//

outdoor ipad

outdoor ipad discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil een ipad aanschaffen die ik kan gebruiken op de fiets,als een soort digitale fietskaart. Het moet dus schok en weer bestendig zijn. Er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-02-11, 12:33
opipad opipad is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Breda
Berichten: 4
Exclamation outdoor ipad

Ik wil een ipad aanschaffen die ik kan gebruiken op de fiets,als een soort digitale fietskaart.
Het moet dus schok en weer bestendig zijn.
Er moet een zeer gedetaileerde kaart op zitten,liefst topografisch.
GPS.
routes uitzetten en opslaan zou handig zijn.
Waar moet ik op letten, wie heeft er info ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-02-11, 21:12
BarB BarB is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

Als dit de enige toepassing is die je wil gebruiken voor de iPad is het een dure oplossing.
Ook vraag ik mij af of je al montagesystemen hebt voor de iPad op de fiets.
Wil je actuele gps info heb je in elk geval 3G nodig, externe GPS antennes zijn er volgens mij niet voor iPad. Ook software die fiets paden ondersteunt zou ik niet weten. Maar als je software hebt die routes ondersteunt die je via de fietserbond.nl hebt gemaakt, hoeft dat geen belemmering te zijn.

Schok- en weerbestendig is denk ik ook nog wel een issue. Ik weet niet of je wel al eens een iPad in handen hebt gehad, zo nee dan daar eerst maar eens mee beginnen

Ik zelf heb voor outdoor navigatie een Garmin. Hiervoor is software te koop waarmee je ook fietsroutes kunt katen berekenen over fietspaden in Nederland. Die software ondersteunt ook herberekenen als je bv een wegomlegging hebt of per ongeluk verkeerd rijd.
  #3  
Oud 10-02-11, 23:25
opipad opipad is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Breda
Berichten: 4
Standaard

[FONT=Arial][SIZE=2]Bedankt voor je reactie.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Ik heb zelf ook een Garmin GPSmap 60Cx en het programma MapSource .[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Ik maak op mijn pc met het programma MapSource een route .[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Stuur de gemaakte route naar mijn Garmin GPS en ga fietsen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Maar ik maak meerdaagse tochten en dan moet ik mijn laptop meenemen om de gereden route op te slaan ,en om de route voor de volgende dag te maken.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Het nadeel van een GPS is dat het scherm heel klein is en al fietsend niet kunt zien waar je bent.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Daarom lijkt mij een ipad de oplossing,ook omdat ik dan alle voordelen van een computer bij mij heb.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]De vraag is [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]kan een ipad tegen de schokken en alle weertypen ,of is er een mannier om de ipad ,zo te verpakken dat hij daar tegen kan en gelijktijdig te gebruiken is ?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Ik heb nog nooit een ipad in handen gehad.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Maar voor ik er een aanschaffen ,hoop ik info te verzamelen die voor mij bruikbaar is.[/SIZE][/FONT]
  #4  
Oud 11-02-11, 14:29
BarB BarB is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 23
Standaard

Ik weet niet of iPad voldoet aan de kriteria voor op de fiets, ik zelf als eigenaar van iPad en vervent fietser zou het in elk geval niet uitproberen.
Denk niet dat er middelen op de markt zijn die iPad waterdicht maakt en ook nog goed bruikbaar maakt op de fiets.
Bijkomend nadeel is glimmend scherm van de iPad. Is wel op te lossen met een matterende laag, maar of het scherm dan wel leesbaar is bij heel veel licht?
Als je een MediaMarkt of zo in de buurt hebt zou ik voor de lol eerst maar eens een iPad gaan bekijken.
En dan bedenken of je het hetgeld waard vind. Aangezien je voor jouw optie ook nog 3g nodig hebt wordt het kostbaar.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad op HDmonitor - roteren monitor (niet ipad) Tim_Spr iPad algemeen 0 30-03-11 18:38
iPad 3g 64 gig terug gebracht ivm reboots en iPad 2 gen e gserban iPad algemeen 10 14-09-10 09:41
Inhoud Ipad overzetten naar een nieuwe iPad forum.bericht iTunes 3 03-08-10 16:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.