iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   DRM gecodeerd boek naar Ipad (Iphone) uploaden. (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/79633-drm-gecodeerd-boek-naar-ipad-iphone-uploaden.html)

amsterdam2226 09-12-10 11:56

DRM gecodeerd boek naar Ipad (Iphone) uploaden.
 
Hoi,

Heb via Bol.com een boek met DRM beveiliging gedownload en is (automatich) in Adobe Digital Editions geplaatst. Middels dit programma kun je boeken direct na de download lezen, maar alleen op mijn PC. Nu mijn vraag: hoe kan ik nou dit boek naar mijn Ipad, Iphone 4 overzetten. Heb hierop weliswaar mijn apparaten Textr staan maar snap niet zo heel goed hoe ik dit moet doen.

Met dank, Marc

Sjeltur 09-12-10 12:32

BlueFire reader heeft de mogelijkheid om je Adobe account te linken; daarmee kun je de DRM beveiligde boeken lezen => iTunes

amsterdam2226 09-12-10 12:55

Bedankt voor je reactie, maar heb al iets gevonden. Heb het vanuit het Engels naar het Nederlands vertaald. Heb in het rood gezet wat mij een beetje onbegrijpelijk voorkomt. Misschien dat iemand mij hiermee wat verder kan helpen.

"Selecteer de PDF of ePub-bestand voor het boek dat u wilt uploaden naar txtr.com. Het boek zal vervolgens uploaden naar txtr.com en in uw privé teksten vak weer gegeven".


Bij mij gaat dat niet automatisch! Er moet toch een verdere handeling aan te pas komen om het naar TXTR over te hevelen? Dank, voor eventuele hulp hiermee.

Ga naar txtr - Your eBooks, texts and library connected. (Duitsland bedrijf die zijn samenwerking met Adobe om een manier voor Adobe DRM-beschermde ebooks worden overgebracht naar Apple en Android-apparaten).
(Let op die het proces gaat verder worden verfijnd als textr werken met Adobe in de komende maanden.)
Aanmelden voor een gratis txtr account.
Download een ebook (bijvoorbeeld een EBL ebook) naar Adobe Digital Editions op uw computer geïnstalleerd.
Login aan uw txtr account, selecteer de ME optie en selecteer vervolgens uploaden teksten aan de onderkant van het venster van privé teksten.
Een venster zal verschijnen asking u voor het selecteren van een bestand te uploaden naar txtr.com.

Navigeer naar de map My Digital Editions op uw computer. Als Windows XP gebruikt zal het worden gevestigd in C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Mijn documenten\Mijn Digital Editions\
Als Windows Vista of Windows 7 zal het worden gevestigd in C:\Users\username\Documents\My Digital Editions\
Selecteer de PDF of ePub-bestand voor het boek dat u wilt uploaden naar txtr.com. Het boek zal vervolgens uploaden naar txtr.com en in uw privé teksten vak weer gegeven.

Ga naar de App Store en download de gratis txtr app op uw iPad of mobiel apparaat.
Txtr app op uw iPad of mobiel apparaat opent. Ga naar instellingen en vervolgens inloggen met uw txtr gebruikers naam en wacht woord.
Ten tweede de optie AdobeID (dat zal zeggen niet geactiveerd) en voert u in uw Adobe-ID te activeren uw Adobe-id.
Klik vervolgens op uw mobiele apparaat Ga naar bibliotheek en selecteer privé teksten en elke ebooks die u heeft geüpload naar txtr.com nu hier weer gegeven.
Selecteer het e-boek en selecteer vervolgens de knop downloaden en het boek wordt nu gedownload naar het mobiele apparaat of iPad en beschikbaar voor lezing.
Let erop dat hoewel niet getest ik denk dat het boek zal niet langer kunnen worden gelezen op uw iPad of mobiel apparaat zodra de lening lengte u kiest net voordat u naar Adobe Digital Editions downloaden is vers treken.

ajongebreur 09-12-10 14:58

Mis ik iets hier? Volgens mij kan je toch gewoon al je boeken lezen op de ipad via syncen met Itunes? Boeken toevoegen etc.?
Even een correctie: het kan inderdaad alleen als de drm eraf is. Sorry.

amsterdam2226 09-12-10 15:26

Ik wist eerst niet hoe dat moest, maar heb het nu via "map toevoegen" gedaan. In eerste instantie heb ik met slepen grdaan en dat werkte niet. Nu staat het in ieder geval in de Itunesmap.

Bedankt!

HereIsTom 10-12-10 03:02

Het is inderdaad bekend dat de digitale boeken van Bol.com niet werken op de iPad, Bol.com hoopt zo snel mogelijk met een oplossing te komen.

amsterdam2226 10-12-10 11:08

Bedankt voor die 'Bluefire reader tip, Sjeltur'! Heb nu alle boeken (DRM beveiligd) op mijn Iphone en Ipad. Hieronder de link naar het instructiefilmpje. Lukt gegarandeerd!

P.S. er hebben tegen de 70 mensen naar deze tip gekeken en niemand die het wist? Behalve Sjeltur?

YouTube - Elektronische boeken lezen met Bluefire Reader

iphonemark 21-01-11 16:18

Had ook paar van BOL gekocht en wou ze lezen op de ipad.
Ik heb het probleem opgelost door de methode met een python script die op internet te krijgen is.

wilfrida 19-03-11 23:35

Boeken lezen op ipad
 
Ik leen boeken van de bibliotheek om uiteindelijk op de iPhone te lezen.
Ze komen van net library-com.
Ik krijg de geleende boeken probleemloos op mijn pc.
Via digital editions.
Dan moeten ze echter naar de iPhone.
Dat kan via apps b.v Bluefire of TExtr.
Ik krijg de boeken dan inderdaad op mijn iPhone, maar ik kan de documenten niet openen.
Ik heb al veel mensen gevraagd.
Officieel moet het zo gaan, maar ik kan dus de laatste stap niet voor elkaar krijgen.
Iemand ervaring?

Eriksw 20-03-11 10:37

Bol heeft een nieuwe app. Als je die op je iPad zet dan kun je alle boekken kezen die je ooit bij bol besteld hebt.
Je moet in de app je gebruikersnaam en wachtwoord van bol ingeven. Werkt perfect. Ik gebruik de app nu 2weken

wilfrida 20-03-11 20:06

bibliotheek boeken via pc op ipad of iphone
 
Hai bedankt,
maar die app ken ik
bol verkoopt boeken
en
de net library.com leent ze gratis uit
dat wil ik uiteraard liever
groet
wilfried


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.