//

mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, We hebben een Ipad WiFi + 3G 16GB gekocht in Nederland. Omdat we in Duitsland wonen, hebben we bij Vodafone een micro simkaart ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-12-10, 10:11
clausiem clausiem is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk

Hallo allemaal,

We hebben een Ipad Wi-Fi + 3G 16GB gekocht in Nederland.
Omdat we in Duitsland wonen, hebben we bij Vodafone een micro simkaart aangeschaft, dit is een abonnement voor internet per maand.

Nu krijgen we elke keer de melding ´mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk´.
Linksboven kan ik zien dat er vodafone.de staat, dus er moet ergens verbinding zijn, echter kunnen we niet op internet.
We hebben vodafone gebelt en alle instellingen / APN e.d. staan goed.
Vodafone heeft op het laatst gezegt dat we contact op moeten nemen met Apple, schijnbaar moet er op de ipad iets verandert worden?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zou het een probleem kunnen geven dat het een ipad NL is, en een duitse simkaart ?


Ik wacht het af, alvast bedankt!


Claudia
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-12-10, 18:42
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Heb je verschillende APN instellingen geprobeerd? En weet je zeker dat het laatste goed is dan zou ik eerst al deze gegevens wissen. Dan de iPad rebooten (helemaal uitzetten) dan daarna weer opnieuw invoeren. Zo is het bij bij ooit wel goedgekomen. Maar of het ook aan de Duitse sim kan liggen? Lijkt me als je het Nederlandse netwerk gebruikt niet. Maar zou natuurlijk zo maar kunnen. Succes!
  #3  
Oud 26-12-10, 10:04
clausiem clausiem is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Goedemorgen,

Dank je voor de reactie.

Echter hebben we alles al geprobeerd, de apn -in overleg met vodafone medewerker - ook goed ingevult, tot 2x toe een andere naam etc etc.
Echter het werkt nog niet.

Ik heb weer de sim opnieuw gedaan, opnieuw gestart e.d. maar het werkt niet.
Linksboven kan ik zien dat er wel verbinding is met vodafone, echter krijg ik alsnog de melding.


Zou het kunnen zijn dat de ipad op een 1 of andere manier ´vrijgegeven´ moet worden door apple of iets?

Groetjes Claudia
  #4  
Oud 26-12-10, 10:28
TGr TGr is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Cabauw Lopik
Berichten: 4
Standaard

Sinds donderdag heb ik ook mobiel internet van Vodafone.
Microsim moest ik eerst activeren via 0800-1258, daarna werkte internet na ca 1 uur.
Vervolgens de dag erna het contract thuisgestuurd gekregen, dit moet eerst ondertekend terug gestuurd worden, DAARNA wordt pas mobiel internet in het buitenland vrij gegeven.

Groet,
Tom
  #5  
Oud 26-12-10, 10:38
clausiem clausiem is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 3
Standaard

Hoi Tom,

Dank je voor de reactie.
Echter is dit allemaal al gebeurt in de winkel, en is het contract e.d. al ondertekend.
Toen we s avonds vodafone hulplijn hadden gebelt, werd ons verteld dat de sim inderdaad vrij is om te internetten en dat er degelijk verbinding is met vodafone.

Dus het lijkt mij dat het echt aan de ipad ligt...

De ipad kan niet stuk zijn, want we hebben er 2 aangeschaft voor onze kinderen en beiden werken nog niet. --

Groetjes Claudia
  #6  
Oud 26-12-10, 10:46
TGr TGr is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Cabauw Lopik
Berichten: 4
Standaard

Claudia,

Bij mij staat bij APN:
office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone. En wachtwoord: .....
Overigens heb ik deze instellingen nooit zelf hoeven in te vullen.
Dit stond er allemaal al, heb jij mogelijk geen originele microsim van vodafone?


Groet, Tom
  #7  
Oud 26-12-10, 18:17
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Hoi, hoi, balen dat het nog niet is gelukt, weet hoe irritant dat is, heb er ook flink wat dagen over gedaan. Ik heb overigens live.Vodafone.com als apn en als gebruikersnaam Vodafone. Dat was eerst die andere, office.vodafone.nl en zonder verklaarbare reden gewijzigd van de een op de andere dag. Maar toen ik nog niet helemaal zeker wist wat het goede was en onder systeem het aanpaste en wel het goede intypte maar zonder het reboot verhaal zoals hierboven dan pakte ik ook niets op. Had ik precies hetzelfde, wel Vodafone linksboven in beeld maar dan elke keer weer een foutmelding, gek werd ik er van. Ik zou het bovenstaande met beide apn gegevens nog eens proberen en het anders door Vodafone of je apr laten oplossen. Ik geloof niet dat het aan de iPad ligt, het lijkt me echt een software/activatie issue... Hoop dat het nu gauw gaat lukken!
  #8  
Oud 26-12-10, 22:34
Donkardo Donkardo is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 22
Standaard

ik zit namelijk met het zelfde probleem hier in Engeland...
ik word er gek van eerlijk gezegd. zelfs vodafone uit engeland konden niet helpen...

