iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Lege Ipad kost uren om het op te laden (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/78831-lege-ipad-kost-uren-om-op-laden.html)

eugje 29-11-10 20:53

Lege Ipad kost uren om het op te laden
 
Ik ben al meer dan twee uur bezig om een lege ipad op te laden. Gos wat duurt dit lang zeg! Ik gebruik de meegeleverde adapter en laad hem op dit moment op via het stroomnet, maar snap niet dat hij niet binnen zeg maar 20 minuten vol kan zijn? hij is al meer dan twee uur bezig is niet eens op 40 %. Wie heeft ervaring hiermee?

pclahsen 29-11-10 20:56

Wen er maar aan! Heb hem sinds april maar lijkt langzamerhand wel sneller te gaan...

john1979 29-11-10 21:16

De iPad heeft 2 behoorlijke grote accu's onder het scherm zitten. Het duurt natuurlijk wel even voor deze lappen helemaal vol geladen zijn. Hier doet mijn iPad er ook lang over om van leeg weer helemaal op te laten tot de 100%.

mail.eve 29-11-10 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eugje (Bericht 607878)
Ik ben al meer dan twee uur bezig om een lege ipad op te laden. Gos wat duurt dit lang zeg! Ik gebruik de meegeleverde adapter en laad hem op dit moment op via het stroomnet, maar snap niet dat hij niet binnen zeg maar 20 minuten vol kan zijn? hij is al meer dan twee uur bezig is niet eens op 40 %. Wie heeft ervaring hiermee?

Je kunt er ook ongeveer 8-12 uur meedoen, dat is echt niet binnen 2 uur vol...:confused:

Markhispania3 29-11-10 21:19

4 uur duurt dat.

eugje 30-11-10 15:32

Ik denk dat ik maar een Noord-Koreaanse ga kopen. Hun accu's werken op kernenergie en raken nooit leeg :)

gregre 02-12-10 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 607905)
Je kunt er ook ongeveer 8-12 uur meedoen, dat is echt niet binnen 2 uur vol...:confused:

dan heb je geluk, die van mij gaat max 6 uur mee

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eugje (Bericht 608402)
Ik denk dat ik maar een Noord-Koreaanse ga kopen. Hun accu's werken op kernenergie en raken nooit leeg :)

:d:d:d:d

ik zal wel verwend zijn, maar 3G datduurtdatduurtdatduurt

FritsBee 11-01-11 15:03

Let op als je een oplader voor iPhone/iPod hebt en die gebruikt voor je iPad kan je inderdaad lang wachten.
Mijn iPad (1 week oud) heeft een 2A voeding.
Kijk hier maar eens naar.

Frits

iWiefring 11-01-11 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eugje (Bericht 608402)
Ik denk dat ik maar een Noord-Koreaanse ga kopen. Hun accu's werken op kernenergie en raken nooit leeg :)

Keep on dreaming..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregre (Bericht 609930)
dan heb je geluk, die van mij gaat max 6 uur mee

Ja dat is logisch, dat ligt aan de apps die je gebruikt. Wat doe jij dan altijd op je iPad dat hij zo verrekte snel leeg is?

kevinho 19-01-11 16:50

s avonds opladen is die s ochtends weer 100%.. anders hebt het geen zin!

heb nu wel een kabel daarmee laat hij op en kan ik hem aansluiten voor op me tv en stereo om muziek of films te kijken of uitzendinggemist. werkt super.. laat gewoon op en jij hebt gewoon je muziek en films..

kevinho 19-01-11 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve (Bericht 607905)
Je kunt er ook ongeveer 8-12 uur meedoen, dat is echt niet binnen 2 uur vol...:confused:

en dan moet je er heel de dag mee bezig zijn. ik gebruik hem op school en als ik er dan heel de tijd mee zit te spelen etc is de batterij na een lange dag school nog op 40% minimaal.

gaijkema 19-01-11 17:19

De eerste keer laadt hij zeker erg langzaam op. Maar daarna gewoon bijhouden, bij 25% in het stopcontact en dan is hij in 2 'a 3 uur wel weer op sterkte.

curmie 20-01-11 07:32

Check even of je wel een 10W oplader eraan hebt hangen;-)
De iPhone bijv heeft een 5W oplader, ik heb ze per ongeluk weleens gewisseld en dan duurt opladen van je iPad heullll lang:-)

rl88 07-02-11 00:41

Mijn iPad had vandaag 7 uur aan de lader gehangen en toen was hij van 6% naar 61% gegaan. Dat is toch veelste langzaam? Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

pacilootje 07-02-11 03:20

dit is gebeurd me de laatste update

densanan 07-02-11 07:41

Kost flink wat tijd het opladen, wat ik wel doe is Wi-Fi uitzetten tijdens het laden, zal niet veel schelen maar alle beetjes helpen, ik dacht toch wel dat hij met +/- 3 uur is opgeladen bij mij.

NielsZwolle 07-02-11 08:06

Weer een reden om geen ipad te kopen!

densanan 07-02-11 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NielsZwolle (Bericht 638413)
Weer een reden om geen ipad te kopen!

Wat verwacht je dan ? 15 min laden en vervolgens 15 dagen intensief gebruiken ?

NielsZwolle 07-02-11 09:37

Ik verwacht niets echter ik ben niet van mening dat je met een iPad voldoende kan om zoveel geld aan te spenderen. Als ik dan ook hoor dat je slechts een aantal uren met een volle accu kan doen dan heb je er niets aan.

Liever mijn Laptop. Kan ik meer mee en de batterij gaat langer mee. En voor de kleinere klussen heb ik mijn iPhone.

densanan 07-02-11 09:56

Een aantal uren met de accu ? Dat herken ik helemaal niet, ik schat bij mij de gebruiksuur op zo'n drie keer de laadtijd, dus zeg een uurtje of 9


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:47.