iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   iPad 2 vraagjes (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/85596-ipad-2-vraagjes.html)

Rubske 25-02-11 20:19

iPad 2 vraagjes
 
Hoi,

Ik hoop dat ik in het goede forum gedeelte zit..

Ik wil binnenkort een iPad gaan kopen. Alleen heb ik een paar vraagjes over de ipad 2. Ik mag er inmiddels wel vanuit gaan dat die 2 maart uitkomt. Alleen wordt het scherm kleiner of blijft dit even groot als de eerste generatie iPad?

Hoor graag iets,
Robin

iScorpio 25-02-11 20:21

Ga er maar van uit dat het scherm even groot blijft.

Rubske 25-02-11 20:24

Dat is wel te hopen ;). Prijzen blijven ook hetzelfde toch? En zijn ze 2 maart ook te koop in ons land?

iScorpio 25-02-11 20:34

Prijzen blijft natuurlijk afwachten en ga er maar vanuit dat de iPad 2 eerst alleen in de VS en een paar grote landen op de wereld te koop zal zijn. Nederland zal denk ik even geduld moeten hebben. Was met de eerste iPad ook het geval ;)

Rubske 25-02-11 20:34

Oke. Maar raden jullie mijn aan te wachten of om gewoon morgen een iPad te kopen?

iScorpio 25-02-11 20:36

Keus is geheel aan jezelf. Kunnen anderen niet voor je maken. Is maar net hoe snel je een iPad (2) wilt hebben en of je de extra opties nodig hebt of niet.

Rubske 25-02-11 20:39

Voor zover ik weet is de extra optie alleen een camera klopt dat?

iScorpio 25-02-11 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubske (Bericht 645922)
Voor zover ik weet is de extra optie alleen een camera klopt dat?

Gewoon even zoeken en inlezen (linkje) ;)

Sjeltur 25-02-11 22:38

Waarom 'morgen kopen' => wacht 2 maart af - en je krijgt waarschijnlijk veel antwoorden.

jeffreyappel 26-02-11 19:51

Ik kan namelijk binnenkort een ipad 16gb uit amerika krijgen de 1ste gen voor 499€
Nu wil ik graag weten of de ipad nog goedkoper gaat worden in nederland of amerika is hier al wat over bekend?

En is er mischien ook al een gerucht of de ipad2 gelijk 2 maart in Amerika is? en wat zal het gaan kosten?

S¡mon 26-02-11 21:52

De eerste generatie iPad gaat zodra de iPad 2 te koop is, vrijwel zeker goedkoper uitvallen. Zo doen ze het namelijk al jaren met de iPhone.

Zo was het namelijk in 2009:
iPhone 3G: $99
iPhone 3GS: $199
iPhone 3GS 32 GB: $299

Nu in 2010:
iPhone 3GS: $99
iPhone 4: $199
iPhone 4 32 GB: $299.

De prijzen zullen dus zeer waarschijnlijk doorschuiven en de 1e generatie iPad zal waarschijnlijk goedkoper worden.

De verbeteringen van de iPad 2 zullen zeer waarschijnlijk zijn:
- Webcam met FaceTime (videobellen)
- Meer RAM geheugen (minimaal 512 MB zoals iPhone 4, met geluk 1 GB)
- Langere batterijduur (is altijd zo)
- Snellere, zuinigere processor (is ook vrijwel zeker, volgens geruchten Dual Core)
- Scherm dichter op glas voor betere kijkhoek en kleuren (net zoals bij de iPhone 4)
- Lichter (waarschijnlijk door iets kleinere rand en ander materiaal gebruik)

De bovenstaande dingen staan eigenlijk vrijwel zeker vast. De extra geruchten zijn ook nog:
- Betere luidspreker
- Nieuwe beeldtechniek voor betere kleuren/kijkhoek
- Camera aan de achterkant
- Mat scherm voor beter zicht in de zon
- Betere grafische chip

Ik zou dus nog zeker even wachten, maar ga er niet vanuit dat de iPad 2 in maart in Nederland al te koop is.

jeffreyappel 26-02-11 22:25

ja maar is de kans ook groot dat de ipad1 hetzelfde blijft en de ipad 2 duurder,

en als de ipad 2 woensdag word aangekondigd kan hij dat al direct goedkoper worden?

want ik kan hm namelijk nu goedkoop in Amerika krijgen en dat is eenmalig

S¡mon 26-02-11 22:43

Het is eigenlijk zeer onwaarschijnlijk dat de prijs hetzelfde blijft. Bij Apple hebben nieuwe generatie producten altijd dezelfde prijs als de vorige generatie producten.

Het zou kunnen dat de iPad na de introductie van de iPad 2 dan direct in prijs wordt verlaagd, ja, maar dat weten we pas op woensdag. De iPad 16 GB is trouwens ook 499 euro in Nederland ;)

jeffreyappel 26-02-11 23:05

ja ik weet het maar dat word dan ongeveer 389 euro inclusief tax,

stuk goedkoper,

deuxani 27-02-11 09:52

Is die vriend van je op 2 maart nog in Amerika? Zo ja, wacht op de presentatie van de iPad 2 en neem dan een beslissing. Zo nee, laat hem de iPad 1 kopen, gebruik em een aantal maanden, wil je uiteindelijk toch de iPad 2, dan kan je de iPad 1 weer verkopen zonder verlies of met een paar tientjes verlies.

jeffreyappel 27-02-11 17:35

nee op 6 maart gaat die tot ongeveer 10 maart

S¡mon 27-02-11 20:46

Als de iPad 2 dan al te koop is, die kopen. Is de iPad 1 dan slechts te koop, koop die. Mocht de iPad 2 toch zo geweldig zijn, dan kan je de iPad 1 daarna verkopen en kan je daarna de iPad 2 kopen. Bespaar je toch wel mooi wat geld.

gserban 02-03-11 21:08

is er al iets bekend over het interne geheugen van de nieuwe ipad kan er nergens wat over vinden

Stefje 02-03-11 21:14

Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar.

jeffreyappel 02-03-11 21:20

gewoon nog hetzelfde maar ik koop nu sowieso de ipad 1 uit de vs echt mega goedkoop word dat(;


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.