24 dec was hele dag niets aan de hand, ben door belgie, frankrijk gereden niets aan de hand. De dag daarna werkte internet niet meer... alles geprobeerd ( resetten alles wat je maar kan bedenken )

Graag hoor ik van iemand wanneer een mogelijk oplossing heeft...!!!!
ik heb het echt nodig. ik heb al deze 2 dagen genoeg hoge kosten gemaakt... door steeds te bellen.
  #9  
Oud 27-12-10, 08:28
mbrk mbrk is offline
• iOS 4.3
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 19
Standaard

@Donkardo Kan het zijn dat bij je gebruik in het buitenland (=roaming) meer dan € 50 is besteed? Zo ja dan kan het zijn dat je sim door vodafone geblokkeerd is ivm europese regelgeving. Gebeurde mij ook toen ik in singapore mijn ipad gebruikte, Alleen lag de grens van ingrijpen door Vodafone behoorlijk hoger :-(
  #10  
Oud 27-12-10, 12:40
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

@donkardo anders even een lokaal kaartje aanschaffen misschien? Zal ook wel goedkoper zijn denk ik, of niet?
  #11  
Oud 27-12-10, 22:50
Donkardo Donkardo is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 22
Standaard

thnx mensen...

ik heb contact opgenomen met Vodafone... zij gingen in hun systeem resetten.... na half uurtje werkte het wel weer....

ik heb ook voor elkaar gekregen dat ik de kosten terug krijg, die ik afgelopen dagen heb gemaakt door bellen smsen...
  #12  
Oud 07-01-11, 14:45
KarinB KarinB is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn prepaid Hi simkaart. Ben al ruim een maand bezig om 3G aan de praat te krijgen, maar het is mij en de mensen van KPN nog niet gelukt....
APN is portalmmm.nl, de rest moest ik volgens de instructies leeg laten.
maar ik krijg steeds de melding dat het mobiele datanetwerk niet beschikbaar is, omdat ik geen geldig mobiele data abonnement heb.
Links bovenin het scherm staat wel KPN aangegeven en ook 3G als er geen Wi-Fi binnen bereik is.
Is er iemand die dit ook heeft gehad en het op heeft kunnen lossen?
  #13  
Oud 12-01-11, 07:24
dahpanda dahpanda is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

@KarinB ik heb precies het zelfde ik heb kpn nog gebeld maandag 3 jan en die zijden dat ze het meer hadden gehoord en dat het binnen 3 dagen gemaakt werd...
dus ik ga morgen maar weer eens terug naar de HI winkel (onzin betaal al 11 daggen voor niks) afzetters
  #14  
Oud 12-01-11, 11:07
KarinB KarinB is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

@dahpanda Ik ben benieuwd wat zij in de winkel gaan zeggen dan. Waarschijnlijk kunnen zij er ook niks mee. Ik heb gisteravond weer een reply gestuurd in de emailconversatie met de klantenservice, omdat het s 6 januari weer stil is aan hun kant. Af en toe test ik de verbinding, maar het lukt me nog niet om met 3G online te gaan. Nog even en er zal een twittercamapgne aan te pas moeten komen....
  #15  
Oud 12-01-11, 12:21
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KarinB Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met mijn prepaid Hi simkaart. Ben al ruim een maand bezig om 3G aan de praat te krijgen, maar het is mij en de mensen van KPN nog niet gelukt....
APN is portalmmm.nl, de rest moest ik volgens de instructies leeg laten.
maar ik krijg steeds de melding dat het mobiele datanetwerk niet beschikbaar is, omdat ik geen geldig mobiele data abonnement heb.
Links bovenin het scherm staat wel KPN aangegeven en ook 3G als er geen Wi-Fi binnen bereik is.
Is er iemand die dit ook heeft gehad en het op heeft kunnen lossen?
Ik heb ook tijden problemen gehad met het verbinden via 3G. Wat bij mij heeft geholpen is het herstellen van de iPad zonder een backup terug te zetten.
__________________
iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Black | iPhone 4 32GB | Apple TV 2G | MacBook Pro 17" 2x 2,93 Ghz 4GB DDR3 | iPod Nano 2G 8GB Black

Laatst gewijzigd door ProMac; 12-01-11 om 12:24.
  #16  
Oud 12-01-11, 15:13
Iphone3Gs Iphone3Gs is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Zwolle
Berichten: 540
Standaard

KPN heeft een 3G storing gehad misschien is er toen iets niet helemaal goed gegaan, ik zou zeggen bel KPN helemaal gek, en laat het hun oplossen.

Hoop dat jullie het allemaal voor elkaar zullen krijgen
  #17  
Oud 12-01-11, 19:18
dahpanda dahpanda is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 2
Standaard

@KarinB ik heb de oplossing
door de nieuwne update kan je je apn niet meer instellen waardoor die niet op kpn nl staat

dus heb vandaag me iphone leeg gemaakt (via iphone ) toen dee die het ook nog niet
dus heb het net via i tunes gedaan en nu is die heelenmaal leeg en me 3 g werkt

allen je krijgt dan een melding van er is een nieuwen bijwerking voor uw iphone en die moet je er niet op zetten

let niet op me spel fouten taal is niet me sterkste vaak
  #18  
Oud 13-01-11, 15:44
KarinB KarinB is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 3
Standaard

Het is me nu eindelijk gelukt! Zonder hulp van de KPN, maar met de suggesties hier. Ik heb in Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel netwerkinstellingen gedaan. En warempel, de 3G verbinding werkt!
Nu alleen thuis de Wi-Fi opnieuw instellen en dan ben ik helemaal online. Eindelijk!
KPN heeft echter niets meer van zich laten horen sinds 6 januari, ook niet na mijn laatste poging tot contact op 11 januari.... Tot zover de klantenservice....
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ben: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk Bubbly Overige providers Nederland 14 08-10-11 17:48
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk boschbol iPhone algemeen 2 07-12-10 00:20
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk Dlawa KPN 0 02-12-10 14:07
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk BfromB iPhone algemeen 16 03-03-10 15:05
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk (Vodafone) sverzijl Vodafone 27 28-12-09 11:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:42.