iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Ipad aanschaffen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/81413-ipad-aanschaffen.html)

barryvandam 03-01-11 13:00

Ipad aanschaffen
 
Ik wil een Ipad aanschaffen maar weet niet of ik hem als volgt kan gebruiken. Als musiccentre aan de muur en welke luidsprekerset heb ik dan nodig? kan ik hem ook makkelijk als E-reader gebruiken? met Wi-Fi internetradio beluisteren via de luidsprekers?

ajongebreur 03-01-11 13:48

Als je nou eerst eens op Google intikt : iPad als erader, dan ben je al veel wijzer. Niet een vraag stellen en direct antwoord krijgen. Wat heb je al gedaan om antwoorden te vinden op je vragen ?

Markhispania3 03-01-11 13:58

Musiccenter: makkelijkste is denk ik een Apple tv kopen, daar kun je iedere boxenset op aansluiten. Of een sonos systeem, als je echt geld hebt. Evenveel zou je zelfs nog met Bluetooth receiver kunnen werken.

Ereader: ja, maar er is op dit moment geloof ik nog een probleempje met beveiliging. Zou kunnen dat het al is opgelost, maar weet daar het fijne niet van.

Wi-Fi radio: ja dat kan gewoon via de ingebouwde speakers.

colliehome 03-01-11 14:02

Als muziekcentrum is het zonder versterker niet zo geweldig. Dus zonder kabels naar je Hifi is het niet mogelijk een kwalitatief goed geluid te krijgen.
Als e-reader is het na een tijdje ook vermoeiend voor de ogen. En dan zit je nog niet eens in de zon.
De ipad die ik in bezit heb staat in zijn dock op de stereo en met het dock aan de stereo verbonden. 'S avonds lees ik er wel op voor het slapen gaan maar dan ook geen half boek in één ruk.

barryvandam 03-01-11 14:03

ajongebreur, bedankt voor je geweldige tip.... zo slim

colliehome 03-01-11 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door barryvandam (Bericht 622445)
ajongebreur, bedankt voor je geweldige tip.... zo slim

kunnen we het hierbij laten... on-topic blijven graag

jap74 03-01-11 15:16

Alle functies die je omschrijft kunnen, maar je hebt meer nodig dan een iPad.

Google eens naar:

Airplay of
Airport Express of
Mac Mini Mediacenter
Sonos Zoneplayer

iTonyVos 03-01-11 17:04

iPad
Apple tv 2g
Airport extreme router
Marantz Sr 5004 reciever
Focal sib&co speakers


Perfect media center!

my00 04-01-11 09:42

Ik gebruik voor muziek af te spelen de Voiis Stereo Wireless Music Gateway.
Koppel deze aan de telefoon of aan de iPad, via Bluetooth, en moet zeggen dat het geluid goed is. Wil niet zeggen dat het gelijk is aan DTS maar zeer zeker goed te beluisteren. Worden vaak vaak via de dagelijkse aanbiedingen voor rond de 40 euro aangeboden. Indien je natuurlijk een nieuw stereo wilt kopen is Sonos zeker een hele mooie oplossing, maar wel 40x zo duur als je het goed wilt doen.

Als E-reader is hij natuurlijk heel erg goed te gebruiken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:04.