iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Met ipad inloggen op RDP server via beveiligde verbiding (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/79574-ipad-inloggen-op-rdp-server-via-beveiligde-verbiding.html)

brian0404 08-12-10 18:05

Met ipad inloggen op RDP server via beveiligde verbiding
 
Hey all,

Wie kan wellicht een oplossing bieden.
Wij hebben op kantoor onze IT uitbesteed aan een externe partij. Deze heeft veiligheid uiteraard hoog in het vaandel staan.
Nu kunnen wij vanaf 1 vast IP adres altijd inloggen op onze RDP server.
Maar met de Ipad wil ik dat natuurlijk overal kunnen.
Tuurlijk staan er in de appstore diverse RDP applicaties. Maar deze zijn niet te gebruiken omdat de beveiliging zo staat ingesteld, dat er uitsluitend vanaf 1 IP adres ingelogd kan worden.
Nu kan dit wel via een webapplicatie die ze beschikbaar stellen. Maar door de beveiligingsinstellingen kan dit uitsluitend via ActiveX of Java. Laat de Ipad nou beiden niet ondersteunen...

Wellicht iemand een idee of een app die deze ondersteuning wel geeft?
De externe systeembeheerder heeft al aangegeven zijn veiligheidsprotocol niet aan te passen zodat ik met een standaard app niet uit de voeten kan...

Thanx,
Brian

LanWolf 10-12-10 12:32

Je zou ervoor kunnen kiezen om eerst een VPN tunnel op te zetten, dat is gewoon veilig, zo werken wij ook.
iPad ondersteund pptp en l2tp VPN, als je gebruik maakt van windows 2003 of 2008 server moet dat redelijk eenvoudig op te zetten zijn. Er moeten wel aantal poorten geforward worden in je router daarvoor overigens.
Verder gebruik in rtap rdp en de citrix client op de iPad, beide zijn "werkbaar" voor de meeste niet te ingewikkelde beheertaken.
Het meest lastige is toch het toetsenbord op het scherm, dat zit wel eens in de weg.

brian0404 10-12-10 13:34

We hebben nu op kantoor inderdaad een VPN tunnel. maar deze is ingesteld dat uitsluitend het IP adres van kantoor verbinding kan maken.
Als ik op een andere locatie ben, kan ik dus niet rechtstreeks via een RDP applicatie verbinding maken....
Hiervoor hebben ze dus de webversie beschikbaar. Die dus werkt met ActiveX of Java.

Het toetsenbord zal denk ik wel meevallen, bluetooth toetsenbord voorkomt dit....

LanWolf 10-12-10 13:47

Hmm dus aan de ene kant een VPN die zelfs maar van 1 adres mag worden opgezet, dus heel veilig, en als 2e een acivex/Java client die gewoon open en bloot van internet te benaderen is ? (dus zo onveilig als het maar kan? Of gaat dat via ssh naar hun locatie, die dan weer met VPN naar jullie locatie gaat ? (wat dan wel weer veilig is))


Maar iPad met bt toetsenbord, kan je dan niet beter gewoon een notebook/netbook gebruiken ?

brian0404 10-12-10 13:55

De VPN is inderdaad zo dichtgetimmerd.
In de webversie hebben ze vast nog wel wat veiligheidsmaatregelen getroffen..... Geen idee hoe ze dat hebben gedaan....
Ik weet wel dat ik inderdaad op die pagina moet inloggen naar een beveiligde pagina. Van daar uit kan ik verbinding maken....

De kleine ipad en het kleine toetsenbord zijn los van elkaar en een stuk flexibeler. (maar dat is altijd persoonlijk)

LanWolf 10-12-10 14:32

Dan houdt het wel op qua mogelijkheden denk ik zo. Gezien de iPad geen Java/acivex ondersteund, zal dat dus ws nooit wat worden vrees ik, tenzij ze gewoon VPN gaan toestaan van roadwarriors.

brian0404 10-12-10 18:28

Het is gelukt.

Op kantoor hebben we nog een oude server. Deze ingericht dat ik met de Ipad een VPN verbinding kan maken met deze server.
Als ik dan met een rdp client verbinding maakt, lijkt het alsof ik inlog vanaf kantoor. Terwijl ik dus thuis ben, of onderweg. Natuurlijk wel verbinding maken met de VPN verbinding.... ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:44.