//

Streamen van muziek vanaf externe schijf naar versterker mbv Ipad/ Iphone

Streamen van muziek vanaf externe schijf naar versterker mbv Ipad/ Iphone discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Muziek is een grote hobby van mij en ik wil graag op een moderne manier luisteren naar mijn hobby. Na enige tijd zoeken op het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-01-11, 21:31
tonytoka's schermafbeelding
tonytoka tonytoka is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Exclamation Streamen van muziek vanaf externe schijf naar versterker mbv Ipad/ Iphone

Muziek is een grote hobby van mij en ik wil graag op een moderne manier luisteren naar mijn hobby. Na enige tijd zoeken op het internet en vragen aan bekenden heb ik nog niet gevonden wat ik zoek. Ik hoop het antwoord hier te vinden!

Wat ik graag wil is mijn muziek vanaf een externe schijf of NAS, zonder tussenkomst van mijn laptop, laten afspelen op mijn versteker/ speakers (Wi-Fi). Ik wil mijn Ipad of iphone dan als remote gebruiken, bijvoorbeeld van Itunes.

Voor de duidelijkheid: ik bedoel geen Airport express, omdat ik dan mijn laptop aan moet laten staan.

Wat heb ik thuis nu staan:
1. externe harde schijf met een heleboel muziek
2. laptop
3. Ipad en Iphone
4. Versterker (speakers)
5. Wi-Fi thuisnetwerk


Gewenste situatie:
In de woonkamer zitten en dan mbv mijn Ipad/ Iphone door een lijst met muziek scrollen wat ergens op een externe locatie staan. De versteker aan zetten, muziekje uitkiezen, op play drukken op de Ipad/ Iphone en genieten (de laptop staat uit in de kast).

Alvast hartstikke bedankt!
__________________

iPhone 3G & iPad 16GB bezitter.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-11, 22:14
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Ik gebruik de ipad om mijn muziek te streamen van mijn NAS (synology).
Je kunt de airport express direkt via airplay gebruiken dus je hoeft geen pc of laptop te gebruiken.
Met airplay kun je de audio van je ipad direkt naar een versterker sturen,audio kabel in de express en het werkt.
  #3  
Oud 25-01-11, 23:14
ProMac ProMac is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Amersfoort
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kubo Bekijk bericht
Ik gebruik de ipad om mijn muziek te streamen van mijn NAS (synology).
Je kunt de airport express direkt via airplay gebruiken dus je hoeft geen pc of laptop te gebruiken.
Met airplay kun je de audio van je ipad direkt naar een versterker sturen,audio kabel in de express en het werkt.
Maar hij heeft een iPad met 16GB en ik denk dat ie wel iets meer muziek heeft... Dus dat gaat hem niet worden denk ik.

Ik denk dat je aan een media speler zou moeten dan waar je je HD op aansluit, maar dan nog een manier vinden om die via je iPad of iPhone te bedienen.

Wat nu het makkelijkst is, is om je HD aan te sluiten op je laptop. Laptop verbinden met Wi-Fi, iTunes opstarten op je laptop met al je muziek. Dan de klep van je laptop dicht en weer in de kast (wel aan laten ) ff aansluiten op je stereo en de app Remote op je iPad of iPhone zetten en voila.

Dan heb je niks extras nodig dan wat je nu hebt... Mss niet zoals je zou willen maar voor nu wel het makkelijkste.
__________________
iPad 2 Wi-Fi + 3G 64GB Black | iPhone 4 32GB | Apple TV 2G | MacBook Pro 17" 2x 2,93 Ghz 4GB DDR3 | iPod Nano 2G 8GB Black

Laatst gewijzigd door ProMac; 25-01-11 om 23:25.
  #4  
Oud 25-01-11, 23:23
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Je hoeft je muziek niet op de ipad te zetten je kunt met de filebrowser naar je muziek map op de nas en spelen maar.
Ik gebruik synology nas op de ipad dsaudio met de ipad streamen via airplay naar audio versterker.
Alleen de airport express en apple tv hebben een audio uitgang analoog of optisch.
  #5  
Oud 26-01-11, 13:39
tonytoka's schermafbeelding
tonytoka tonytoka is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Kubo,

Helemaal begrijp ik je nog niet........

