//

iPad gestolen, wat nu?

iPad gestolen, wat nu? discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste IPC'ers, Ik heb een vraag, onlangs is mijn iPad gestolen. Ik heb contact gehad met de verzekering en heb niet persé inbraaksporen nodig om ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-12-10, 18:17
Mypod Mypod is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 71
Standaard iPad gestolen, wat nu?

Beste IPC'ers,

Ik heb een vraag, onlangs is mijn iPad gestolen. Ik heb contact gehad met de verzekering en heb niet persé inbraaksporen nodig om te bewijzen dat de iPad is gestolen.

Mijn vraag is of er een mogelijkheid is om de iPad te traceren, ik heb geen Mobile-me en/of apps erop geinstalleerd staan waarmee ik de iPad kan traceren.

Zijn er mogelijkheden om dit alsnog te doen zonder dat er speciale apps op de iPad hoeven te staan?

Ik hoor het graag en zsm van jullie, alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Mypod
__________________
MacBook Pro 13 2011 i5, 8GB, SSD | iPhone 5 16GB Black | iPad Mini 32GB Black | Apple TV 3rd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-10, 18:38
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Geen idee eigenlijk maar msh heeft iTunes de gegevens, serienr. etc., opgeslagen en kun je daar iets mee? Roep ook maar wat dus ben benieuwd of dit zo werkt...

Balen dat ze niet met hun fikken van je spullen af konden blijven, ti's msh wel verzekerd maar het is toch een hoop gedoe. En je hebt nu geen iPad. Grrrr....
  #3  
Oud 11-12-10, 23:46
Kinsum Kinsum is offline
• iOS 4.0.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 82
Standaard

Via de 3G moet ie toch te vinden zijn? Als jij inderdaad je serienummer weet
  #4  
Oud 12-12-10, 01:08
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

Ik ben bang dat je hem niet meer kan traceren, jammer dat je er niet 'Zoek mijn iPhone' op hebt staan, want dan had je misschien nog kunnen zien waar hij was en 'm kunnen blokkeren;


Zoek mijn iPhone voor iPhone, iPod touch en iPad in de iTunes App Store.
  #5  
Oud 12-12-10, 17:41
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

aangezien de IOS versie pas n paar weken uit is, gaat t denk ik om n normale IPAD. MM kost dacht ik jaarlijks 80/90 Euro, 1/5 van het apparaat. Dan kun je m beter verzekeren en de aps laten voor wat hij is. Stel je voor je neemt en de aps en een verzekering. Op welk bedrag kom je dan uit, ergens ligt de grens. En als je nu een IOS versie hebt, baal je straks weer als je ziet was IPAD2 gaat worden, zo blijf je bezig.
Wat ik zou doen: verzekeren en mn verlies nemen. Zelfs al weet je waar dat ding is, zou r niet aan moeten denken om als detective r achteraan te gaan. Mijn leven is mij meer waard en ik denk dat r genoeg gekken zijn die r anders over denken. "Die gaan m wel ff hale"
  #6  
Oud 12-12-10, 18:23
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

De service van Zoek mijn iPad/iPhone is gratis hoor!
En je iPad hoef je niet apart te verzekeren tegen diefstal, deze valt gewoon onder je inboedel!
  #7  
Oud 13-12-10, 17:27
my00 my00 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 78
Standaard

Erg jammer dat je iPad weg is. Maar ik meende ergens gelezen te hebben dat Apple de iPad kan blokkeren als je het serienummer door gaf, je zou dit even kunnen na vragen bij een Applestore of een reseller.

Veel mensen geven aan dat "vind mijn iPhone" de oplossing zou zijn geweest. Is het niet dat indien iemand de toegangscode weet of op een andere manier je iPad ontgrendeld krijgt hij deze gewoon kan uitzetten zonder een password in te vullen.

Heeft iemand een idee waar dit niet beveiligd is?
Verder werkt het niet als je netwerk achter een firewall zit.
  #8  
Oud 14-12-10, 16:29
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Eén van de nieuwe opties in 4.2 is dat je kunt instellen dat niemand zomaar je 'find my iPad' uit kunt zetten.

Instellingen->Algemeen->beperkingen->e-mail accounts.

Nu moet eerst een wachtwoord worden ingevoerd voordat je wijzigingen in je email account kunt doorvoeren.

Overigens is het goed om je iPad bij Apple te registreren. Mogelijk kunnen zij de iPad wel traceren/whipen. Helaas voor Mypod allemaal achteraf wijsheden. Maar wellicht kan je het inderdaad op je inboedelverzekering gooien.

Laatst gewijzigd door jap74; 14-12-10 om 16:44.
  #9  
Oud 14-12-10, 18:07
my00 my00 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 78
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Eén van de nieuwe opties in 4.2 is dat je kunt instellen dat niemand zomaar je 'find my iPad' uit kunt zetten.

Instellingen->Algemeen->beperkingen->e-mail accounts.

Nu moet eerst een wachtwoord worden ingevoerd voordat je wijzigingen in je email account kunt doorvoeren.

