iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad niet herkent door pc of macbook (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/85375-ipad-niet-herkent-door-pc-macbook.html)

Virus 22-02-11 17:03

iPad niet herkent door pc of macbook
 
Hoi,

Ik heb een tethered jailbreak 4.2.1 op mijn ipad staan maar nu is mijn batterij leeg gegaan dus moet ik hem weer opnieuw jailbreaken met redsnow maar dit lukt niet.

Opladen duurt lang voordat hij eindelijk weer opstart, krijg het appeltje te zien en hij blijft dan hangen. Sluit hem daarna aan op usb aan de pc en doe hierna een reset (home & powerknop paar seconden). En meestal krijg ik dan meteen weer een leeg batterij icoontje te zien maar heel af en toe start hij opnieuw op, maar nu komt het probleem ... de pc herkent hem niet als ipad (krijg te zien wat in het plaatje staat hieronder). Ik hoor wel een geluidje dat hij een nieuw usb apparaat ziet maar verder niks, itunes ziet niks. DFU of recovery mode maakt geen bal uit.

http://www.zdnet.be/zd_images/2009/2...06_usbfout.jpg

Heb al de usb driver geupdate zoals in handleiding op de apple site staat maar dat maakt ook niks uit.

Ik heb al verschillende usb kabels geprobeerd maar dit maakt ook niks uit, ook op de macbook gebeurt er niks.

Wie kan mij helpen?

spysical 23-02-11 10:43

Heb je de iPad al eens een nachtje aan de lader gelaten? Zodat die 100% is opgeladen en daarna proberen te restoren?

Virus 23-02-11 10:59

Ik kan hem zolang aan de lader laten als ik wil, als hij eenmaal vast hangt met booten laad hij niet meer op. Heb dit ook ergens gelezen ...

Citaat:

To the idiots on various boards claiming that the jailbreak doesn't affect charging: Umm, you're idiots. If the battery is dead multiple people report that tethered iPad will not take a charge. This is a jailbreak issue. My iPad has entered this state previous to my iOS4 jailbreak without any issues. This only started after tethered jailbreak.

bron: Jailbroken iPad (4.2.1) not rebooting after battery drain - Apple iPad Forum

ChoclateFP 23-02-11 12:01

Heb je ook geprobeerd om em in Recovery Mode te zetten? USB in PC op iPad Homeknop ingedrukt houden en die kabel erin doen. Als itunes em dan herkent kun je em herstellen, en daarna jailbreaken met greenpo1son.

Virus 23-02-11 12:03

Ja ook al, krijg ik weer diezelfde melding dat het een onbekend usb apparaat is.

ribr 23-02-11 17:00

Ik heb ook zo soort probleem indien ik de ipad wil connecten aan pc via usb, wordt hij niet herkent en krijgt geen itunes verbinding. Na een paar keer het kabeltje van de connectiekabel aan ipad zijde eruit en erin gedaan te hebben doet hij het soms maar valt direct weer uit.

Ook als ik hem probeert te jailbreaken met greenpois0n lukt niet want als ik hem in dfu mode zet krijgt hij geen contact via usb....

wie kan mij helpen

Virus 28-02-11 11:25

Nog steeds geen oplossing hiervoor gevonden, iemand anders ideeën?

dutchduc 28-02-11 15:27

Als je ipad in dfu mode staat, en je sluit hem dan aan op de macbook wat zie je dan in Itunes?

Virus 28-02-11 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dutchduc (Bericht 646621)
Als je ipad in dfu mode staat, en je sluit hem dan aan op de macbook wat zie je dan in Itunes?

Helemaal niks ... tis dat er een deukje in de zeikant zit en ik denk dat er weinig meer te doen is qua garantie ... morgen eens langs bij een service center hopen dat ze iets voor me kunnen doen.

dutchduc 28-02-11 20:10

mmm, als Itunes geen ipad ziet dan ben ik bang dat het een hardware probleem van je ipad is. Suc6 verder

ribr 01-03-11 10:19

Ik heb mijn ipad gisteren ter rep aangeboden bij het icentre kijken wat de uitkomst wordt...:(:eek:

T_im0thy 04-03-11 13:07

Heb je al eens geprobeerd om de drivers die geïnstalleerd zijn voor de ipad te verwijderen. Daarna de iPad opnieuw aan te sluiten op een andere USB poort.

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn om de ipad even te resetten.
Dit kun je doen door de home en de lock knop ongeveer 14 seconden ingedrukt te houden tot dat je het apple logo op je scherm ziet verschijnen. Misschien word deze dan wel herkend door de pc.

zoe2710 09-03-11 09:31

Heb dit ook soms met myn iphone 4 , ligt wrsch aan je usb poorten dat die geen 2.0 zijn wat voor de iphone 4 en ipad een 'vereiste' is, heb dit 'opgelost' doot mijn java constant te updaten en dan herkent de pc het wel ;)

ribr 14-03-11 19:54

ik heb mijn ipad terug van reparatie en ze hebben een nieuwe geleverd omdat hij een hardware defect was dat hij niet synchroniseerde

even er info en bedankt voor het meedenken

richard

Virus 15-03-11 15:28

Ze zullen wel niet gezegd hebben welk defect he? Ik denk (en iemand van apple call center ook) dat de dock connector kapot is ofzo. Ga deze maar vervangen is goedkoopste oplossing, ik zou het verder ook niet weten.

Mocht iemand weten waar ik die in NL kan krijgen voor minder dan 57 euro dan hoor ik dat graag. Anders bestel ik hem gewoon in the USA.

http://www.milliamp.com/ipad-charging-port-replacement.html

Virus 29-03-11 15:47

Probleem opgelost door het vervangen van de dock connector cable, dus mocht iemand hetzelfde probleem hebben is het zo op te lossen. Redelijk makkelijk te doen met het juiste gereedschap (opening 'lepel' tool, t5 torx, en setje vervangingsclips).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:45.