iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Beste manier aansluiten Home Cinema + i.c.m. iPad (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/83517-beste-manier-aansluiten-home-cinema-i-c-m-ipad.html)

kootjoo 28-01-11 22:22

Beste manier aansluiten Home Cinema + i.c.m. iPad
 
Hallo,

Alhoewel er al het e.e.a. Te vinden is zou ik graag wat advies hebben over het aansluiten van TV, Home Cinema i.c.m. iPad.

Ik heb de volgende zaken:

Samsung LED TV met netwerkaansluiting (6000 serie)
Samsung HT-C5200 Home Cinema met netwerkaansluiting

Ik wil nu graag muziek vanaf mijn iPad streamen naar de Home Cinema (het liefste gestreamd vanaf mijn PC met iTunes).

Wat heb ik nu nodig? Airport Express. Of kan ik ook muziek streamen via Apple TV. Of........kan ik ook via een gewone Wireless Router de TV en Home Cinema aansluiten en hiernaar toe streamen via AirPlay?

Ik heb al heel veel gelezen over dit onderwerp maar zie op het moment door de bomen het bos niet meer.

Graag wat hulp.

Bedankt KooTjoo

ButcherJF 30-01-11 10:22

Als je HT-set geen Airplay ondersteunt, zal het niet lukken zonder tussenkomst van een ander apparaat, zoals je zelf al zegt een Apple TV of Airport Express.

mail.eve 30-01-11 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kootjoo (Bericht 634506)
Hallo,

Alhoewel er al het e.e.a. Te vinden is zou ik graag wat advies hebben over het aansluiten van TV, Home Cinema i.c.m. iPad.

Ik heb de volgende zaken:

Samsung LED TV met netwerkaansluiting (6000 serie)
Samsung HT-C5200 Home Cinema met netwerkaansluiting

Ik wil nu graag muziek vanaf mijn iPad streamen naar de Home Cinema (het liefste gestreamd vanaf mijn PC met iTunes).

Wat heb ik nu nodig? Airport Express. Of kan ik ook muziek streamen via Apple TV. Of........kan ik ook via een gewone Wireless Router de TV en Home Cinema aansluiten en hiernaar toe streamen via AirPlay?

Ik heb al heel veel gelezen over dit onderwerp maar zie op het moment door de bomen het bos niet meer.

Graag wat hulp.

Bedankt KooTjoo

Ik zou in jouw geval kiezen voor de apple tv2, helaas niet in Nederland de koop, maar ze worden wel via marktplaats aangeboden.

Voordeel apple tv2:

Muziek, foto's en films streamen.

Middels Jailbreak nog veel meer mogelijkheden. Ik heb de apple tv2 op mijn set aangesloten, heerlijk en perfect.

Overigens met de app remote is deze apple tv geheel te besturen met de iPad.

kubo 30-01-11 11:57

Apple tv in Nederland via Conrad.nl

kootjoo 30-01-11 20:28

Dank voor de antwoorden tot zo. Simpel gezegd wil ik dus met mijn iPad Of iPhone 4 op de bank kunnen zitten en mijn favoriete muziek/video's vanaf mijn PC met iTunes streamen naar mijn speakers en/of TV. Als ik het goed begrepen heb kan dit dus probleemloos met Apple TV?

labien 30-01-11 20:49

ik lees dat je vooral muziek wil streamen met je ipad.
ik heb een Voiis gekocht, die maakt via bluetooth verbinding met je ipad en aan de andere kant sluit je de voiis aan aan je Home Cinema.
Werkt geweldig. volume is regelbaar en dat alles tegen een zeer acceptabele prijs.

curmie 31-01-11 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kootjoo (Bericht 635201)
Dank voor de antwoorden tot zo. Simpel gezegd wil ik dus met mijn iPad Of iPhone 4 op de bank kunnen zitten en mijn favoriete muziek/video's vanaf mijn PC met iTunes streamen naar mijn speakers en/of TV. Als ik het goed begrepen heb kan dit dus probleemloos met Apple TV?

Dit kan inderdaad probleemloos met je iPad of iPhone via de app remote, en uiteraard via airplayoptie in de de iPad en iPhone...
Wij hebben het op deze wijze ook aangesloten en het werkt te simpel en gemakkelijk!

SirOcco31 03-02-11 15:59

koop een sonos systeem dat je kan bedienen via de ipad. is je tv dlna compatibel?

kootjoo 03-02-11 16:02

TV is DLNA compatible, maar ik heb al een Samsung HT-C5200 Set erbij

Jazzamataz 03-02-11 16:12

Gewoon een aTV kopen, dat is de goedkoopste en makkelijkste oplossing.

hans71 06-02-11 22:25

ik heb hier zelf een airport express aangesloten die ik voor een paar tientjes heb overgenomen. Als je alleen muziek wilt afspelen werkt dit perfect. Via het gratis programma remote kan ik de lijsten aan op mijn computer en als de computer eens niet aan staat, kan ik via ipod en 4.2.1. toch muziek selecteren


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:18.