Overigens is het goed om je iPad bij Apple te registreren. Mogelijk kunnen zij de iPad wel traceren/whipen. Helaas voor Mypod allemaal achteraf wijsheden. Maar wellicht kan je het inderdaad op je inboedelverzekering gooien.
Thanks, had ik nog niet gevonden.
  #10  
Oud 14-12-10, 18:14
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Thumbs up

Ja bedankt aan die beperkingen had ik ook nog niet gedacht
  #11  
Oud 15-12-10, 02:32
midego's schermafbeelding
midego midego is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 185
Standaard

Top tip over beperkingen, meteen ingeschakeld!
  #12  
Oud 15-12-10, 04:50
tattoo1000's schermafbeelding
tattoo1000 tattoo1000 is offline
• iOS 7.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: duitsland
Berichten: 21
Standaard

sluit me aan bij mijn bovenbuurman Top Tip
  #13  
Oud 16-12-10, 01:33
eugje eugje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 80
Standaard

Waarom beperkingen als je een wachtwoord op je Ipad kunt zetten? Zo kan niemand je Ipad openen zonder een wachtwoord in te vullen. Er zijn twee wachtwoorden. 1 voor het apparaat en 1 om je sim te unlocken. Ik zou niet weten hoe iemand zonder deze twee wachtwoorden nog iets met je Ipad zou kunnen doen. Daarnaast kan je instellen dat je Ipad na 2 minuten in blokkeermode valt.
  #14  
Oud 16-12-10, 02:12
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

Ja maar het is lastig als je iedere keer als je iPad in slaapstand gaat dat je dan weer je wachtwoord op moet geven.
  #15  
Oud 16-12-10, 09:02
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eugje Bekijk bericht
Waarom beperkingen als je een wachtwoord op je Ipad kunt zetten? Zo kan niemand je Ipad openen zonder een wachtwoord in te vullen. Er zijn twee wachtwoorden. 1 voor het apparaat en 1 om je sim te unlocken. Ik zou niet weten hoe iemand zonder deze twee wachtwoorden nog iets met je Ipad zou kunnen doen. Daarnaast kan je instellen dat je Ipad na 2 minuten in blokkeermode valt.
Deze extra beveiliging is voor alle gevallen dat je iPad niet is gelocked (stel dat iemand hem uit je handen graait en er vandoor gaat). Deze dief kan dan FmiP gewoon uitzetten. Met de dxtra code kan dit niet meer.
  #16  
Oud 16-12-10, 09:28
my00 my00 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eugje Bekijk bericht
Waarom beperkingen als je een wachtwoord op je Ipad kunt zetten? Zo kan niemand je Ipad openen zonder een wachtwoord in te vullen. Er zijn twee wachtwoorden. 1 voor het apparaat en 1 om je sim te unlocken. Ik zou niet weten hoe iemand zonder deze twee wachtwoorden nog iets met je Ipad zou kunnen doen. Daarnaast kan je instellen dat je Ipad na 2 minuten in blokkeermode valt.
Je hebt hier zeer zeker gelijk in. Maar zoals boven beschreven is een extra beveiliging welkom. Verder kun je voor zakelijk gebruik er ook voor zorgen dat men zelf niet de instellingen gaat aanpassen.
De SIM unlocken is wel het laatste wat spannend is, één telefoontje naar de aanbieder en deze is geblokkeerd.
  #17  
Oud 16-12-10, 20:02
eugje eugje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 80
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
Ja maar het is lastig als je iedere keer als je iPad in slaapstand gaat dat je dan weer je wachtwoord op moet geven.
Voor die 800 euro doe ik dat wel , en als ik er niet op werk is het logisch dat hij in de slaapstand gaat, maar is wel effectief tegen oneigenlijk gebruik.
  #18  
Oud 16-12-10, 20:30
HereIsTom's schermafbeelding
HereIsTom HereIsTom is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Zeist
Berichten: 243
Lightbulb

Ja je kan ook gewoon beter op je spullen letten
  #19  
Oud 16-12-10, 20:31
my00 my00 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 78
Standaard

Ik gebruik mijn iPad in een omgeving/gebouw waar ook nog 250 ander mensen werken.
Als ik hem weg leg druk ik altijd op het powerknopje, dan valt ie altijd gelijk in de locked stand.
Kan heel goed leven met de code invoeren, 800 euro is veel geld maar de data die erop staat is veel meer waard.
  #20  
Oud 16-01-11, 19:56
Mypod Mypod is offline
• iOS 7.1.2
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 71
Standaard

Bedankt voor alle comments, wil even melden dat ik weet door wie de iPad is gestolen. Kan het alleen niet bewijzen helaas. Heb wel goed bericht gekregen van de verzekering, ik krijg namelijk 699,- terug gestort op mijn rekening. Wat ik heb gedaan is aangifte gedaan bij de Politie, het aangifte rapport samen met de aankoopbon opgestuurd naar de verzekering.

Ben dus erg blij!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone gestolen, wat nu? Henxs iPhone algemeen 362 05-02-17 18:43
Iphone gestolen wat nu? dlfashion iPhone algemeen 7 30-08-12 15:31
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? yuiop88 iPad algemeen 57 15-05-12 01:31
Ipad 2 gestolen op vakantie etienneb iPad algemeen 3 21-05-11 23:30
Laptop gestolen, wat nu? gemmy61 iTunes 13 27-03-11 00:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:50.