Ik kan dus met elke willekeurige NAS (synology is vrij duur) aansturen met mijn Ipad en dan streamen naar airport express/ versterker? Hoe leest mijn Ipad dan de gegevens op de NAS? Via Apple remote?

Zou je voor mij alle benodigdheden die ik moet aanschaffen kunnen weergeven?
Zou je ook uitleg geven hoe het dan aan te sluiten en hoe de werking van een fliebrowser mbv mijn Ipad uitleggen?

Ik ben redelijk technisch, maar in jip en janneke taal is het wat begrijpelijker voor mij...

alvast bedankt voor je reacties tot nu toe!

De
  #6  
Oud 26-01-11, 13:46
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Zoek eerst eens uit of remote op de ouwe 3G wel werkt, heb geen idee.

Ow zie dat je ook Ipad hebt.

Hoe verwijder je hier eigenlijk posts? zie niet knoppie?

Laatst gewijzigd door Harley4; 26-01-11 om 13:48.
  #7  
Oud 26-01-11, 13:52
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Als het alleen om muziek gaat is een Mac Mini PCC wellicht een optie? Dit is een oud model Mac waar je wel iTunes op kunt zetten (en al voor zo'n EUR 100 te koop op marktplaats). De externe HD verbind je aan de Mac Mini en met behulp van een Jack-Plug gaat je audio naar je installatie. Je Mac mini verbinden aan je router.

Itunes bibliotheek kun je dan bedienen via je iPad en iPhone (Remote App).

Ik had deze opstelling tot voor kort maar wilde ook mijn filmbibliotheek digitaliseren. Men nu overgestapt naar een Mac Mini Intel.
  #8  
Oud 26-01-11, 16:06
tonytoka's schermafbeelding
tonytoka tonytoka is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Als het alleen om muziek gaat is een Mac Mini PCC wellicht een optie? Dit is een oud model Mac waar je wel iTunes op kunt zetten (en al voor zo'n EUR 100 te koop op marktplaats). De externe HD verbind je aan de Mac Mini en met behulp van een Jack-Plug gaat je audio naar je installatie. Je Mac mini verbinden aan je router.

Itunes bibliotheek kun je dan bedienen via je iPad en iPhone (Remote App).

Ik had deze opstelling tot voor kort maar wilde ook mijn filmbibliotheek digitaliseren. Men nu overgestapt naar een Mac Mini Intel.
Deze optie had ik al van een bekende gehoord, als ik het goed begrijp moet de mac mini dus aan mijn versterker koppelen en aan mijn router die in de meterkast staat....
Ik heb geen monitor of toetsenbord nodig voor de mac mini en ik kan alleen de mac mini los naast mijn versterker zetten? En om itunes erop te zetten kan ik gewoon mijn laptop (windows) gebruiken?

Ook bedankt voor de snelle reactie!

En zou het kunnen met een Xtreamer?

gr

Laatst gewijzigd door King1987; 26-01-11 om 17:04. Reden: samenvoegen
  #9  
Oud 26-01-11, 21:32
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Wat ik heb.
Nas netwerkschijf deze kun je benaderen met b.v de filebrowser app.
Als ik naar mijn muziek map op de nas ga en b.v een mp3 aanklik speelt hij af op de ipad.
Wil ik het geluid naar een audio installatie streamen dan gaat dat via airplay.
Je hebt dan de airport express nodig deze hang je bij je audio installatie.
De verbinding tussen de express kan analoog of optisch.
Wat je nodig zou kunnen hebben is een nas de apple app (b.v filebrowser)en de airport express plus het audio kabeltje tussen versterker en airport.
Wil je het mooi doen neem synology met de app dsaudio.
  #10  
Oud 26-01-11, 22:03
Frits Frits is offline
• iOS 4.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Wenen, Oostenrijk
Berichten: 244
Stuur een bericht via ICQ naar Frits Stuur een bericht via MSN naar Frits
Standaard

