iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Mute knop en landscape knop ipad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/80303-mute-knop-landscape-knop-ipad.html)

gemakki 18-12-10 00:24

Mute knop en landscape knop ipad
 
Hoi
Ik heb gemerkt dat de mute knop van de iPad niet echt werkt,
Wanneer je de schakelaar omzet verschijnt wel het belsignaal met de schuine streep er door heen maar het geluid,kun je gewoon harder en zachter zetten.vreemd!
De originele knop van de iPad aan de zijkant werkt ook gewoon wanneer je hem harder of zachter zet.vreemd
Ik dacht dat dit zou veranderen met de nieuwe software?
Of zie ik dit verkeerd?

Grt g.m

eLBee 18-12-10 00:40

In iOS 3.2.2 was dit de "Rotatie Lock" knop, deze is in iOS 4.2.1 verplaatst (2x Home toets en naar rechts sliden. Nu is het inderdaad de "mute" knop en ook bij mij werkt het niet zoals ik verwachtte.

Edit:
Als je VLC Media Player gebruikt werken de mute/volume knoppen wel naar behoren.

Paneur 19-12-10 23:25

Mute knop werkt niet goed
 
Hai
Ook bij mij hetzelfde probleem met de mute-knop. Wel in beeld het speaker met schuine streep symbool, maar gewone geluidsweergave. Volumeknop werkt wel naar behoren.
Toch vreemd dat dit probleem(pje) zich voordoet.
Trouwens de rotatieblokkering zit wel wat verstopt. Als de mute-knop niet goed werkt had men dit wat mij betreft niet hoeven te veranderen, dan was de rotatieblokkering wat eenvoudiger te gebruiken.
Groet Wim

Sjeltur 20-12-10 00:27

@Paneur en @gemakki
Je hebt nu onderscheid in 2 soorten geluiden;
je muziek etc.... en je systeemgeluiden....
Je systeemgeluiden kun je dus muten met die knop.....; maar je muziek etc blijft gewoon doorgaan.

musiman 22-12-10 11:59

Wanneer je de iPad gaat jailbreaken is er een leuke app in Cydia om van de mute knop weer een rotation lock knop te maken.
Echt stom van Apple om zo'n mooie knop te gebruiken enkel voor het dimmen van de SYSTEEM geluiden... belachelijk. Die rotation lock was gewoon altijd super handig, met name wanneer je een boek (pdf) leest in bed.

gemakki 22-12-10 12:53

Mute knop rotatie knop
 
Ja even wachten op jailbreak,
Ik had mijn iPad gejailbreakt maar was geteterd.
Staat nu op 4.2.1
Dus weer even wachten,ik dacht iets gelezen te hebben rond de kerstdagen?

Groeten G.M

musiman 22-12-10 12:56

Klopt, maar ik kon niet wachten dus heb van de week de tethered versie uitgevoerd. Ik moest namelijk The 7th Guest reviewen (had 'm gratis gekregen van Trilobyte met als enige eis: een review maken) en aangezien dit spel niet op iOS 3.2 wilde draaien...

Maar zodra de untethered JB er is zal ik die zeker ook gaan doorvoeren. Het is wel lastig om iedere keer bij een reboot 'm aan de laptop te moeten koppelen om te booten.

wouter1981 22-12-10 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door musiman (Bericht 617806)
Wanneer je de iPad gaat jailbreaken is er een leuke app in Cydia om van de mute knop weer een rotation lock knop te maken.
Echt stom van Apple om zo'n mooie knop te gebruiken enkel voor het dimmen van de SYSTEEM geluiden... belachelijk. Die rotation lock was gewoon altijd super handig, met name wanneer je een boek (pdf) leest in bed.

