iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   3G adapter voor Ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/78956-3g-adapter-voor-ipad.html)

Dreissen 30-11-10 20:01

3G adapter voor Ipad
 
Hallo,

Ik krijg binnenkort een Ipad 32 GB kado van mijn werk.
Deze Ipad heeft geen 3G ingebouwd, is er een soort sim-adaptertje waar ik mijn simkaartje in kan duwen en alsnog kan internetten in bijvoorbeeld de trein.
De prijs maakt niet zoveel uit wil er best wal wat voor neerleggen.

Groet

Martin 67 30-11-10 21:33

Ik daarnet nog een reactie geplaatst in het linkje over iPad op vakantie. Google eens op huawei e585. Dat is een mobile Wi-Fi router, simlock vrij kost €100, werkt ook in het buitenland met een prepaid internetbundeltje van de lokale provider

Dreissen 30-11-10 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Martin 67 (Bericht 608707)
Ik daarnet nog een reactie geplaatst in het linkje over iPad op vakantie. Google eens op huawei e585. Dat is een mobile Wi-Fi router, simlock vrij kost €100, werkt ook in het buitenland met een prepaid internetbundeltje van de lokale provider

Is er ook zoiets in goedkopere verise, wil er een paar vergelijken en kijken wat het beste is.
Het is idd een goede oplossing waar ik nog niet aan gedacht had een apparaat waar je een sim-kaart in kunt stoppen en die vervolgens het internet signaal via Wi-Fi verspreid (als ik het zo goed uitleg) super.
Ik hoor dat je er nog een (wat goedkopere hebt).

:D

pacilootje 30-11-10 22:36

Ik heb ook ff gekeken maar dat is de goedkoopste apparaat wat er te koop is de rest zit boven de 150 euro

Hiwoan3 30-11-10 22:50

Duo sim kaartje vragen/kopen. Een ervan in de Huawei doen en klaar ben je.
Lees op onderstaande link de review.
Review: Huawei E585 MiFi Portable 3G Wi-Fi access point
Op Ebay te koop voor 89,99 (inclusief verzendkosten).

wouter1981 01-12-10 08:59

Ik zie dat je je iPhone gejailbreakt hebt, dan kun je je ook MyWi downloaden in Cydia. Dan kun je je iPad tetheren met je iPhone. Werkt goed kan ik melden.

Wanneer je van plan bent de iPad te gebruiken op hetzelfde abonnement als de telefoon is dit een van de goedkoopste ($19.99) en simpelste oplossingen. Je hoeft dan geen apart apparaat en extra simkaart aan te schaffen.

Wanneer je van plan bent een apart (data)abonnement aan te schaffen voor de iPad dan zul je een mobiele 3G Wi-Fi router moeten aanschaffen.

PS Is er in de trein tegenwoordig toch gratis Wi-Fi internet beschikbaar? Of is dat maar op bepaalde trajecten?

Rielplayer 01-12-10 12:36

ik zou je 32gb Wi-Fi verkopen, iets bijleggen en een 3g voor terug kopen. lijkt me dan het makkelijkste.

Lennertxl 01-12-10 21:00

Als je met een intercity trein reist heb je tegenwoordig veelal gratis internet in de trein. Ik reis dagelijks van Rotterdam naar Alexander, een klein stukje, maar vaak een trein met internet.

Dreissen 01-12-10 23:26

maar er zijn geen goedkopere 3g naar Wi-Fi routers, bij ik wil er wel iets voor neerleggen dacht ik aan 60 euro dat vond ik wel veel, 80 kan ook nog wel. Maar ik had graag wat vergeleken boven de 100 moet het zowiso niet zijn.

wouter1981 02-12-10 08:23

Je telefoon is de goedkoopste, die heb je immers al.
Ik ben bang dat je voor onder de 100 euro geen losse 3G/Wi-Fi router gaat vinden.

Dreissen 02-12-10 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 609529)
Je telefoon is de goedkoopste, die heb je immers al.
Ik ben bang dat je voor onder de 100 euro geen losse 3G/Wi-Fi router gaat vinden.

Dan is mijn vraag beantwoord, bedankt allemaal! :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:34.