iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Draadloos printen met iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/81926-draadloos-printen-ipad.html)

Digi 09-01-11 10:52

Draadloos printen met iPad
 
Hoi,

Het is mischien een stomme vraag maar ik ga ze toch stellen. Ik heb een printer, kan ik daar een 802.11b/g 54Mbps Wi-Fi/WLAN Wireless Network USB Adapter insteken en dan draadloos printen vanop mijn iPad?

Guest-20180925190238 09-01-11 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Digi (Bericht 625350)
Hoi,

Het is mischien een stomme vraag maar ik ga ze toch stellen. Ik heb een printer, kan ik daar een 802.11b/g 54Mbps Wi-Fi/WLAN Wireless Network USB Adapter insteken en dan draadloos printen vanop mijn iPad?

Als die printer die USB adapter kan aansturen (wat ik niet geloof) en als AirPrint op de iPad die printer herkent (wat ik niet geloof) dat kan je printen.

Om een WLAN USB adapter te gebruiken heb je drivers nodig omdat die aan te sturen. Die drivers kan je niet op een printer installeren. Maar je kan de printer op een WLAN router aansluiten, als die een USB poort heeft. En heeft die printer een Ethernet aansluiting kan je hem op een Ethernet poort van je router aansluiten. Dan blijft alleen nog de vraag of AirPrint die printer herkend.

Op de Mac is daar een progje voor, Printopia. AirPrint herkend dan alle printers die op de Mac zijn aangesloten, bedraad of wireless. Of er zoiets voor Windows bestaat weet ik niet.

Fcsmitty07 07-11-11 22:31

Is het zo wie zo via Wi-Fi te print.en vanaf de iPad en zo ja... Wat moet ikiNstalleren?
Graag een reactie
Frans

Pat3766 07-11-11 22:57

Je kunt natuurlijk een airport express of extreme aanschaffen, via die router kun je draadloos printen. Ook dan dient je printer dat aan te kunnen.

debroei 07-11-11 22:59

Werken die printertjes met Wi-Fi functionaliteit dan wel icm de ipad?

Fcsmitty07 07-11-11 23:57

Wanneer ik een e mail wil printen, wordt de printer niet gevonden, heb wel een pagina kunnen printen van het web, dus... Hoe nu een e mail printen,
Heb je een idee??
Bedanktmalvast
Gr. Frans

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 november 2011 om 23:58 ----------

Ik heb overigens wel airport express

T-Bob 08-11-11 08:31

Ik heb een App aangeschaft PrintCentral en had de gratis app AirPrint al,
Met een van deze twee lukte het mij vorige week ook de email uit te printen,
Naar de wiffi printer hp officejet j6410 :)

ferre40 15-11-11 20:08

Ik heb de app PrinterPro om te printen via de iPad. Geloof wel dat dan de pc moet aanstaan. Je hebt een gratise app ook om eens uit te proberen. Je kan ook vanuit andere locaties (hotspots) mails laten uitprinten.

MCNO 15-11-11 20:15

Ik heb na al enkele € uitgegeven te hebben aan apps via marktplaats een HP1536dnf laserprinter/scanner aangeschaft.

Het werkt soepel met de Ipad, Iphone en de MBpro.

Mijn vorige HP 1100A was inmiddels al 10 jaar oud maar draaide nog steeds goed.
Had die via een HP... in het netwerk hangen, maar die ondersteund geen Airprint.

Na al het gepruts met apps was ik het geklooi zat....

wilbert22 19-01-12 14:53

Het kan met de portable bluetooth printer:
Archief nieuwsitems | Isotron Systems BV (Nederland)

Lancia 19-01-12 21:39

Installeer AirprintActivator op je Mac en je USB printer Is bereikbaar via je iPad of iPhone

AirPrint Activator « Netputing



Succes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.