iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/80793-mobiele-datanetwerk-activeren-niet-mogelijk.html)

clausiem 25-12-10 09:11

mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk
 
Hallo allemaal,

We hebben een Ipad Wi-Fi + 3G 16GB gekocht in Nederland.
Omdat we in Duitsland wonen, hebben we bij Vodafone een micro simkaart aangeschaft, dit is een abonnement voor internet per maand.

Nu krijgen we elke keer de melding ´mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk´.
Linksboven kan ik zien dat er vodafone.de staat, dus er moet ergens verbinding zijn, echter kunnen we niet op internet.
We hebben vodafone gebelt en alle instellingen / APN e.d. staan goed.
Vodafone heeft op het laatst gezegt dat we contact op moeten nemen met Apple, schijnbaar moet er op de ipad iets verandert worden?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou het een probleem kunnen geven dat het een ipad NL is, en een duitse simkaart ?


Ik wacht het af, alvast bedankt!


Claudia

macleentje 25-12-10 17:42

Heb je verschillende APN instellingen geprobeerd? En weet je zeker dat het laatste goed is dan zou ik eerst al deze gegevens wissen. Dan de iPad rebooten (helemaal uitzetten) dan daarna weer opnieuw invoeren. Zo is het bij bij ooit wel goedgekomen. Maar of het ook aan de Duitse sim kan liggen? Lijkt me als je het Nederlandse netwerk gebruikt niet. Maar zou natuurlijk zo maar kunnen. Succes!

clausiem 26-12-10 09:04

Goedemorgen,

Dank je voor de reactie.

Echter hebben we alles al geprobeerd, de apn -in overleg met vodafone medewerker - ook goed ingevult, tot 2x toe een andere naam etc etc.
Echter het werkt nog niet.

Ik heb weer de sim opnieuw gedaan, opnieuw gestart e.d. maar het werkt niet.
Linksboven kan ik zien dat er wel verbinding is met vodafone, echter krijg ik alsnog de melding.


Zou het kunnen zijn dat de ipad op een 1 of andere manier ´vrijgegeven´ moet worden door apple of iets?

Groetjes Claudia

TGr 26-12-10 09:28

Sinds donderdag heb ik ook mobiel internet van Vodafone.
Microsim moest ik eerst activeren via 0800-1258, daarna werkte internet na ca 1 uur.
Vervolgens de dag erna het contract thuisgestuurd gekregen, dit moet eerst ondertekend terug gestuurd worden, DAARNA wordt pas mobiel internet in het buitenland vrij gegeven.

Groet,
Tom

clausiem 26-12-10 09:38

Hoi Tom,

Dank je voor de reactie.
Echter is dit allemaal al gebeurt in de winkel, en is het contract e.d. al ondertekend.
Toen we s avonds vodafone hulplijn hadden gebelt, werd ons verteld dat de sim inderdaad vrij is om te internetten en dat er degelijk verbinding is met vodafone.

Dus het lijkt mij dat het echt aan de ipad ligt...

De ipad kan niet stuk zijn, want we hebben er 2 aangeschaft voor onze kinderen en beiden werken nog niet. -:mad::mad:-

Groetjes Claudia

TGr 26-12-10 09:46

Claudia,

Bij mij staat bij APN:
office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone. En wachtwoord: .....
Overigens heb ik deze instellingen nooit zelf hoeven in te vullen.
Dit stond er allemaal al, heb jij mogelijk geen originele microsim van vodafone?


Groet, Tom

macleentje 26-12-10 17:17

Hoi, hoi, balen dat het nog niet is gelukt, weet hoe irritant dat is, heb er ook flink wat dagen over gedaan. Ik heb overigens live.Vodafone.com als apn en als gebruikersnaam Vodafone. Dat was eerst die andere, office.vodafone.nl en zonder verklaarbare reden gewijzigd van de een op de andere dag. Maar toen ik nog niet helemaal zeker wist wat het goede was en onder systeem het aanpaste en wel het goede intypte maar zonder het reboot verhaal zoals hierboven dan pakte ik ook niets op. Had ik precies hetzelfde, wel Vodafone linksboven in beeld maar dan elke keer weer een foutmelding, gek werd ik er van. Ik zou het bovenstaande met beide apn gegevens nog eens proberen en het anders door Vodafone of je apr laten oplossen. Ik geloof niet dat het aan de iPad ligt, het lijkt me echt een software/activatie issue... Hoop dat het nu gauw gaat lukken!

Donkardo 26-12-10 21:34

ik zit namelijk met het zelfde probleem hier in Engeland...
ik word er gek van eerlijk gezegd. zelfs vodafone uit engeland konden niet helpen...

