dat terwijl ik m'n laptops heb weggedaan omdat de (ongeveer) iPad alle taken kan overnemen, tot volle tevredenheid :o

Alels samen ben ik zeer tevreden over de iPad als toestel. Als hij het nu ook nog eens deed zonder problemen, dan ...:O
En neen, ik ,kom hier niet enkel klagen.
De service van Apple is heel goed en ik werd prima verdergeholpen.
Als het geen weekend was had ik morgen al een nieuw exemplaar.

Jajabd

dcl! 05-11-10 16:39

Dat is een gek geval! Overigens les 1: nooit oude schoenen (laptops) wegdoen voordat je je nieuwe schoenen hebt ingelopen....

Als het voor apple ook onbekend is, zullen weinigen hier het probleem kennen. Maar wat wel opvalt: jij hebt het tot 2x toe! Kan het dan niet te maken hebben met de computer waarmee je activeert?

Santiago 05-11-10 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dcl! (Bericht 596601)
Als het voor apple ook onbekend is, zullen weinigen hier het probleem kennen. Maar wat wel opvalt: jij hebt het tot 2x toe! Kan het dan niet te maken hebben met de computer waarmee je activeert?

Lijkt me niet eerlijk gezegd.

Jammer dat je achter elkaar 2 slechte exemplaren hebt gekregen. Hopelijk zal de 3e geen problemen hebben.

jajabd 05-11-10 16:48

Hallo,

Ja, het is een heel gek geval - ik heb er een video van - maar die is een beetje te groot om te uploaden vrees ik ...
Neen, met de computers waarop ik registreerde zijn 2 verschillende.
De eerste maal gebruikte ik m'n netbook, en de tweede iPad heb ik geregistreerd via m'n desktop.
En nu maar hopen dat ik alle applicaties terug kan overzetten, want voor een aantal was dat vorige keer niet mogelijk.

Ik heb voor zo'n € 400,00 apps gekocht, dus ...

Jajabd

Santiago 05-11-10 16:59

Ben wel benieuwd naar die video, kan je het niet op YoutTube zetten? Lijkt me dat je de apps gewoon terug kan zetten straks, anders zou het echt zonde van je geld zijn.

jajabd 05-11-10 17:09

Hallo,

Ik ben de video naar Youtube aan het uploaden ...
Even geduld.

jajabd

jajabd 05-11-10 17:55

Hallo,

Hier staat de video over de "automatische iPad":
YouTube - MAH01164.MP4

Jajabd

zuiderwind 05-11-10 18:34

@Jajabd

IKKE denke Ipad technisch overspanne
Gewoon er mee terug, dit is niet normaal.

my00 05-11-10 18:44

Ik had hem niet terug gegeven. Een beetje manieren bij brengen en je hebt de 1st geheel op zichzelf werkende iPad.

Cyrus The Virus 05-11-10 19:47

Ik zie het probleem al............franse tekst op een ipad :P Ff alle gekheid op een stokje, waarom zou je niet je apps over kunnen zetten, die zijn immers gelinked aan je itunes account, je zult ze alleen opnieuw moeten neerladen, ben niet bang, indien je de 2e x dezelfde aankoop doet in itunes zal je niets hoeven te betalen!!

Scallie 05-11-10 20:47

Je apps kun je gewoon weer opnieuw downloaden in iTunes. Zorg dat je daarvoor weer hetzelfde apple account gebruikt. Ik ga soms ook terug naar schone install van firmware en daarna weer alle apps downloaden. Je krijgt dan de mededeling dat je app al had gekocht. Zelfs als die tijdelijk gratis was en nu niet meer... Suc-6!

stringray 05-11-10 21:06

Woon je toevallig onder een hoogspanningsmast? Of ben je misschien recent naar Tsjernobyl geweest? ;) Bizar...

pclahsen 05-11-10 22:14

Ik geloofde het pas toen ik je video net zag (waarin trouwens best wat persoonlijke info, oa je google email adres, t'is maar dat je het weet). Echt bizar, lijkt wel of the invisible man aan het typen is!:)

jajabd 06-11-10 01:12

Hallo,

ja, in de Apple store keken ze ook hun ogen uit toen ikde iPad aanzette ...
Maar er gebeuren dus soms vreemde dingen op het computerfront :rolleyes:

En dat gmail-account dat zichtbaar is, dat is een testaccount, dus dat is niet zo erg. Maar ja, wateen iPad allemaal kan doen "zonder handen".

Maandag of dinsdag zal exemplaar 3 er zijn en dan maar hopen dat het de derde keer de goede keer is, want de iPad is nu m'n werkpaard voor zowat alles ...

Jaja

Jeff Ceuppens 06-11-10 16:40

Ik denk dat je der net iets teveel van verlangt, en je één van de weinigen bent die de grenzen van het apparaat gaan opzoeken.
Ofwel ben je gewoon een pechvogel, ofwel.... neemt een of ander opperwezen wraak voor je dominantie op BD :d

MVG, Jeff C.

jajabd 06-11-10 18:17

Hallo Jeff,

De wraak van ... :D
En dominant - ik?
Dat is dan weer één of ander fabeltje van mensen die het echt niet kunnen weten. Trouwens, ik "ben" BD niet hoor, dat is een heel team ...

En ja, ik heb de iPad gekocht als manusje-van-alles - en heb daarvoor ook al de benodigde software aangekocht.
Maar als dit de grenzen van het apparaat zouden zijn, dan moet ik me zorgen beginnen te maken.
Mijn 10" Acer netbookje van € 399,00 kon dat alleszins wel hebben ...

Maar ja, we maken er toch gebruik van voor wat het bedoeld is, neen?

Jaja

kai824 06-11-10 18:50

Dit is echt te raar, misschien had je bij Engadget ofso op de deur moeten kloppen, misschien werd je dan nog beroemd ook!:P

Maar misschien zijn er wel mensen die deze "gekke" iPad hadden willen kopen, want dit is misschien wel een one of a kind.

jajabd 06-11-10 18:54

Verdeksels,

Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb ... :eek:
Misschien wordt het filmpje op youtube "ontdekt" ;)
Ach, het enige wat ik wil is weer zo spoedig mogelijke een goed werkende iPad met daarop al m'n aangekochte apps - en dat zijn er heel wat ...

Jajabd

Jeff Ceuppens 07-11-10 07:35

Ja en toch denk ik dat je netbook meer aankan qua verwerking dan een iPad, niet vergeten dat je hier slechts over 256 mega geheugen beschikt en een 1 ghz processor, die ontworpen is om een grote autonomie te kunnen garanderen en niet echt om een grote rekenkracht.

Mijn gedacht hoor, maar ik zie de iPad eerder als een aanvulling van je laptop en nooit als een vervanging, ik gebruik het vooral als portfolio en om pdf bestanden te lezen.

MVG, Jeff C

jajabd 07-11-10 13:51

Hallo Jeff,

Maar de iPad heeft wel een maand perfect gewerkt, en kon alles probleemloos aan. Ik heb in Numbers zelfs een héél grote sheet aangemaakt met daarin de hele taakverdeling, de timeline en de verantwoordelijkheden van de BDLive medewerkers - ook geen klein bier ...
Kortom, hij voldeed perfect aan alle (zware?) eisen, en dat zonder haperingen.
Als de iPad niet krachtig genoeg was, dan zou dat toch al van in het begin merkbaar moeten zijn, neen?
Bovendien had ik nog 54Gig vrij van de beschikbare 64Gig ...

Jajabd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:03.