iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Film kijken ? (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/83295-film-kijken.html)

Robv27 25-01-11 18:09

Film kijken ?
 
goedemiddag allemaal !

Wil iemand mij aub even helpen ?
Ik ben echt een leek met dit soort dingen ,
Ik wil films kijken op mijn i pad , maar ik begreep dat je er geen illigaal gedownloade films mee kunt kijken , als er geen jailbreak op zit , en als ik ze gewoon legaal koop , online , en zet ze in i tunes , kan ik ze dan wel synchroniseren ? en heb je dan nog een app nodig , voor het afspelen ?

Harstikke bedankt voor jullie tijd , en tips !

ajongebreur 25-01-11 18:13

Verdiep je even in het programma handbrake. Daar kan je films mee omzetten naar iPad formaat. Ook films die niet netjes gekocht zijn. In een map zetten en syncen met iTunes en ze staan in je map video,'s van iPad.

jap74 25-01-11 18:25

Deze link laat je zien hoe. Echt een hele fijne handleiding.

Films omzetten naar iPad-formaat - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPad en iPod touch

Films die je in iTunes (US) hebt gekocht kun je uiteraard wel zo op je iPad afspelen. Ik weet niet of legaal gekochte films via andere kanalen via Handbrake kunnen worden omgezet (wellicht zit er een beveiliging op).
Zodra je ze in iTuens hebt, heb je alleen de App 'Video' nodig en die staat al op je iPad.

weirdorob 25-01-11 20:28

Wil je ze op de iPad zetten of streamen vanaf pc bij streamen kan je airvideo gebruiken werkt perfect en hoe je niets om te zetten naar iPad video bestanden

Robv27 25-01-11 20:57

He jongens thanx allemaal man !!

Nee , ik wil er een paar op mijn pad zetten als voor
als ik op vakantie ga

Gr Robert

iWiefring 25-01-11 21:01

Forum is ervoor om mensen te helpen! Maar hier heb ik persoonlijk trouwens ook veel aan, voor mijn iPhone gebruik ik trouwens deze: "Videora iPhone Converter" werkt ook perfect!

Sjeltur 25-01-11 22:35

Ook kun je airvideo gebruiken om je pc/mac een file te recoderen en dan via iTunes op je iPad zetten.
Als je een srt file (ondertiteling) erbij hebt; wordt die ook in de nieuwe file erbij 'ingebakken'. Ideaal!

cwegh 27-01-11 08:21

Om ze lokaal op de iPad te bewaren: niet het meest stabiele stuk software maar OPlayer HD Lite (gratis - http://itunes.apple.com/us/app/oplayerhd-lite) doet wat het moet doen.

Als je ze op je PC of server bewaart, zoals anderen hier aangeven, werkt AirVideo perfect.

Jschoorl 30-01-11 09:45

Ikzelf gebruik altijd handbrake. Het is handig om in handbrake gebruik te maken van presets. ikzelf vind dat je met de stanaard sd instelling meer dan voldoende kwaliteit hebt.

Je omgezette dvd's met handbrake, nu in mp4 formaat, kun je met itunes over zetten naar je ipad en met de standaard video applicatie op je ipad afspelen.

leftie 27-03-11 03:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jschoorl (Bericht 634898)
Ikzelf gebruik altijd handbrake. Het is handig om in handbrake gebruik te maken van presets. ikzelf vind dat je met de stanaard sd instelling meer dan voldoende kwaliteit hebt.

Je omgezette dvd's met handbrake, nu in mp4 formaat, kun je met itunes over zetten naar je ipad en met de standaard video applicatie op je ipad afspelen.

Klopt het dat een gemiddelde film er zo'n 1,5 uur over doet om geconverteerd te worden (handbrake) ?

WPT 27-03-11 10:57

Je kunt toch ook VLC player gebruiken op je iPad of heeft deze weer andere nadelen?
Deze speelt naar mijn weten in ieder geval meerdere soorten bestandstypen af.
Ik heb zo volgens mij mijn Divx filmpjes toen bekeken.

joblamie 27-03-11 11:14

Films omzetten is niet van deze tijd. Bovengenoemd VLC ondersteunt alle gangbare bestandsformaten en CineXplayer ook.

Vanstra 27-03-11 12:06

Er is een veel makkelijkere applicatie sinds kort.
Geen handleiding voor nodig.

Media Converter - Home

WPT 27-03-11 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 656065)
Films omzetten is niet van deze tijd. Bovengenoemd VLC ondersteunt alle gangbare bestandsformaten en CineXplayer ook.

Ik kan VLC player niet meer vinden in de app store? Is deze verwijderd?

XIII 27-03-11 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WPT (Bericht 656124)
Ik kan VLC player niet meer vinden in de app store? Is deze verwijderd?

Apple haalt VLC Media Player voor iOS uit de App Store

wiemer52 27-03-11 17:57

Ik heb net een Ipad 2. Ik heb een hele vracht aan films liggen die ik nog moet kijken. Ik heb ze op mijn mac geconverteerd en gewoon in de Itunes bib gezet na synchroniseren stonden ze allemaal op mijn Ipad en kan ik ze ook kijken. Dus dat heeft niets met een jailbraek te maken je moet alleen mpeg4 hebben

apotheosis 27-03-11 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joblamie (Bericht 656065)
Films omzetten is niet van deze tijd. Bovengenoemd VLC ondersteunt alle gangbare bestandsformaten en CineXplayer ook.

Als ik een 720p film die ik heb gedownload wil opleggen dan lukt dat nooit met programmaatje als cinexplayer, het boeltje schokt enorm en de nl subs zijn er niet of kan je niet instellen enz...
Heb nog geen enkele steengoeie app voor gevonden die echt alles perfect afspeelt.

iPetert 28-03-11 00:51

Ik heb de digital av adapter besteld voor m'n iPad 2, wat is nu het de beste manier als ik een 1080p of 720p film wil mirroren op een HD televisie?

joblamie 28-03-11 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPetert (Bericht 656448)
Ik heb de digital av adapter besteld voor m'n iPad 2, wat is nu het de beste manier als ik een 1080p of 720p film wil mirroren op een HD televisie?

HDMI kabeltje ertussen en gaan :-) Werkt prima!

iPetert 28-03-11 12:25

Ja maar met welke app speel ik af? En waarmee convert ik het?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:57.