Pssssst,.... Zoek in app store na DLNA ik gebruik PlugPlayer, werkt met iedere dlna NAS IOMEGA of Netgear, of Iomega
Veel plezier ;-)
  #11  
Oud 26-01-11, 22:06
tonytoka's schermafbeelding
tonytoka tonytoka is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Kubo,

Bedankt voor de heldere uitleg, ik dacht al dat je zoiets bedoelde. Ondertussen heb ik het antwoord op mijn vraag gevonden via collega. Hij heeft een Nas en een Xtreamer thuis staan, mijn oplossing is ongeveer hetzelfde wat jij omschrijft.

We hebben het volgende gedaan en het werkt:
1. De Xtreamer app op de IPhone/ IPad zetten
2. Muziek op de Xtreamer zetten (interne schijf of extern via USB)
3. Xtreamer aansluiten op versterker/ tv (met een optische kabel heb je 5.1)
4. Via de App op je Iphone/ Ipad een keuze maken uit je afspeellijst van je Xtreamer
5. Genieten van je muziek zonder Nas en zonder tussenkomst van een laptop/ pc
  #12  
Oud 26-01-11, 22:08
Lennertxl Lennertxl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 56
Standaard

Ik gebruik de app ML Player om muziek te streamen vanaf mijn NAS, werkt ook opnde iPod Touch en iPhone.
  #13  
Oud 27-01-11, 12:46
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tonytoka Bekijk bericht
Deze optie had ik al van een bekende gehoord, als ik het goed begrijp moet de mac mini dus aan mijn versterker koppelen en aan mijn router die in de meterkast staat....
Ik heb geen monitor of toetsenbord nodig voor de mac mini en ik kan alleen de mac mini los naast mijn versterker zetten? En om itunes erop te zetten kan ik gewoon mijn laptop (windows) gebruiken?

Ook bedankt voor de snelle reactie!

En zou het kunnen met een Xtreamer?

gr
Alleen bij de setup heb je een monitor, keyboard en muis nodig. Als alles eenmaal draait (na een uurtje knutselen) kun je via diverse Apps je Mini op je iPad bedienen (ikzelf gebruik VNC Viewer). Je hebt eigenlijk je laptop niet nodig. Voor de rest klopt het wat je schrijft over je connecties. Ethernet naar je router en audio naar je versterker. Je kunt ook nog een videokabel naar je tv trekken, dan kun je op je TV je iTunes coverflow afspelen. Je kunt je Mini vervolgens ook als DVD speler gebruiken. iPad blijft dan je afstandsbediening.

Voor de duidelijkheid: Wil je digitale films bekijken, werkt een MAc MIni PPC niet. Je hebt dan een Mac Mini Intel nodig.
  #14  
Oud 27-01-11, 15:05
tonytoka's schermafbeelding
tonytoka tonytoka is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Jap,

Ik ga voor de Xtreamer optie, lekker eenvoudig en precies wat ik wil. Je kunt de Xtreamer trouwens ook voor digitale films en foto's gebuiken!