24 dec was hele dag niets aan de hand, ben door belgie, frankrijk gereden niets aan de hand. De dag daarna werkte internet niet meer... alles geprobeerd ( resetten alles wat je maar kan bedenken )

Graag hoor ik van iemand wanneer een mogelijk oplossing heeft...!!!!
ik heb het echt nodig. ik heb al deze 2 dagen genoeg hoge kosten gemaakt... door steeds te bellen.

mbrk 27-12-10 07:28

@Donkardo Kan het zijn dat bij je gebruik in het buitenland (=roaming) meer dan € 50 is besteed? Zo ja dan kan het zijn dat je sim door vodafone geblokkeerd is ivm europese regelgeving. Gebeurde mij ook toen ik in singapore mijn ipad gebruikte, Alleen lag de grens van ingrijpen door Vodafone behoorlijk hoger :-(

macleentje 27-12-10 11:40

@donkardo anders even een lokaal kaartje aanschaffen misschien? Zal ook wel goedkoper zijn denk ik, of niet?

Donkardo 27-12-10 21:50

thnx mensen...

ik heb contact opgenomen met Vodafone... zij gingen in hun systeem resetten.... na half uurtje werkte het wel weer....

ik heb ook voor elkaar gekregen dat ik de kosten terug krijg, die ik afgelopen dagen heb gemaakt door bellen smsen...

KarinB 07-01-11 13:45

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn prepaid Hi simkaart. Ben al ruim een maand bezig om 3G aan de praat te krijgen, maar het is mij en de mensen van KPN nog niet gelukt....
APN is portalmmm.nl, de rest moest ik volgens de instructies leeg laten.
maar ik krijg steeds de melding dat het mobiele datanetwerk niet beschikbaar is, omdat ik geen geldig mobiele data abonnement heb.
Links bovenin het scherm staat wel KPN aangegeven en ook 3G als er geen Wi-Fi binnen bereik is.
Is er iemand die dit ook heeft gehad en het op heeft kunnen lossen?

dahpanda 12-01-11 06:24

@KarinB ik heb precies het zelfde ik heb kpn nog gebeld maandag 3 jan en die zijden dat ze het meer hadden gehoord en dat het binnen 3 dagen gemaakt werd...
dus ik ga morgen maar weer eens terug naar de HI winkel (onzin betaal al 11 daggen voor niks) afzetters

KarinB 12-01-11 10:07

@dahpanda Ik ben benieuwd wat zij in de winkel gaan zeggen dan. Waarschijnlijk kunnen zij er ook niks mee. Ik heb gisteravond weer een reply gestuurd in de emailconversatie met de klantenservice, omdat het s 6 januari weer stil is aan hun kant. Af en toe test ik de verbinding, maar het lukt me nog niet om met 3G online te gaan. Nog even en er zal een twittercamapgne aan te pas moeten komen....

ProMac 12-01-11 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KarinB (Bericht 624489)
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn prepaid Hi simkaart. Ben al ruim een maand bezig om 3G aan de praat te krijgen, maar het is mij en de mensen van KPN nog niet gelukt....
APN is portalmmm.nl, de rest moest ik volgens de instructies leeg laten.
maar ik krijg steeds de melding dat het mobiele datanetwerk niet beschikbaar is, omdat ik geen geldig mobiele data abonnement heb.
Links bovenin het scherm staat wel KPN aangegeven en ook 3G als er geen Wi-Fi binnen bereik is.
Is er iemand die dit ook heeft gehad en het op heeft kunnen lossen?

Ik heb ook tijden problemen gehad met het verbinden via 3G. Wat bij mij heeft geholpen is het herstellen van de iPad zonder een backup terug te zetten.

Iphone3Gs 12-01-11 14:13

KPN heeft een 3G storing gehad misschien is er toen iets niet helemaal goed gegaan, ik zou zeggen bel KPN helemaal gek, en laat het hun oplossen.

Hoop dat jullie het allemaal voor elkaar zullen krijgen

dahpanda 12-01-11 18:18

@KarinB ik heb de oplossing
door de nieuwne update kan je je apn niet meer instellen waardoor die niet op kpn nl staat

dus heb vandaag me iphone leeg gemaakt (via iphone ) toen dee die het ook nog niet
dus heb het net via i tunes gedaan en nu is die heelenmaal leeg en me 3 g werkt:d

allen je krijgt dan een melding van er is een nieuwen bijwerking voor uw iphone en die moet je er niet op zetten :o

let niet op me spel fouten taal is niet me sterkste vaak

KarinB 13-01-11 14:44

Het is me nu eindelijk gelukt! Zonder hulp van de KPN, maar met de suggesties hier. Ik heb in Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel netwerkinstellingen gedaan. En warempel, de 3G verbinding werkt!
Nu alleen thuis de Wi-Fi opnieuw instellen en dan ben ik helemaal online. Eindelijk!
KPN heeft echter niets meer van zich laten horen sinds 6 januari, ook niet na mijn laatste poging tot contact op 11 januari.... Tot zover de klantenservice....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.