De rotation lock zit nu links in de multitasking bar. Dubbelklik op homebutton en slide naar rechts. Daar vind je o.a. de rotationlock.

musiman 22-12-10 16:27

Ik weet dat 't daar zit, maar een knop die je direct kunt verschuiven is zoveel praktischer! En ik ben niet de enige die er zo over denkt, getuige diverse commentaren op het internet.

edit

@Sjeltur LOL oke, elk half jaar wisselen. Dat komt dus neer op juni 2011. Zet je 't even in de agenda? ;)

Sjeltur 22-12-10 17:38

@Musiman - yep - er zijn veel mensen die de lock knop daar willen hebben...
MAAR; er zijn ook vele mensen die graag een knop willen hebben voor het stopzetten van de systeemgeluiden (waaronder "de ikke").

Zullen we gewoon elk half jaar wisselen? ;)

iWiefring 22-12-10 18:33

Ik wil niet veel zeggen, maar als ik mijn iPhone op stil zet kan ik ook gewoon het volume aanpassen? Of snap ik het probleem nu verkeerd?

musiman 22-12-10 19:00

@iWiefring Ja je snapt het verkeerd LOL

Op de iPad zit een schuifknopje dat in de eerste iOS versie ertoe diende dat je het roteren van het scherm (dus wanneer je de iPad steeds draait) kon blokkeren. Met iOS 4.2.1 is de functie van de schuifknop veranderd in het muten van de systeemgeluiden.
En ik vond juist de functionaliteit van het blokkeren van het draaien erg handig.

iWiefring 22-12-10 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door musiman (Bericht 617947)
@iWiefring Ja je snapt het verkeerd LOL

Op de iPad zit een schuifknopje dat in de eerste iOS versie ertoe diende dat je het roteren van het scherm (dus wanneer je de iPad steeds draait) kon blokkeren. Met iOS 4.2.1 is de functie van de schuifknop veranderd in het muten van de systeemgeluiden.
En ik vond juist de functionaliteit van het blokkeren van het draaien erg handig.

Dan weet ik je nog wel te vertellen dat het gewoon zo blijft als dat het nu is. Want het blijft een knop om de geluiden te muten. Het wordt naar mijn weten niet teruggedraaid naar een knop om de rotatie te annuleren.

gemakki 22-12-10 20:22

Ja toch wel grappig dat er gereageerd wordt.
Ik bedoelde dat het veranderen hier van geen meer waarde van gebruik is.
Apple had het beter bij de iPad 2kunnen toepassen.
Maar dat is mijn mening
Groeten G.m

musiman 22-12-10 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 617960)
Dan weet ik je nog wel te vertellen dat het gewoon zo blijft als dat het nu is. Want het blijft een knop om de geluiden te muten. Het wordt naar mijn weten niet teruggedraaid naar een knop om de rotatie te annuleren.

Ja dát weet ik wel LOL
maar ik zei juist dat mensen die 'm weer als rotation lock willen hebben kunnen (mits jailbreaked) een app vinden in de Cydia store. de naam van die app is me Fr. Ontschoten.

iWiefring 22-12-10 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door musiman (Bericht 617997)
Ja dát weet ik wel LOL
maar ik zei juist dat mensen die 'm weer als rotation lock willen hebben kunnen (mits jailbreaked) een app vinden in de Cydia store. de naam van die app is me Fr. Ontschoten.

Ja oke ik weet niet wat er allemaal in je hoofd omgaat, dus weet ik veel wat je wel snapt en wat niet, mijn eigen hoofd loopt ook heel raar op dit moment, beetje te weinig slaap gehad geloof ik ROFL!

musiman 22-12-10 21:08

Oh is oke hoor :)
Maar verder moet ik zeggen werkt iOS 4.2.1 prima tot nu toe. Alleen die mute knop en de nieuwe manier van "multitasken" zijn wat irri soms.

iWiefring 22-12-10 21:23

Dat werkt toch helemaal niet, multitasken op zo'n enorm scherm? Naar mijn mening hoort multitasken alleen thuis op een telefoon en HOOGSTENS nog op een iTouch, maar meer ook niet..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.