gr
  #15  
Oud 27-01-11, 16:34
tasarhans tasarhans is offline
• iOS 6.1.4
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: rosmalen
Berichten: 54
Standaard

airport extreme naast je versterker in het stopcontact steken en de audio uitgang (analoog of beter de digitale, wanneer dat past op de versterker) inpluggen.
Via itunes je muziek beheren en streamen naar de airport extreme. Met de app remote op telefoon of ipad regel je de bediening...
Zo heb ik het en werkt prima.
  #16  
Oud 28-01-11, 11:44
sylvian sylvian is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tasarhans Bekijk bericht
airport extreme naast je versterker in het stopcontact steken en de audio uitgang (analoog of beter de digitale, wanneer dat past op de versterker) inpluggen.
Via itunes je muziek beheren en streamen naar de airport extreme. Met de app remote op telefoon of ipad regel je de bediening...
Zo heb ik het en werkt prima.
Maar:waar heb je dan je muziek/itunes op staan?
En bedoel je niet Airport Expres ipv extreme?Vlg mij heeft de extreme geen audiouitgang
groet
  #17  
Oud 28-01-11, 11:56
sylvian sylvian is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik speel vanaf mijn MacBook naar de Airport Express, doch de HD raakt vol.de MB staat naastd e bank, ik gebruik hem erg vaak, naast muziek ook gewoon voor internet
Bovendien wil mijn vrouw ook een Macbook tzt.
Ga eerst de HD uitbreiden naar 500gb, is voor mij voldoende, stream alleen muziek, doch als ik het zo lees zou ik ipv een extra Macbook beter een iPad kunnen aanschaffen.
daarmee kan ik dan met remote de MB bedienen begrijp ik.Maar ook een netwerkschijf??Dat had ik nog niet eerder begrepen, dacht van andere fora, dat je altijd een itunes client nodig had, dus PC/laptop.
Hoe gaat dat dan in zijn werk?Is elke NAS daarvoor geschikt?Ik heb er geen ervaring mee, vandaar.En dan speelt het via de Airport Expres?
Wie kan me het zeggen?dank
  #18  
Oud 28-01-11, 12:41
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Wat je nu op de laptop hebt staan aan muziek kun je ook op een netwerk schijf zetten.
Je kunt dan met de Ipad alles afspelen.via airplay (airport Express).
Ik kan met filebrowser gewoon mijn muziek dir benaderen.
Ik gebruik synology server en app dsaudio je kan dan alles doen het maken van afspeellijsten ,hoesafbeelding enz.
Tevens via deze server radio (squeezebox)
Zie de site van Wi-Fimedia in Arnhem.
  #19  
Oud 28-01-11, 19:23
sylvian sylvian is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kubo Bekijk bericht
Wat je nu op de laptop hebt staan aan muziek kun je ook op een netwerk schijf zetten.
Je kunt dan met de Ipad alles afspelen.via airplay (airport Express).
Ik kan met filebrowser gewoon mijn muziek dir benaderen.
Ik gebruik synology server en app dsaudio je kan dan alles doen het maken van afspeellijsten ,hoesafbeelding enz.
Tevens via deze server radio (squeezebox)
Zie de site van Wi-Fimedia in Arnhem.
en kan ik daar elke iPad voor gebruiken?
  #20  
Oud 28-01-11, 19:37
kubo kubo is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Tytsjerk
Berichten: 59
Standaard

Ja het maakt niet uit welke uitvoering als hij maar Wi-Fi heeft.
Wil je alles hier over weten bel maar eens met Wi-Fimedia ook daar ben ik bijzonder goed geholpen.
Er staat een stukje over synology op Ipadnews een paar item terug.
Alleen laten ze daar de duurdere nas zien.( ik gebruik de 207+) regelmatig op marktplaats.
Kijk ook eens op de site van synology een zeer mooie demo.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad verbinden met externe harde schijf jereon24 iPad algemeen 7 21-01-11 16:04
Windows: gezocht: gratis muziek streamen van pc naar iPhone montefeltro Desktop-applicaties 12 07-09-10 23:50
Muziek: Muziek streamen vanaf (externe) schijf in het lokale netwerk hamlet Muziek, foto & video 2 01-09-09 15:48
Muziek: Muziek streamen vanaf je locale netwerk. edgecrush3r Muziek, foto & video 19 12-03-09 01:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.