iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   nieuwe ipad voor €355 (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/86010-nieuwe-ipad-voor-355-a.html)

pinokkia 04-03-11 10:54

nieuwe ipad voor €355
 
Ik kan een nieuwe ipad 16GB Wi-Fi kopen voor €355 in een winkel. Het betreft wel een UK versie. Nou is mijn vraag: moet ik dat nou doen of niet? De ipads 16GB Wi-Fi die 2dehands worden verkocht vragen ze minimaal €300.:eek:

Of kan ik het beste wachten op de ipad 2? Ik gebruik de ipad alleen voor internetten in bed. Internetten beneden heb ik een goede 17 inch laptop.

Jazzamataz 04-03-11 11:12

Voor internetten, vind ik persoonlijk, dat de iPad1 voldoet.

iWiefring 04-03-11 11:15

Als je alleen gaat internetten is het inderdaad genoeg. Maar als je meer applicaties wilt gebruiken of bijvoorbeeld FaceTime of Skype wilt gebruiken om te videobellen sowieso de iPad 2 deze heeft bovendien ook een snellere processor etc.

pinokkia 04-03-11 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 647910)
Als je alleen gaat internetten is het inderdaad genoeg. Maar als je meer applicaties wilt gebruiken of bijvoorbeeld FaceTime of Skype wilt gebruiken om te videobellen sowieso de iPad 2 deze heeft bovendien ook een snellere processor etc.

Facetime heb ik nog niet aangedacht. Maar ja niemand in de familie/vrienden/kennissenkring heeft een iphone 4. Skype daarintegen wel weer. Maar ben persoonlijk voor het ouderwetse bellen of smsen. Is de ipad wel handig als je gaat internetten in bed? De iphone 4 vind ik nou net te klein ervoor en mijn 17,3 inch laptop te groot.

Jazzamataz 04-03-11 12:03

Ik zou daar geen antwoord op kunnen geven. Ik doe andere dingen in bed :D

pinokkia 04-03-11 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzamataz (Bericht 647924)
Ik zou daar geen antwoord op kunnen geven. Ik doe andere dingen in bed :D

Haha. Andere dingen doe ik ook in bed dan alleen slapen en internetten:d

Bakkie 07-03-11 23:07

In de spits vandaag stond een aanbieding voor ipad 16gb en 3g, voor 360 euro, lijkt me een betere deal. Weet alleen de exacte winkel niet meer..

pinokkia 07-03-11 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bakkie (Bericht 648940)
In de spits vandaag stond een aanbieding voor ipad 16gb en 3g, voor 360 euro, lijkt me een betere deal. Weet alleen de exacte winkel niet meer..

Heb ik ook gelezen. Maar ik kan je nu al vertellen dat het niet zuivere koffie is. Er is al een topic gestart op tweakers.net

macleentje 07-03-11 23:45

Lig nu in bed en zou andere dingen moeten doen :P maar ik vind het heerlijk om overal in huis te internetten, dat gaat echnie zo makkelijk met een laptop. Het gewicht en dikte van de nieuwe zal het wel iets aangenamer maken. Maar of dat ook €150,- aangenamer is kun je alleen zelf maar bepalen. Zelf zou ik nu gewoonde nieuwste kopen, dan ben je maar bij...

Leeuwtje 07-03-11 23:45

@bol.com zijn ze 375, dus 360 elsewhere is redelijk aannemelijk lijkt me

pinokkia 08-03-11 00:10

Heb inmiddels zaterdag een iPad 16GB Wi-Fi gekocht bij gistron.com voor €355. Zoals ik al vermeldde is het wel een UK model met verloopstekker. De reden waarom ik toch voor de iPad 1 heb gekozen omdat voor mij geen toegevoegde waarde heeft dat extra's. Als het nou een retinascherm in de iPad 2 nou had gezeten. Dan had ik het wel gekocht. Voorlopig houd ik deze 2 jaar en dan koop ik dan wel een iPad (nummer zoveel). Ik hoop wel dat ze ondersteuning blijven geven in de iOS van de iPad 1. Niet dat Apple volgend jaar ermee ophoud. Zoals dat nu (volgens mij) ook met de iPhone 3G doen.

Bakkie 08-03-11 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia (Bericht 648942)
Heb ik ook gelezen. Maar ik kan je nu al vertellen dat het niet zuivere koffie is. Er is al een topic gestart op tweakers.net

Ow, datwist ik niet.. Bizar dat spits dat dan wel plaatst, maar goed.

Overigens, ik heb de 3g nu drie jaar, en nu vervalt de support, dat aannemende lijkt mij dat je met de huidige ipad nog twee jaar kan doen voordat support vervalt.

jap74 08-03-11 09:38

En dat de 3G support vervalt betekent niet dat je iPhone 3G het niet meer doet oid. Je krijgt gewoon geen nieuwe functies meer. En het zal vaker voorkomne dat nieuwe apps niet meer op je 'oude' device draaien. Maar geen reden om hem dus maar per direct weg te doen.

Guest-20180925190238 08-03-11 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinokkia (Bericht 648951)
Ik hoop wel dat ze ondersteuning blijven geven in de iOS van de iPad 1. Niet dat Apple volgend jaar ermee ophoud. Zoals dat nu (volgens mij) ook met de iPhone 3G doen.

De iPad heeft de Apple A4 processor, dat is dezelfde processor als in de iPhone 4.

Dus, zolang de iPhone 4 ondersteund wordt, wordt ook de iPad van de eerste generatie ondersteund. Apple zal de iPhone 4 nog wel een hele tijd ondersteunen en dus ook de iPad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:05.