iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Printen met hp photosmart premium (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/79826-printen-hp-photosmart-premium.html)

Applegek 11-12-10 15:47

Printen met hp photosmart premium
 
Wie o wie kan helpen. Wij hebben speciaal een printer gekocht (hp photosmart premium), zodat we zouden kunnen printen met de update van appel. Helaas lukt het niet om te printen, omdat hij de printer niet kan vinden.

Iemand idee wat er aan de hand kan zijn en kun je ons wellicht helpen om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

HereIsTom 11-12-10 23:53

Is het wel een printer met het ePrint logo, want dat zijn de enige die tot nu toe geschikt zijn om mee te printen.
En zit je wel in hetzelfde netwerk, kun je de printer bijv. wel op je laptop zien?

Applegek 12-12-10 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom (Bericht 613682)
Is het wel een printer met het ePrint logo, want dat zijn de enige die tot nu toe geschikt zijn om mee te printen.
En zit je wel in hetzelfde netwerk, kun je de printer bijv. wel op je laptop zien?

Ja speciaal aangeschaft omdat die zou werken met de update en met ePrint logo en Wi-Fi. Wij hebben een Apple laptop. Met de kabel herkent die hem wel via de laptop, maar zonder kabel niet. In het begin vond die hem wel, maar nu (draadloos op laptop en iPad) niet meer. Bij het installeren op de laptop vraagt die ineens ook om een nieuw schijfje?

ajongebreur 12-12-10 15:52

Is de printer op een router aangesloten of op de printer?
Installeer de printer eens overnieuw. In het systeem kan je aangeven of je hem draadloos of via USB wilt gebruiken.

HereIsTom 12-12-10 17:14

Als de laptop de printer ook niet draadloos ziet, dan is de printer niet goed geïnstalleerd.
Installeer 'm eens opnieuw en let dan voornamelijk op de installatie in je draadloze netwerk.

ajongebreur 17-12-10 20:55

Vanmiddag ook een e-printer gekocht en geïnstalleerd. Ik kan nu vanaf iPhone/iPad/iMac draadloos printen.
Ik had hem eerst op de router aangesloten met een USB kabel, maar ik kreeg een foutmelding. USB eruit en opnieuw geïnstalleerd. Stuur even een mailtje als het niet lukt.

HereIsTom 17-12-10 22:25

Mooi te lezen dat je nu lekker draadloos kan printen, welke printer is het geworden en werkt het allemaal goed op je iPad?

ajongebreur 17-12-10 23:46

Het is de HP e-printer geworden van 99 euro bij Dixon. Het is prachtig om te merken dat alles direct geprint kan worden. Ik werk met pages en numbers en tot nu toe prima.
Je printer krijgt een eigen emailadres en je kan dus (als de printer aanstaat) overal vandaan printen.

eugje 19-12-10 00:01

Dat hele airprint gedoe van Apple werkt nog voor geen meter. Feitelijk zou het gewoon moeten werken met de HP photosmart printer, maar steeds zegt hij dat de printer niet gevonden is. Die HP printer van mij gaat ook steeds in de slaapstand.

ajongebreur 19-12-10 10:53

Wat voor printer heb je? Het moet wel een e- printer zijn. De mijne werkt perfect.
Een gewone hp printer werkt alleen als je desktop aanstaat en je via via vanaf je ipad wil printen.

ferre40 22-12-10 20:34

Me net geregistreerd.
Ik heb een HP Photosmart Plus B209a die aangesloten is aan mijn HP laptop. Volgens AirPrint kan je slechts printen via iPad vanaf een B210 (was balen).
Heb echter de applicatie "Printer Pro" op de iPad gezet. Met deze applicatie kan ik echt alles printen rechtstreeks via de iPad,daardoor gebruik ik de laptop nu heel weinig.
Printer Pro is een aanrader, je kan een testapplicatie uitproberen.

ajongebreur 22-12-10 22:15

@ferre40: volgens mij moet met printer pro je pc aanstaan. Er moet een applicatie op je pc gezet worden. Of heb ik het fout? Met de nieuwe e- printer is dat niet nodig. Zet alleen de printer aan en niet de pc.

ferre40 23-12-10 08:33

Heb net de test gedaan : een bijlage van een mail afgeprint, de HP Photosmart stond standby, de HP laptop was helemaal uitgeschakeld en de applicatie staat niet op de laptop.
Dus Printer Pro werkt !

ajongebreur 23-12-10 12:57

@ferre40: je zegt het zelf al. Het printen vanaf de email. Probeer eens een stukje te typen met een tekstverwerker op je iPad b.v.pages en dan direct printen zonder dat je pc aanstaat. Er zijn ook gratis tekstverwerkerprg. Ben benieuwd.

ferre40 23-12-10 13:24

Kan je mij een gratis tekstverwerkingsprogramma melden in Apple Store ? Dan probeer ik het meteen eens uit.

ferre40 23-12-10 13:40

Een onderdeel van Pro Print is "iWork ". Als je de applicatie Pages,Numbers of Keynote installeert kan je alles ook uitprinten. Je moet dan je tekst als mail in PDF-formaat naar je eigen mail adres sturen,de verdere procedure is dan de gewone werkwijze.
Ik geloof niet dat je laptop moet aanstaan.

ajongebreur 23-12-10 14:33

We blijven langs elkaar heen praten. Je print NIET rechtstreeks, maar via de email.En dan naar de printer.
Er zit dus een stap tussen. Met de e-printer van hp print je WEL rechtstreeks.
Wat mij betreft einde discussie. Fijne feestdagen!

ferre40 23-12-10 15:43

Thx voor de discussie,dat printen via iPad was helemaal nieuw voor mij. Het voornaamste is dat ik ook kan printen,doch niet rechtstreeks zoals bij jou. Ook prettige feestdagen gewenst.

eugje 23-12-10 21:45

Ik ga in ieder geval niet een nieuwe printer kopen voor deze onzin. Laten ze maar een goede ondersteuning bieden voor het printen via Ipad. Het moet niet zo moeilijk zijn om een klein kastje te ontwikkelen waar de printer op gekoppeld kan worden. Dan zou je alle oude printers op kunnen aansluiten en gewoon kunnen printen via je Ipad.
Nu worden we blij gemaakt met een dooie mus

ajongebreur 23-12-10 22:32

Daar zou je gelijk in hebben, ware het niet dat je voor de prijs van orginele vullingen voor je printer, bijna een nieuwe hebt tegenwoordig die wel direct print.
Ik print aardig wat en vind het dus niet erg om nieuwe printer te kopen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.