iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 3G probleem (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/79932-ipad-3g-probleem.html)

ridder21 12-12-10 23:37

iPad 3G probleem
 
Wie o Wie kan mij helpen.

Na de update van mijn iPad naar 4.2 is de functie voor het aan/uitzetten van 3G verdwenen uit het instellingen menu. Ik kan nog wel de APN instellingen invullen van T-moblie maar er is geen 3G verbinding meer.

Groot probleem en vervelend. ( gebruik duo simkaart)

HereIsTom 13-12-10 00:17

Heb je al geprobeerd via Instellingen om alle instellingen te herstellen?

ridder21 13-12-10 00:27

Ik heb denk ik alle mogelijke opties gedaan die ik maar kon bedenken. Netwerk instellingen gereset. Op nieuw iOS 4.2 geïnstalleerd. Geen succes

HereIsTom 13-12-10 12:24

Heb je ook de iPad zelf al gereset, de uit/aanknop en de homeknop tegelijk ingedrukt houden totdat het Apple logo op het scherm verschijnt?

Lennertxl 16-12-10 14:28

Heb je wel het knopje in beeld, eerst kon ik deze schuiven maar sinds 4.2.1 moet ik er op tikken om in/uit te schakelen!

ridder21 16-12-10 17:41

Nee er is geen 3G aan\uit knopje meer in de instellingen. Lijkt wel of deze is verwijderd .

dragonflyer 17-12-10 08:12

Waarom zou je de 3G uit willen zetten?
Je hebt toch juist een 3G genomen om altijd online te kunnen zijn? :d

Grappig dat er steeds mensen zijn die wel 3G willen maar er niet extra voor willen betalen.....


On topic, helaas heb ik hier geen oplossing voor.

HereIsTom 17-12-10 14:04

Ten eerste omdat Internetten via 3G belachelijk duur is, ten tweede kun je ook vaak via Wi-Fi online!

Maar goed als ik mijn iPad aanzet dan vraagt hij om de simlock code, als ik deze niet invoer dan gaat de 3G dus ook niet aan, wil ik wel 3G dan zet ik m'n iPad even uit en weer aan ;)

eLBee 17-12-10 20:07

ik neem aan dat je de knop "mobiele data" bedoeld, deze is bij mij gewoon zichtbaar (KPN), heb je ook eens een andere simkaart geprobeerd ?

HereIsTom 17-12-10 21:21

Ik heb gelukkig niet die dure k#t KPN, maar ik bedoel de simlock, deze krijg je als je je iPad aanzet, als je deze niet invoert heb je dus geen 3G.

eLBee 17-12-10 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom (Bericht 616085)
Ik heb gelukkig niet die dure k#t KPN, maar ik bedoel de simlock, deze krijg je als je je iPad aanzet, als je deze niet invoert heb je dus geen 3G.

Punt 1;
"Duur" is relatief dus dat drie letter woord kan je voor je houden.

Punt 2;
Blijkbaar snap je mijn suggestie niet, probeer een andere simkaart met internet abbo (familie/vrienden) liefst van een andere provider en kijk of die optie bij je instellingen weer zichtbaar wordt, misschien heeft T-Mobile iets gewijzigd.

Hoop dat dit nu wel duidelijk is voor jou.


Edit:
Hmm, zie nu dat jij niet de eigenlijke vraagsteller bent, dus misschien kan Ridder21 toch iets met mijn vorige suggestie.

ridder21 18-12-10 10:47

Nee ik bedoel niet de knop mobiele data en ja ik voer de pincode in van mijn simkaartje. Jongens voor de duidelijkheid. Ben geen beginner heb al sinds dag 1 een iPhone en de iPad. Ik heb voor een gedeelte zelf het probleem ontraffelt . Mijn iPad was gejailbreakt. Tijdens de update naar 4.2 stond via sbsettings 3G uit . Hierdoor is het blijkbaar fout gegaan. ik denk zelf dat als de untethered jailbreak gereleased word en ik opnieuw sbsettings kan installeren ik het probleem kan op lossen .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.